Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf VW kritizuje zvyšující se náklady ve Škodě a Seat

  11:21aktualizováno  11:21
BERLÍN - Nespokojenost nad rostoucími náklady v dceřiných automobilkách Škoda a Seat vyjádřil šéf německého koncernu VW Ferdinand Piëch v rozhovoru pro nejnovější vydání časopisu Der Spiegel. Vývoj v obou zahraničních firmách přirovnal dokonce ke "zpupnosti". "Škoda byla dlouhou dobu jedna z nejrychleji rostoucích autoznaček v Evropě. To je velkolepé, ale vede to také ke zpupnosti," uvedl Piëch.

"Když se prodá o 30 procent vozidel více, pak musí být výsledek podstatně lepší než v roce předchozím. Škoda by se ale mohla dostat do pokušení příležitostně se vzdát vydělávání peněz, což je v mých očích zbytečná zpupnost," řekl doslova.
    Mluvčí Škody Auto Milan Smutný řekl, že společnost se nebude zatím k Piëchovým slovům vyjadřovat. 

Škoda loni meziročně zvýšila produkci o 21,5 procenta. Podle informací z března firma pro letošek plánovala zvýšení výroby řádově o tři až pět procent. V 1. pololetí pak automobilka zvýšila celosvětový prodej vozů o 17,3 procenta.

Piëch dále uvedl, že ve Španělsku (Seat) a v Česku si zřejmě myslí, že musí co nejrychleji dospět ke mzdové úrovni v Německu. "Zapomíná se přitom, že jsme do těchto zemí šli, protože tam byly mzdy podstatně nižší," upozornil Piëch.

Nový dohodnutý tarifní model 5000 krát 5000, při němž pracovníci pracují za pevnou mzdu 5000 marek měsíčně, sníží náklady ve VW. "V Německu tak na tom můžeme být lépe než ve Španělsku," soudí šéf VW. Proto si také dovede představit, že by se model Polo vyráběný nyní v Pamploně v budoucnu opět produkoval v Německu.

Ferdinand Piëch (64) poskytl rozhovor vzápětí poté, co byl v pátek zvolen jeho nástupcem bývalý šéf automobilky BMW Bernd Pischetsrieder, který Piëcha v čele VW vystřídá v dubnu 2002.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Najdete na iDNES.cz