Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzhled Škody Rapid prozrazují prototypy a obrázky nového volkswagenu

  11:16aktualizováno  13:41
Nový model Škody, který se zařadí mezi fabii a octavii, už zná své jméno. Škoda Rapid bude mít ještě dvojče v podobě Seatu Toledo, oba modely se budou vyrábět na stejné lince v Mladé Boleslavi. Zamaskovaný prototyp trénující před startem nafotil čtenář iDNES.cz Tomáš Růžička.

Testovaný prototyp nového modelu z Mladé Boleslavi | foto: Tomáš Růžičkapro iDNES.cz

Po českých silnicích jezdí několik prototypů nového modelu. Kromě škodovek najíždějí testovací kilometry po rozbitých českých cestách podle všeho i seaty.

V Číně navíc dostanou trojče v podobě Volkswagenu Lavida. Čínská verze Škody Rapid bude sedan, potvrdil v pondělí v rozhovoru pro Radiožurnál Jürgen Stackmann z vedení Škodovky.  

Nejnověji – a snad poprvé zepředu – nafotil chystanou škodovku, anebo seat Tomáš Růžička.

"Nafotil jsem ji na silnici, když jsem stál v koloně," líčí. "Před ní jela ještě dvě stejná auta a navíc ještě fabia taky na testovacích číslech (se zelenými písmeny – pozn. red.)."

Šedě metalízované auto na fotce má nahoře na liště masky chladiče znak Škody. Je to ale staré provedení loga značky, které automobilka přestává používat.

Fotogalerie

Pod lehkým maskováním světel se ovšem dají vyčíst kontury, které spíš odpovídají světlům konceptu Seatu Toledo, který se představil v březnu na autosalonu v Ženevě. Podobný tomu seatímu je i nárazník a konečně i maska chladiče s plastovou výplní napodobující tahokov je bližší té seaťácké než svislým lamelám škodovek. Při zvětšení je pod černým páskem na masce vidět výstupek, možná logo Seatu.

Nakolik se seat od škodovky bude lišit, je zatím nejisté. Určitě budou mít jiná přední a zadní světla.

"Pro A- entry (pracovní jméno rapidu – pozn. red.), tedy kompletně nově vyvinutý vůz, se nám podle mě povedla daleko výraznější diference s rozdílným charakterem jednotlivých značek. Rozdíl aut bude daleko markantnější, což je v této třídě důležité," řekl v Ženevě šéf technického vývoje a člen představenstva Škody Auto Eckhard Scholz.

Nová škodovka už v létě

Automobilka plánuje, že v červnu ukončí výrobu vozu Octavia Tour a hned o letních prázdninách na ni má volně navázat nová kompaktní limuzína. Nový model, který média již dříve označovala jako Rapid, by měl vycházet z konceptu MissionL představeného loni na podzim. Rapid by se měl vyrábět ve více karosářských variantách, kromě liftbacku s výklopnou zádí po vzoru octavie by to podle mělo být auto s praktičtější než tříprostorovou karoserií. Spekulace o kombíku dnes na autosalonu v Pekingu odmítl člen představenstva Škody Jürgen Stackmann.

Jako asi jediné teď  tedy přichází v úvahu MPV. Podle informací iDNES.cz by měl tento chystaný model dostat jméno Sportbag, nebo Sportback. Kompaktní limuzína velikosti mezi fabií a octavií – jako koncept má 448 cm – má mít nižší cenu než hlavní model Škody, kterým je octavia.

Rapid pro Čínu

Od roku 2013 se bude rapid ve variantě pro čínský trh vyrábět a prodávat také v Číně. Konkrétní předzvěstí čínského modelu je MissionL China – studie blízká sériovému stavu, kterou v pondělí představila značka v Pekingu. Čínský rapid bude na rozdíl od evropského s výklopnou liftbackovou zádí (otvírá se víko kufru i se zadním oknem) sedan, tedy s menším víkem kufru. Auta ale budou  technicky i vzhledově prakticky totožná.
 
"Škoda bude v příštích letech v průměru každých šest měsíců uvádět na trh nový model," řekl předseda představenstva společnosti Winfried Vahland v Pekingu. "Rapid má pro naši růstovou strategii mimořádný význam a na světových trzích bude pro naše prodeje znamenat další vítr do zad," dodal.

"Při navrhování interiéru vozu automobilka provedla rozsáhlý průzkum mezi svými čínskými zákazníky, aby jim mohla nabídnout takový automobil, jaký skutečně chtějí," říkají o MissionL China zástupci automobilky.

Winfried Vahland představuje nový vůz Škoda Rapid (Mission L) během přehlídky v

Winfried Vahland představuje nový vůz Škoda Rapid (Mission L) během přehlídky v Pekingu.

Čínský sourozenec Volkswagen

Jak bude sériový rapid nejspíše vypadat, ukazuje další možná trochu překvapivá premiéra na pekingském autosalonu. Volkswagen zde totiž představil novou generaci svého populárního sedanu Lavida. Ačkoli to ani Škoda ani Volkswagen oficiálně nikde neuvádějí, je prakticky jisté, že tento vůz je přímým sourozencem čínské verze rapidu.

Volkswagen Lavida

Volkswagen Lavida

Se studií MissionL a novým toledem pojí lavidu shodné proporce, boční prolisy, kapota a řada dalších detailů. Naopak sériová lavida přišla o řadu detailů, které zvyšují atraktivitu konceptů. Má například klasické rámy dveří i běžné kliky nebo konvenčněji tvarované nárazníky. Tvary se hodně blíží vyfotografovaným zamaskovaným testovacím vozům a lavida tak jasně ukazuje, jak bude rapid vypadat v sériovém provedení bez designérských pozlátek.







Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mercedes Třída GL 5,5 63...
Mercedes Třída GL 5,5 63...

r.v. 2014, naj. 38 500 km, benzín
2 359 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.