Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedan osloví vyznavače klasiky

aktualizováno 
Je zřejmé, že žádný z automobilů, které změřily síly v testu MF DNES, nepřekoná v prodejích své pětidveřové sourozence.
Je zřejmé, že žádný z automobilů, které změřily síly v testu MF DNES, nepřekoná v prodejích své pětidveřové sourozence. Taková je doba, přestože po éře hatchbacků určitá renesance sedanů také v nižších třídách přece jen nastává. Koho malé čtyřdveřové auto s tříprostorovou karoserií v Česku osloví? Dá se předpokládat, že hlavně starší lidi, kteří upřednostní klasiku, jakou už kdysi zažili. A bezpochyby také motoristy, kteří hledají jistou dávku individuality a originality, neboť páté dveře má na autě kdekdo. Malý sedan navíc může vzbuzovat dojem vozu vyšší třídy. První housle z testované trojice bude podle mého očekávání jistě hrát fabia, kterou k tomu předurčuje už samotné dominantní podíl značky Škoda na zdejším trhu. Cena za tento sedan ve velmi dobrém stavu po pěti letech provozu bude zhruba 165 tisíc korun. Poněkud horší vyhlídky má Renault Thalia. Lze předpokládat, že v roce 2006 bude na trhu ojetin stát přibližně 135 tisíc korun. V případě Seatu Cordoba nejde o nic nového pod sluncem, auto je již pár let na trhu a motoristé je vnímají jako sedan. Ve výsledcích prodeje nelze očekávat velké zvraty, stabilní bude i tendence vývoje cen ojetin, čemuž odpovídá i prognóza: zachovalý kus by měl být po pěti letech k mání za 178 tisíc korun.

Autor:




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.