Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Škodovky prozradil plány: pět aut do tří let!

  10:22aktualizováno  10:22
Největší světový autosalon ve Frankfurtu je plný znepokojivých zpráv, jako je drahý benzin, nástup čínských aut či krize zavedených západních automobilek. Šéfa Škody Auto Detlefa Wittiga však jako by nic z toho netrápilo.

Největší světový autosalon ve Frankfurtu je plný znepokojivých zpráv, jako je drahý benzin, nástup čínských aut či krize zavedených západních automobilek.

Šéfa Škody Auto Detlefa Wittiga však jako by nic z toho netrápilo. Do tří let chce vyrábět pět modelů a zaměstnávat lidi v sedmi zemích světa.

Do Frankfurtu přivezl letní verzi vozu yeti, jímž chce ukázat svůj plán: dělat víc různých aut.

Co máte v plánu s letní verzí yetiho? Bude se vyrábět?

S yetim to myslíme vážně. Sériová verze bude bližší první modré uzavřené verzi, kterou jsme ukázali dřív. Otevřený yeti říká, že na projektu dál pracujeme. Není to jen vůz na výstavu. Dá se s ním jezdit a ukazuje možnosti, co lze dělat.

Uvidíme tedy někdy Škodu bez střechy? Kabriolet?

Dnešní doba nechce jednostranně zaměřená auta, chce křížence, v nichž se zkombinují výhody více aut. Čistý kabriolet Škoda dělat nebude. Budeme dělat chytrá auta, která nabídnou víc než jeden typ vozu.

Nebojíte se drahého benzinu?

Trh s auty nikdy výrazně neutrpěl tím, že zdražovala paliva. Zákazníci se pouze obraceli k úspornějším autům, od benzinu k naftě, od velkých motorů k menším a vyspělejším.

A co nástup Číňanů? Ti vás neznepokojují?

To je velmi dlouhodobá záležitost. Myslím, že v příštích pěti až deseti letech se Číňané na evropském trhu výrazněji neprosadí. Toto jsou jejich první pokusy, první krůčky. Prozatím se musí učit, nemají zkušenosti, tradici výroby aut. Škoda byla před lety v podobné pozici, její růst byl ale rychlý, velmi rychlý. Škoda má historii, stoletou tradici, ze které může čerpat. To čínským výrobcům chybí.

Svět aut byl vždy hodně záležitostí mužů, všem šlo o výkon a rychlost. Ale čím dál víc hrají roli ženská témata, jako je bezpečnost či prostor pro rodinu. Jaká je podle vás Škoda? Ženská, nebo mužská?

Škoda je mužská značka. Pětaosmdesát procent našich aut kupují muži, i když podíl žen stoupá. Rozdělení na mužské a ženské hodnoty neplatí. Škoda je mužská značka, ale muži ji volí díky tomu, co se může jevit jako ženská kritéria.

Kdy bude hotov čtvrtý model, roomster?

Roomster představíme v Ženevě v březnu příštího roku, objednávky na nové vozy budeme přijímat vzápětí. První roomstery dodáme zákazníkům v létě 2006.

A co bude po roomsteru? Nová fabia a nový superb?

Nástupce superbu bude, ale ne příští rok. Letošní rok byl ve znamení octavie, v Ženevě představíme roomster. Po roomsteru přijde nová fabia.

Detlef Wittig





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.