Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedm a půl metru amerického plechu

  18:26aktualizováno  18:26
O Ivanu Mládkovi je známo, že jezdí hodně velkým automobilem. A není to jediný vůz, který má ve vlastnictví. I o dalších jeho vozech se dá mluvit v superlativech. Proto se také téma rozhovoru točilo kolem samých "nej"...

Ví se o vás, že máte rád velká auta. Kolik jich máte a které je největší?
Asi tak před dvaceti lety jsem měl už najeto asi milion kilometrů normálními malými evropskými auty; já jim dneska říkám dětská auta. A v té době, po třetí nezaviněné a dost ošklivé havárii jsem z pudu sebezáchovy přesedlal na velké, těžké a relativně pomalé americké "vagony".

Ne že bych si je přímo zamiloval, ale v každém případě jsem si na ně zvykl. Mám jich teď pět, ale ne proto, že bych je snad jako Brežněv sbíral, ale proto, že je mi líto se těch starších za každou cenu zbavovat; jsou totiž kvůli dost vysoké spotřebě těžko prodejné. Nehledě k tomu, že i ty dost ojeté jsou při mém kočovném zaměstnání dobrou rezervou.

A který je tedy ten největší váš vůz?
Můj vůbec největší kousek je ford, celým jménem se mu říká F-350 Lariat 7,3 diesel dually crew cab.

Měl jste ještě větší, nebo je to rekord?
Lariat je největší co do objemu, ale kapelu vozím vozíkem, který je sice nižší a užší, zato ještě o metr delší. Měří sedm a půl metru a je to limuzína - Lincoln Town Car. Máme už druhou a myslím si, že nemůže být na dlouhé cesty pohodlnější auto. Akorát je v českých poměrech trochu ostuda v tom jezdit. Ale my komedianti jsme na ostudu zvyklí. Dejdarovi, který ve staré americké limuzíně rovněž dojíždí na kšefty, to také nevadí.

A naopak nejmenší auto?
Asi nejmenší auto, které jsem kdy měl, byla aerovka 662, ta, co se jí říkalo prdprd cililink. Já jsem jí ale zásadně vždycky říkal jenom cililink, protože prd prd dokázala udělat málokdy. Většinou se mi ji totiž vůbec nepodařilo nastartovat.

Zůstaňme už u těch nej... Na které auto máte nejlepší vzpomínky?
Asi na první nové auto - na Žiguli kombi. Bylo to opojení mít po všech těch starých šunkách konečně něco, co vždycky nastartuje, čemu nikdy neulítne při jízdě kolo a co vždycky zabrzdí.

A co nejhorší auto?
Nejhorší bylo to úplně první. Nikdy se nerozjelo. Chlap, který mi ho prodal, ho přitáhl na laně za motocyklem se sajdkárou, tak si asi dovedete představit, co to bylo za vozidlo. Tvrdil, že stačí vyměnit svíčky a bude mě vozit až do smrti. Bylo to takové "domorobo" vozítko pro jednoho a půl člověka, vypadalo jako autíčko z autodromu a mělo motor z malého německého tančíku, jehož úkolem bylo dojet s náloží tak sto metrů k nepřátelskému objektu a tam vybuchnout. Takže je dost pravděpodobné, že motor konstruovaný pro sto metrů jízdy se ke mně dostal už dost ojetý.

Jaká je vaše nejoblíbenější dopravní značka?
Nejoblíbenější značka je žádná značka. Každá znamená něco nepříjemného: zákaz stání, zákaz parkování, příkaz ke zpomalení, příkaz dávat přednost. Samé zákazy a příkazy - a žádná práva.

Vzpomenete si na největší vzdálenost, kterou jste s autem ujel?
Nevím už, která moje nonstop trasa byla nejdelší. Možná do Bulharska k Černému moři. Jinak jsem na dlouhé trasy zvyklý, jezdíval jsem do Varšavy, do Curychu, každý rok jezdím do Provence k Marseille. Ale v každém případě nejnamáhavější a nejděsivější - i když na tři části rozdělená - byla pro mě cesta z Prahy do Oděsy. Tuhle radost už bych si nikdy nechtěl zopakovat. Ti, co někdy byli autem v bývalém Sovětském svazu, vědí, o čem mluvím.

A nakonec, jak jinak: nej vtip na téma aut...
Myslíte jako nejblbější? On skoro každý napsaný vtip vyzní blbě, takže vám lehko vyhovím: Přiběhne chlap na policii a ohlásí, že přejel náklaďákem dvě slepice. Policista se ho zeptá, co s nimi udělal. On na to, že je položil na krajnici a nechal je tam ležet. Policisté na něj křičí, co je teda otravuje a co od nich vůbec chce! A chlap povídá: Nevím, co mám udělat s tou motorkou.

Hudebník Ivan Mládek dělá se svým autem ostudu; ale dělá ji docela rád. Velký šoumen Ivan Mládek má rád velké automobily. Kromě svého lincolnu má i americké GMC.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.