Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf VW během týdne otočil, spolupráci s Fiatem nevylučuje

  12:55aktualizováno  12:55
Generální ředitel německé automobilové skupiny Volkswagen Matthias Müller otočil. Minulý týden narážku šéfa italsko-americké skupiny Fiat Chrysler Sergia Marchionneho na možnost spolupráce rezolutně odmítl. Teď je ovšem smířlivější a možná jednání nevyloučil.

Chrysler (americká část FCA) a Volkswagen už za sebou jeden projekt mají. VW Routan byl přeznačeným Chryslerem Grand Voyager pro Ameriku. Projekt to byl velmi neúspěšný, výroba běžela tři měsíce a vyrobilo se něco přes pět a půl tisíce aut. | foto: Volkswagen

Volkswagen bude mít po rozšíření francouzské PSA Group o evropskou divizi americké GM v Evropě ostřejší konkurenci v době, kdy má jeho vlajková značka stále problémy kvůli předloňskému emisnímu skandálu Dieselgate.

Šéf automobilového koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne.

Sergio Marchionne

Marchionne minulý týden na autosalonu v Ženevě řekl, že dohoda o převzetí německého Opelu, kterou PSA oznámila před týdnem, by nakonec mohla Volkswagen přesvědčit, aby se zajímal o spojení s jeho společností. Šéf Volkswagenu to ale v Ženevě odmítl.

Nově však Müller signalizoval změnu postoje. „Nikdy jsem neřekl, že spojenectví s jiným partnerem je jednou provždy vyloučeno, jen jsem řekl, že v této chvíli nemám s panem Marchionnem žádné kontakty,“ řekl Müller novinářům po středeční tiskové konferenci k loňským výsledkům své skupiny.

Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller (25. září 2015).

Matthias Müller

„Bylo by velmi užitečné, kdyby pan Marchionne sdělil své úvahy také mně a nejen vám,“ dodal Müller. „Budoucnosti Volkswagenu ale věřím, ať s Marchionnnem, nebo bez něj,“ dodal.

Provozní zisk skupiny Volkswagen se loni před odpisem jednorázových nákladů zvýšil o 14 procent na rekordních 14,6 miliardy eur (395 miliard Kč). Automobilka loni dodala na trhy rekordních 10,3 milionu aut a vystřídala japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

Volkswagen uvedl, že se mu podařilo vyrovnat se s náklady na skandál s falšováním testů emisí a že jeho cílem je výsledky hospodaření v letošním roce dál zlepšit. Upozornil nicméně, že hlavní značka VW má stále problémy a její provozní zisk se snížil o více než deset procent.

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

Ilustrační snímek

Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Najdete na iDNES.cz