Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf VW kritizuje zvyšující se náklady ve Škodě a Seat

  11:21aktualizováno  11:21
BERLÍN - Nespokojenost nad rostoucími náklady v dceřiných automobilkách Škoda a Seat vyjádřil šéf německého koncernu VW Ferdinand Piëch v rozhovoru pro nejnovější vydání časopisu Der Spiegel. Vývoj v obou zahraničních firmách přirovnal dokonce ke "zpupnosti". "Škoda byla dlouhou dobu jedna z nejrychleji rostoucích autoznaček v Evropě. To je velkolepé, ale vede to také ke zpupnosti," uvedl Piëch.

"Když se prodá o 30 procent vozidel více, pak musí být výsledek podstatně lepší než v roce předchozím. Škoda by se ale mohla dostat do pokušení příležitostně se vzdát vydělávání peněz, což je v mých očích zbytečná zpupnost," řekl doslova.
    Mluvčí Škody Auto Milan Smutný řekl, že společnost se nebude zatím k Piëchovým slovům vyjadřovat. 

Škoda loni meziročně zvýšila produkci o 21,5 procenta. Podle informací z března firma pro letošek plánovala zvýšení výroby řádově o tři až pět procent. V 1. pololetí pak automobilka zvýšila celosvětový prodej vozů o 17,3 procenta.

Piëch dále uvedl, že ve Španělsku (Seat) a v Česku si zřejmě myslí, že musí co nejrychleji dospět ke mzdové úrovni v Německu. "Zapomíná se přitom, že jsme do těchto zemí šli, protože tam byly mzdy podstatně nižší," upozornil Piëch.

Nový dohodnutý tarifní model 5000 krát 5000, při němž pracovníci pracují za pevnou mzdu 5000 marek měsíčně, sníží náklady ve VW. "V Německu tak na tom můžeme být lépe než ve Španělsku," soudí šéf VW. Proto si také dovede představit, že by se model Polo vyráběný nyní v Pamploně v budoucnu opět produkoval v Německu.

Ferdinand Piëch (64) poskytl rozhovor vzápětí poté, co byl v pátek zvolen jeho nástupcem bývalý šéf automobilky BMW Bernd Pischetsrieder, který Piëcha v čele VW vystřídá v dubnu 2002.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.