Sedm stupňů k radosti z Jazzu

  8:00aktualizováno  8:00
V městě módy - severoitalském Miláně byla v těchto dnech uvedena na trh nová SEDMISTUPŇOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA. Převodovka "7speed CVT" tak dělá v kombinaci s osmiventilovým čtyřválcem 1,4 litru z Hondy Jazz jednu z technicky nejzajímavějších "nákupních tašek".

Převodovka  je řešena podobně jako automatické převodovky Selespeed u italských vozů, či u nově uvedených převodovek u Mini Cooperu či Citroenu C3. "7speed" tak nabízí 2 základní režimy provozu: čistě automatický režim, kdy se řidič může věnovat jen a jen řízení, je velmi vhodný při jízdách po městě; druhou volbou je pak sekvenční způsob ovládání převodovky pomocí tlačítek na volantu.


Srdcem převodovky je sedmirychlostní převodová skříň, která může pracovat: jako klasické převodovka s plynulou změnou převodových stupňů, jako automatická převodovka s nastavitelným režimem jízdy; a konečně i jako sekvenční řazení á la Formule 1.


Přesuneme-li řadící páku (volič režimů provozu) z pozice "normal" do pozice "S", můžeme vychutnávat sportovnější jízdu, ovšem opět s komfortem klasického automatu. "S"portovní jízda pak spočívá v rychlých  rozjezdech a maximální účinnosti měniče při brzdění motorem. Potřebujeme-li maximální výkon ve stoupáních a velkou brzdnou sílu motoru v prudkých klesáních zvolíme pozici "L".


Největší zábyvy se však od Jazzu dočkáme po zmáčknutí tlačítka umístěného na volantu, kterým se dostáváme do režimu "7speed". 7 v rychlém sledu  "nasázených" krátkých převodů pak skýtá závodní svezení i v "čtrnáctkovém" Jazzu. Vůz pak výborně akceleruje a obzvláště v zatáčkách oceníte dva "magické" knoflíky "shift UP" a "shift DOWN" umístěné na ramenech volantu, kterými volíte jednotlivé převodové stupně. Pokud při řazení uděláte chybu a motorový management usoudí, že právě tato Vaše volba by motoru moc dobře neudělala, přestane Vás převodovka  poslouchat a sama navolí automatický režim. I přes sportovní charakter převodovky "7speed CVT" však nemůžeme od Jazzu s tímto motorm očekávat závodní výkony.

 Maximální rychlost 160 km/h je pro tento formát vozu postačující a hlavně, radost z jízdy vám protentokrát nemá poskytovat "nadzvuková" rychlost ale pečlivě a čistě vykroužená zatáčka.

Tuzemské příznivce automatických převodovek však musíme na závěr zklamat - pro český trh dovozce s touto technickou lahůdkou prozatím nepočítá.
Neodoláte-li  však vábení moderny v oblasti automatických převodovek a rozhodnete se pro Hondu Jazz vydat do zahraničí, připravte si cca 16 000 Euro. (O 2 000 Euro více než za verzi s manuální převodovkou.) Veselu zábavu.

Honda Jazz - průřez vozem

Autoři:
Témata: Euro, Honda, Jazz, Milán, Mini, Srdce

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Najdete na iDNES.cz