Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Generál Fiatu se chce spojit s General Motors. Poslal jeho šéfce e-mail

  14:08aktualizováno  14:08
Do tří let se v automobilovém průmyslu uskuteční další velká fúze, prohlásil šéf automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne. V březnu měl požádat šéfku amerického výrobce General Motors (GM) Mary Barraovou o schůzku na téma vzájemného spojení obou společností, ale Barraová Itala obratem odmítla.

Sergio Marchionne oznamuje spolupráci s EPA. | foto: Chrysler LLC

„Jsem si stoprocentně jistý, že do roku 2018 dojde k nějaké fúzi,“ řekl Marchionne v odpovědi na otázku během své návštěvy v továrně Fiatu v Melfi na jihu Itálie. Neupřesnil však, zda takové spojení bude zahrnovat i jeho skupinu.

Marchionne víkendovou zprávu listu The New York Times o jeho nabídce na spojení s GM bagatelizoval, ale nepopřel. „Píšu spousty e-mailů, o takových věcech se takto nemluví,“ řekl šéf Fiatu podle agentury Reuters.

Marchionne, který řídí sedmou největší automobilku světa, uvažuje o megafúzi s jinou velkou firmou, aby eliminoval slabiny svého podniku. Fiat Chrysler je zatížen jedním z nejvyšších dluhů v automobilovém průmyslu a jeho evropská divize jen stěží dosahuje ziskovosti.

Marchionne podle listu v e-mailu podrobně načrtl, jak by GM a jeho firma vytvořením globálního gigantu ušetřily miliardy dolarů. Šéf Fiat Chrysleru na konci dubna prohlásil, že ve světovém automobilovém sektoru se pohybuje příliš velký počet hráčů.

Šéf německé automobilky Opel, která patří do skupiny GM, dnes spojení s Fiatem vyloučil, ale uznal, že automobilový průmysl potřebuje konsolidaci. „V principu má Marchionne pravdu, v automobilovém průmyslu se vyvíjejí desetkrát tytéž věci,“ řekl generální ředitel Opelu Karl-Thomas Neumann.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.