Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sedm stupňů k radosti z Jazzu

  8:00aktualizováno  8:00
V městě módy - severoitalském Miláně byla v těchto dnech uvedena na trh nová SEDMISTUPŇOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA. Převodovka "7speed CVT" tak dělá v kombinaci s osmiventilovým čtyřválcem 1,4 litru z Hondy Jazz jednu z technicky nejzajímavějších "nákupních tašek".

Převodovka  je řešena podobně jako automatické převodovky Selespeed u italských vozů, či u nově uvedených převodovek u Mini Cooperu či Citroenu C3. "7speed" tak nabízí 2 základní režimy provozu: čistě automatický režim, kdy se řidič může věnovat jen a jen řízení, je velmi vhodný při jízdách po městě; druhou volbou je pak sekvenční způsob ovládání převodovky pomocí tlačítek na volantu.


Srdcem převodovky je sedmirychlostní převodová skříň, která může pracovat: jako klasické převodovka s plynulou změnou převodových stupňů, jako automatická převodovka s nastavitelným režimem jízdy; a konečně i jako sekvenční řazení á la Formule 1.


Přesuneme-li řadící páku (volič režimů provozu) z pozice "normal" do pozice "S", můžeme vychutnávat sportovnější jízdu, ovšem opět s komfortem klasického automatu. "S"portovní jízda pak spočívá v rychlých  rozjezdech a maximální účinnosti měniče při brzdění motorem. Potřebujeme-li maximální výkon ve stoupáních a velkou brzdnou sílu motoru v prudkých klesáních zvolíme pozici "L".


Největší zábyvy se však od Jazzu dočkáme po zmáčknutí tlačítka umístěného na volantu, kterým se dostáváme do režimu "7speed". 7 v rychlém sledu  "nasázených" krátkých převodů pak skýtá závodní svezení i v "čtrnáctkovém" Jazzu. Vůz pak výborně akceleruje a obzvláště v zatáčkách oceníte dva "magické" knoflíky "shift UP" a "shift DOWN" umístěné na ramenech volantu, kterými volíte jednotlivé převodové stupně. Pokud při řazení uděláte chybu a motorový management usoudí, že právě tato Vaše volba by motoru moc dobře neudělala, přestane Vás převodovka  poslouchat a sama navolí automatický režim. I přes sportovní charakter převodovky "7speed CVT" však nemůžeme od Jazzu s tímto motorm očekávat závodní výkony.

 Maximální rychlost 160 km/h je pro tento formát vozu postačující a hlavně, radost z jízdy vám protentokrát nemá poskytovat "nadzvuková" rychlost ale pečlivě a čistě vykroužená zatáčka.

Tuzemské příznivce automatických převodovek však musíme na závěr zklamat - pro český trh dovozce s touto technickou lahůdkou prozatím nepočítá.
Neodoláte-li  však vábení moderny v oblasti automatických převodovek a rozhodnete se pro Hondu Jazz vydat do zahraničí, připravte si cca 16 000 Euro. (O 2 000 Euro více než za verzi s manuální převodovkou.) Veselu zábavu.

Honda Jazz - průřez vozem

Autoři:


Témata: Euro, volby, Honda, Jazz, Milán, Mini, Srdce


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.