Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Fiatu: Klidně se spojíme s Fordem, musíme se bránit Googlu a Applu

aktualizováno 
Vedle Fordu by se šéf Fiatu Sergio Marchionne nebránil ani spojení s dalším gigantem General Motors. Naopak ve spolupráci s francouzským koncernem Peugeot Citroen nevidí Marchionne přínos. Odmítl i diskuse o spojení s Volkswagenem.

Sergio Marchionne oznamuje spolupráci s EPA. | foto: Chrysler LLC

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Sergio Marchionne je šéfem koncernu FCA, tedy Fiatu a Chrysleru, který vznikl pod jeho taktovkou. Už toto sloučení dvou velkých, ale v minulých letech trápících se značek vzbudilo velký rozruch. Jenže rozkročení přes Atlantik se nakonec ukázalo jako dobrou volbou. V krizi krachující Chrysler našel v koncernu druhý dech a když se přestalo dařit Fiatu, tak se naopak zvedl Chrysler, který táhne koncern v posledních letech. Konkrétně se nejvíc daří značce Jeep.

Spolupráce obou firem je už dobře patrná na konkrétních produktech. Aktuálně je to dvojice modelů Fiat 500x a Jeep Renegade, v USA pak menší modely Chrysleru jako jsou Dart a nová generace modelu 200 (který vypadá opravdu skvěle), stojí na podvozkové platformě C-Evo/D-Evo, respektive variantách C-Wide/CUSW. V Evropě tuto platformu používá Alfa Romeo Giulietta. Další kooperace na sdílených platformách a používání motorů navzájem se plánuje.

Fotogalerie

A právě kooperace a sdílení nákladů je důvodem, proč se Sergio Marchionne o možném spojení s Fordem nebo General Motors rozpovídal. Označil ho za technicky proveditelné a prohlásil, že z jeho strany zde nejsou žádná omezení. Z kontextu ovšem nevyplývá, že by chtěl Marchionne spojovat samotné firmy, ale že přemýšlí především o spojení sil při vývoji. Jako důvod nezmiňoval současná konvenční auta, ale automobily, které teprve přijdou.

Konkrétně jde o vývoj nových úsporných (doslova ekologicky čistších) aut a vozidel s automatickým řízením. Marchionne zde konkrétně zmiňuje nejen hrozbu konkurenčních výrobců automobilů, ale také firem, které zatím s auty nic společného nemají. Google ani Apple zatím auta nevyrábějí, ale netají se tím, že je tento byznys láká. Google už delší dobu testuje auta s automatickým řízením a u Applu se spekuluje, že začíná pracovat na vlastním elektromobilu a ani další technologické novinky mu nejsou cizí.

Marchionne zároveň uvedl, že naopak spolupráce s francouzským koncernem PSA, tedy značkami Peugeot a Citroen by koncernu FCA nepřinesla kýžený výsledek. Přitom Fiat s PSA donedávna spolupracoval na vývoji a výrobě takzvaného eurovanu (Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Lancia Phedra). A popřel, že by kdy jednal o spojení, či jiném typu spolupráce s koncernem Volkswagen.

A co na to Ford a General Motors? Prý není co komentovat, obě firmy mají vlastní plány a strategii a té se budou držet.

Autor:




Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.