Sedan osloví vyznavače klasiky

Je zřejmé, že žádný z automobilů, které změřily síly v testu MF DNES, nepřekoná v prodejích své pětidveřové sourozence.
Je zřejmé, že žádný z automobilů, které změřily síly v testu MF DNES, nepřekoná v prodejích své pětidveřové sourozence. Taková je doba, přestože po éře hatchbacků určitá renesance sedanů také v nižších třídách přece jen nastává. Koho malé čtyřdveřové auto s tříprostorovou karoserií v Česku osloví? Dá se předpokládat, že hlavně starší lidi, kteří upřednostní klasiku, jakou už kdysi zažili. A bezpochyby také motoristy, kteří hledají jistou dávku individuality a originality, neboť páté dveře má na autě kdekdo. Malý sedan navíc může vzbuzovat dojem vozu vyšší třídy. První housle z testované trojice bude podle mého očekávání jistě hrát fabia, kterou k tomu předurčuje už samotné dominantní podíl značky Škoda na zdejším trhu. Cena za tento sedan ve velmi dobrém stavu po pěti letech provozu bude zhruba 165 tisíc korun. Poněkud horší vyhlídky má Renault Thalia. Lze předpokládat, že v roce 2006 bude na trhu ojetin stát přibližně 135 tisíc korun. V případě Seatu Cordoba nejde o nic nového pod sluncem, auto je již pár let na trhu a motoristé je vnímají jako sedan. Ve výsledcích prodeje nelze očekávat velké zvraty, stabilní bude i tendence vývoje cen ojetin, čemuž odpovídá i prognóza: zachovalý kus by měl být po pěti letech k mání za 178 tisíc korun.