Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat Toledo - oblíbená ojetina bojuje s kvalitou zpracováni

  19:24aktualizováno  19:24
Toledo patří mezi vyhledávané ojeté automobily, ale přestože jej pohánějí koncernové motory Volkswagen, v počátcích výroby byla jeho kvalita nevalná.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Elegantní tvary pětidveřové karosérie typu sedan jsou dílem renomovaného designérského studia Italdesign. Automobil nabízí velký vnitřní prostor, a to i cestujícím na zadních sedadlech.

Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, což je vynikající hodnota, která se dá ještě zvětšit sklopením zadního sedadla. Tak lze dosáhnout prostoru o objemu 1 360 litrů. Automobil Seat Toledo byl uveden na trh v roce 1991. O čtyři roky později přišel na řadu facelift karosérie a změn doznala i výbava.

Sériově se začal montovat airbag řidiče i spolujezdce a také napínače bezpečnostních pásů. Nejpodstatnější změnou je však zvýšení kvality. V roce 1998 přišla na trh druhá generace těchto vozů.



MOTORY
Mezi pohonné jednotky Seatu Toledo první generace patří například čtyři zážehové a tři vznětové motory. Nejslabší zážehový agregát má objem 1,6 litru a výkon 55 kW (75 k). Následuje ,,osmnáctistovka“ s výkonem 66 kW (90 k) a dvoulitrový motor s výkonem 85 kW (115 k).

Nejsilnější pohonnou jednotkou je agregát o zdvihovém objemu dva litry, disponující šestnáctiventilovou technikou. Tento motor nabízí výkon 110 kW, což je rovných 150 koní.

Příznivci vznětových agregátů mohou volit ze tří pohonných jednotek o objemu 1,9 litru. První má výkon 47 kW (64 k), druhá 55 kW (75 k). Poslední vznětový motor je přeplňovaný a disponuje výkonem 66 kW (90 k).

 

Seat Toledo



Témata: historie, trh, Seat, Volkswagen


Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.