Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Fiatu a Chrysleru: vyrábí se moc aut, která se neprodají

  10:38aktualizováno  10:38
Světový automobilový průmysl musí pro své přežití snížit výrobní kapacitu, a to zejména v Evropě. Uvedl to šéf italské automobilky Fiat a jejího amerického partnera Chrysler Sergio Marchionne na automobilovém kongresu v Detroitu. Dodal, že světové automobilky jsou schopny vyrobit 94 milionů osobních a nákladních vozů ročně, což je o 30 milionů více, než dokážou prodat.

Ilustrační foto | foto: Kia Motors

Marchionne upozornil, že bankroty a ekonomické problémy si již vynutily snižování kapacit v severoamerickém automobilovém průmyslu, zatímco evropské automobilky továrny nezavírají. To je podle něj často důsledek postupu evropských vlád, které firmám platí za zachování závodů v provozu. Tyto dotace pak "deformují" evropský automobilový trh.

Marchionne rovněž zopakoval svou prognózu, že na světovém trhu s automobily zůstane maximálně šest velkých hráčů. Potvrdil také, že Fiat hodlá uzavřít svou továrnu na Sicílii, což se nelíbí italské vládě.

Marchionneho projev byl narušován protesty. Z místnosti byl podle agentury AP vyveden muž, jenž vykřikoval italsky "hanba". Stejný osud potkal ženu, která tvrdila, že její matku zabil vadný výrobek Chrysleru.

Fiat v loňském roce vytvořil alianci s Chryslerem, který v červnu opustil bankrotový režim. V současnosti vlastní Fiat v americkém podniku pětinový podíl a ovládá rovněž jeho vedení.

Automobilový průmysl se nyní potýká s poklesem poptávky v důsledku světové hospodářské krize. Řada zemí sice prodej automobilů podpořila zavedením šrotovného či poskytováním daňových úlev, mnohé z těchto opatření již ale končí, což vyvolává obavy ohledně dalšího vývoje na automobilovém trhu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.