Diskuze
Šéfdesignér Citroënu: Krásná auta se lidem líbí, doma ale chtějí mít obyčejná
Děkujeme za pochopení.
H75
Design
"Citroeny jsou synonymem vytříbeného designu už dlouhá desetiletí." Tím mají na mysli Citroen BX, který, tuším, vyhrál anketu o nejhnusnější auto 90. let? Ale proti gustu žádný dišputát.....
Hynek Vilém Jarmila reloaded
Re: Design
Citroen BX taky není auto z 90tých let - Citroen ho uvedl na trh v první půlce 80tých let, když v tom přijeli známí z Francie v roce 1985 do Čech, tak na to všichni zírali jak na lítající talíř. Svezení bylo v tý době neskutečný. Souhlasím, že hranatý design postupně zastaral (vy asi narážíte na doprodej BX v ČR před uvedením Xantie), technika ale nikoliv.
H75
Re: Design
Máte pravdu, je z 80. let.....omlouvám se. Ale obluda je to hrozná i na tu dobu .
Hynek Vilém Jarmila reloaded
Re: Design
Chápu. O 4 roky později navrhnul Bertone našeho Favorita, podobně je navržený i Fiat Ritmo .. je to věc vkusu, názoru. Ale asi to nemá smysl to posuzovat dnešníma očima. Podobně na tom byly i třeba Renaulty 15 a 17. Zajímavý je, že lidem vadí BX, ale jeho sestry AX a XM už tolik nedráždily.
H75
Re: Design
Možná je to tím, že design BX je až moc agresivní, je tam hodně černého plastu. Je to také hrozně dlouhé auto (na tu dobu), možná, být o půl metru kratší, byl by jeho vzhled hezčí. Zřejmě je ten problém v proporcích vozu.
blb
Re: Design
Co chcete zkracovat! Citroen BX má na centimetr stejné vnější rozměry, jako Škoda 105/120. A o vnitřním prostoru radši nebudu ani mluvit!
corwin78
Re: Design
Tak, tak, BX bylo pěkně hnusné, ale to svezení, to byla jiná písnička.
Posel z Liptákova
Re: Design
Ten design je z přelomu 70. a 80. let a je od Bertoneho, což je jedna z největších značek automobilového designu. Víte, na design se musíte dívat dobovou optikou, ne, jak vám to připadá z dnešního pohledu. Citroen byl vždycky jedním z nejprogresivnějších, co se týká designu masově vyráběných aut
H75
Re: Design
Já vím, dnes se tomu člověk směje, tenkrát se nesmál, máte pravdu. Náš nekritický názor je však dle mne ovlivněn tím, že ve srovnání s vozy, které brázdily naše silnice, bylo tohle auto dělo. Na vzhled (ani v retrospektivě) tudíž tolik dnes nekoukáme. A jak píše příspěvek níže, Citroen uměl předtím vyrábět hezká auta - viz model Fantomas. Když to vezmeme bez předsudků, mně připadá (a teď mluvím zcela otevřeně) mnohem hezčí Žiguli, než tento Citroen. Je také ze 70. let (možná prvotní koncepce ze 60., nevím) - ale to auto má proporce, hodně chromu, vyřešené designové detaily. BX je oproti tomu hodně nesouměrná škatule, neproporční, zbytečně členitá. Domnívám se proto, že ani v době svého vzniku to nebylo hezké auto.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant
Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat:
34 310 - 39 458 Kč