Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Volkswagenu si prohlédl nový hyundai a přišel o dobrou náladu

  10:05aktualizováno  10:05
Volkswagen letos ovládl frankfurtský autosalon rodinkou malých upů, ale jeho nejvyšší šéf Martin Winterkorn usoudil, že konkurenci je třeba i nadále bedlivě sledovat. Teď se na jeho účet baví internet.

Hyundai i30 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Frankfurtský autosalon se zavřel definitivně v neděli. Teď se na výstaviště pomalu připravuje knižní veletrh. Winterkornova exkurze do světa konkurentů Volkswagenu ale baví uživatele internetu i po skončení autosalonu.

Šéf německého koncernu se vydal v doprovodu svých kolegů na obhlídku automobilových rivalů. Kdyby jen tušil, že si jej přitom kdosi natáčí na mobilní telefon, patrně by se zdržel jakýchkoliv komentářů. Jenže to jej v ruchu autosalonu ani nenapadlo.

A jeho hodnocením nového Hyundaie i30, který je svým povedeným designem hrozbou pro model Golf, se teď na videoserveru YouTube baví celý svět.

Filmeček se zvídavým šéfem začíná zrovna ve chvíli, kdy Winterkorn, obklopen suitou spolupracovníků, ve které je i šéf Škody Winfried Vahland, zkoumá detail na víku kufru nové i30. To se ještě zdá být v povznesené náladě.

Jenže už záhy přicházejí první chmurná zjištění. Poté, co usedne za volant a hmatem prozkoumá materiál stropu a přístrojové desky, vyzkouší také nastavení volantu. A jeho preciznost mu definitivně zkazí zbytek dne. "Tam nic nerachotí," ohodnotí překvapivě dobré zpracování hyundaie a nevěřícně pokračuje.

"BMW to neumí, my to neumíme. Tam nic nerachotí," opakuje Winterkorn a nechá si k sobě zavolat šéfdesignéra Volkswagenu Klause Bischoffa. Kolega sedící na pravém sedadle pak Winterkornovi vysvětluje, že i jejich značka měla řešení pro bezhlučné nastavení volantu, ale bylo moc drahé. Winterkornovi se taková odpověď nezamlouvá a ptá se: "Proč to umí tenhle?"

Rozmrzelý šéf Volkswagenu si ještě nechá pásmem přeměřit rozměry přístrojové desky, okoukne zrcátko ve sluneční cloně a podrážděně opouští zkoumané auto.
Rozjezd výroby nové generace i30 plánuje Hyundai na začátek příštího roku ve svém závodě v moravských Nošovicích. Plánovaný prodej ve výši 120 000 kusů ročně se automobilce nejspíš podaří naplnit.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.