Sedm stupňů k radosti z Jazzu

V městě módy - severoitalském Miláně byla v těchto dnech uvedena na trh nová SEDMISTUPŇOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA. Převodovka "7speed CVT" tak dělá v kombinaci s osmiventilovým čtyřválcem 1,4 litru z Hondy Jazz jednu z technicky nejzajímavějších "nákupních tašek".

Převodovka  je řešena podobně jako automatické převodovky Selespeed u italských vozů, či u nově uvedených převodovek u Mini Cooperu či Citroenu C3. "7speed" tak nabízí 2 základní režimy provozu: čistě automatický režim, kdy se řidič může věnovat jen a jen řízení, je velmi vhodný při jízdách po městě; druhou volbou je pak sekvenční způsob ovládání převodovky pomocí tlačítek na volantu.


Srdcem převodovky je sedmirychlostní převodová skříň, která může pracovat: jako klasické převodovka s plynulou změnou převodových stupňů, jako automatická převodovka s nastavitelným režimem jízdy; a konečně i jako sekvenční řazení á la Formule 1.


Přesuneme-li řadící páku (volič režimů provozu) z pozice "normal" do pozice "S", můžeme vychutnávat sportovnější jízdu, ovšem opět s komfortem klasického automatu. "S"portovní jízda pak spočívá v rychlých  rozjezdech a maximální účinnosti měniče při brzdění motorem. Potřebujeme-li maximální výkon ve stoupáních a velkou brzdnou sílu motoru v prudkých klesáních zvolíme pozici "L".


Největší zábyvy se však od Jazzu dočkáme po zmáčknutí tlačítka umístěného na volantu, kterým se dostáváme do režimu "7speed". 7 v rychlém sledu  "nasázených" krátkých převodů pak skýtá závodní svezení i v "čtrnáctkovém" Jazzu. Vůz pak výborně akceleruje a obzvláště v zatáčkách oceníte dva "magické" knoflíky "shift UP" a "shift DOWN" umístěné na ramenech volantu, kterými volíte jednotlivé převodové stupně. Pokud při řazení uděláte chybu a motorový management usoudí, že právě tato Vaše volba by motoru moc dobře neudělala, přestane Vás převodovka  poslouchat a sama navolí automatický režim. I přes sportovní charakter převodovky "7speed CVT" však nemůžeme od Jazzu s tímto motorm očekávat závodní výkony.

 Maximální rychlost 160 km/h je pro tento formát vozu postačující a hlavně, radost z jízdy vám protentokrát nemá poskytovat "nadzvuková" rychlost ale pečlivě a čistě vykroužená zatáčka.

Tuzemské příznivce automatických převodovek však musíme na závěr zklamat - pro český trh dovozce s touto technickou lahůdkou prozatím nepočítá.
Neodoláte-li  však vábení moderny v oblasti automatických převodovek a rozhodnete se pro Hondu Jazz vydat do zahraničí, připravte si cca 16 000 Euro. (O 2 000 Euro více než za verzi s manuální převodovkou.) Veselu zábavu.

Honda Jazz - průřez vozem


Témata: Euro, Honda, Jazz, Milán, Mini, Srdce