Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šedesátiny Ferrari: do Prahy se sjela auta za stovky milionů

  14:00aktualizováno  14:00
Prahu ve středu zaplavily desítky supersportovních vozů Ferrari o výkonu desetitisíců koní v hodnotě stovek milionů korun. V hlavním městě si dali dostaveníčko tuzemští majitelé italských vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku, aby oslavili 60 let od založení značky.

Podle Jiřího Rozkošného, marketingového ředitele firmy HP-Exclusiv, která Ferrari do Česka dováží, účast na setkání potvrdilo přes 50 tuzemských majitelů Ferrari.

Souhrnná hodnota aut se podle odborníků pohybuje ve stovkách milionů korun. Nové Ferrari stojí v současnosti mezi pěti a sedmi miliony korun, jako ojetinu jej lze koupit většinou od jednoho až dvou milionů výše. Ceny některých limitovaných modelů mohou výrazně přesáhnout i deset milionů korun.

Výkon vozů se nejčastěji pohybuje kolem 500 koní, i když některé historické modely se musí spokojit s necelou polovinou. Běžná Škoda Octavia s benzinovým dvoulitrem má výkon 150 koní.

Vozy se shromáždily na Malostranském náměstí, odkud vyrazily na spanilou jízdu Prahou. Měly přitom projet přes Staroměstské a Václavské náměstí na čerpací stanici Shell v Jeremiášově ulici, kde je čekalo společné tankování.

Další zastávkou by mělo být sídlo dovozce HP-Exclusiv v Ruzyni a poté přes Hradčanské náměstí opět Malostranské náměstí.

Setkání tuzemských majitelů Ferrari je součástí mezinárodní putovní akce v rámci oslav jubilea značky. Štafeta odstartovala koncem ledna v Abu Zabí ve Spojených arabských emirátech a kolík symbolizující šedesátiletou historii výrobce postupně putuje po všech 52 zemích, ve kterých má Ferrari zastoupení.

Symbolická štafeta, které se postupně v jednotlivých zemích zúčastní přes 10 000 vozů, skončí v sídle automobilky v italském Maranellu 23. června. Součástí oslav bude dražba darů, které italští velvyslanci dostali v jednotlivých zemích, kde akce probíhala. Z Česka na dražbu poputuje skleněný pohár se znakem Ferrari, který tuzemští skláři v jediném exempláři vyráběli přes 40 dnů.

Součástí oslav, které se opakují každých deset let, bude letos výroba limitované série 60 vozů, které budou vycházet z modelu 612 Scaglietti. Každý vůz bude mít na sobě unikátní symbol reprezentující jednu z 60 významných událostí v historii značky.

Na Ferrari se čeká dva roky
Tuzemský dovozce Ferrari prodal za deset let své existence Čechům kolem 200 supersportovních aut této značky.

"Prodej je výrazně limitován kvótami, které automobilka každé zemi poskytuje, a na vůz z jediného výrobního závodu v Maranellu se čeká až dva roky," uvedl Robert Pergl, majitel společnosti HP-Exclusiv, která Ferrari dováží.

Letos by mělo k zákazníkům v Česku doputovat 28 nových Ferrari. Loni to bylo o jeden vůz méně. "Každý další vůz si musíme zasloužit," uvedl Pergl s tím, že o kvótě pro jednotlivé země rozhodují předchozí prodeje, ale i úroveň marketingu a sociální a společenské složení zákazníků.

V současnosti se nejdéle čeká na novinku 599 GTB Fiorano, kde od podpisu smlouvy a složení zálohy uběhnou zhruba dva roky. Zájemce o nové Ferrari nemusí podle Pergla plnit žádné zvláštní požadavky. Jeho dostatečnou vizitkou podle něj je, že je ochoten složit zálohu a pak na vůz více než rok čekat. Jiné je to u limitovaných edicí, kde může rozhodovat například to, kolik vozů značky již zájemce vlastní.

Za dlouhými čekacími lhůtami stojí omezená produkce, která se pohybuje kolem 5500 aut ročně. Většina aut míří do Evropy, zhruba třetina produkce pak do USA, které jsou jako země největším odběratelem. Ferrari má 205 obchodních zastoupení v 52 zemích.

Vedle dvanáctiválce GTB Fiorano tvoří současný výrobní program ještě Ferrari 612 Scaglietti se stejným počtem válců a dva osmiválce F430 Coupe a F430 Spider. Ceny na českém trhu se pohybují od pěti do více než sedmi milionů korun. Nový model by se měl objevit ještě letos.

Současný majitel HP-Exclusiv Pergl loni firmu koupil od jejího zakladatele Zdeňka Holubovského.

Autoři: ,






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.