Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéfkonstruktér posledních fordů odchází stavět jachty

aktualizováno 
Jens Ludmann, hlavní inženýr který vedl tým při vývoji nového Fordu Focus, mění zaměstnání. Neodchází však do jiné automobilky, jak tomu často bývá. V novém zaměstnání bude stavět jachty.

Ford Focus | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Němec, který k Fordu nastoupil v roce 2000, se u automobilky podílel na několika významných projektech. Tím úplně posledním je nejnovější generace Fordu Focus, která se teprve chystá vyjet za zákazníky. Ludmann vedl jako hlavní inženýr tým, který v kancelářích v Merkenichu poblíž Kolína nový Focus vyvíjel. Nový focus se dostane do prodeje až koncem roku, právě teď ještě probíhají poslední testy, ve kterých se odlaďují poslední detaily. Méně "vhodnou" chvíli si tedy Ludmann pro svůj odchod vybrat nemohl...

Nový Ford Focus na testování v Alpách

Nový Ford Focus na testování v Alpách

Tento první vůz zapadající do nové strategie CEO koncernu Alana Mulallyho One Ford je zároveň posledním dílem Ludmanna u světové automobilky.

U Fordu přitom Ludmann pracoval na důležitých pozicích na řadě projektů. Od prvních fází konceptu až po sériový model byl například zodpovědný za vývoj minivanu S-Max, který získal v roce 2007 titul Evropské auto roku. Zrovna tak Ludmann šéfoval vývoji Fordu Mondeo.

Od aut si ale Ludmann minimálně na nějaký čas odpočine. Ze své pozice totiž možná trochu překvapivě neodchází k některému z konkurenčních výrobců. Místo toho se jeho novým zaměstnavatelem stala firma Bavaria Yachtbau, jeden z největších evropských producentů jachet. Ve firmě bude působit jako generální ředitel (CEO). Do nového zaměstnání nastoupí 15. srpna.

Jens Ludmann

Firma si jej vybrala pro jeho schopnost vedení týmu a rozsáhlé technické zkušenosti a schopnost přivést na trh ziskové produkty, které vystihují potřeby zákazníků. Před nástupem do Fordu Ludmann vedl vývojovou a výzkumnou firmu, která vyvíjela první hybridní automobily ale také kompozitní materiály a další pokročilé technologie. Ve firmě, která vyrábí jachty o délce 27 až 55 stop bude Ludmann šéfovat týmu celkem 550 zaměstnanců.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.