Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedan osloví vyznavače klasiky - prognóza odhadce

aktualizováno 
Je zřejmé, že žádný z automobilů, které změřily síly v testu MF DNES, nepřekoná v prodejích své pětidveřové sourozence. Taková je doba, přestože po éře hatchbacků určitá renesance sedanů také v nižších třídách přece jen nastává. Koho malé čtyřdveřové auto s tříprostorovou karoserií v Česku osloví? Dá se předpokládat, že hlavně starší lidi, kteří upřednostní klasiku, jakou už kdysi zažili. A bezpochyby také motoristy, kteří hledají jistou dávku individuality a originality, neboť páté dveře má na autě kdekdo

Malý sedan navíc může vzbuzovat dojem vozu vyšší třídy. První housle z testované trojice bude podle mého očekávání jistě hrát fabia, kterou k tomu předurčuje už samotné dominantní podíl značky Škoda na zdejším trhu. Cena za tento sedan ve velmi dobrém stavu po pěti letech provozu bude zhruba 165 tisíc korun. Poněkud horší vyhlídky má Renault Thalia. Lze předpokládat, že v roce 2006 bude na trhu ojetin stát přibližně 135 tisíc korun. V případě Seatu Cordoba nejde o nic nového pod sluncem, auto je již pár let na trhu a motoristé je vnímají jako sedan. Ve výsledcích prodeje nelze očekávat velké zvraty, stabilní bude i tendence vývoje cen ojetin, čemuž odpovídá i prognóza: zachovalý kus by měl být po pěti letech k mání za 178 tisíc korun.

Peter Kolník, spolupracovník MF DNES

Škoda Fabia sedan 1.4 (50 kW)

PLUSY
- prostorná karoserie
- komfortní podvozek
- dílenské zpracování
- čalounění kufru a jeho využití
- pohodlí řidiče
- levnější pojištění
- levnější náhradní díly
- nejširší servisní sít
- možnost dokupovat výbavu jednotlivě
- citlivý posilovač řízení
- široká nabídka motorů
- nejsnazší možnost úpravy na plynový pohon
- nejpomalejší ztráta hodnoty
- předpokládaný zájem na trhu
ojetin

MINUSY
- nevýrazný a hlučný motor
- omezená možnost přepravy větších nákladů
- malé pravé vnější zrcátko
- strohý interiér


Seat Cordoba 1.6 (74 kW)

PLUSY
- bezpečný podvozek
- objem kutru
- líbivý design
- solidní výrobní zpracování
- široká nabídka motorů

MINUSY
- chybí madlo k zavírání kufru
- lacině působící plasty na palubní desce
- dražší náhradní díly a havarijní pojištění
- menší servisní síť než u Škody
- špatný výhled dozadu
- nekomfortní podvozek
- omezená možnost přepravy větších nákladů
- je ve výrobě už delší čas

Renault Thalia 1.4 (55 kW)

PLUSY
- objem kufru 510 litrů
- prohlubeň v kufru ulehčující převážení menších předmětů
- ovládání rádia pod volantem
- nejnižší pořizovací cena nového vozu

MINUSY
- problematické jízdní vlastnosti
- málo místa vzadu
- víko kufru na vnitřní straně bez čalounění a madel
- horší výrobní zpracování
- vzpěra mezi kutrem a kabinou
- ovládání oken před řadicí pákou
- tlačítko klaksonu na levém ovladači
- menší servisní síť než u Škody
- výškově neseřiditelné sedadlo řidiče
- drahé náhradní díly
- dražší havarijní pojištění než u Škody
- omezená možnost přepravy větších nákladů
- skromná nabídka motorů (jen dvě benzinové verze 1.4)

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.