Ford Focus

Ford Focus | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Šéfkonstruktér posledních fordů odchází stavět jachty

  • 10
Jens Ludmann, hlavní inženýr který vedl tým při vývoji nového Fordu Focus, mění zaměstnání. Neodchází však do jiné automobilky, jak tomu často bývá. V novém zaměstnání bude stavět jachty.

Němec, který k Fordu nastoupil v roce 2000, se u automobilky podílel na několika významných projektech. Tím úplně posledním je nejnovější generace Fordu Focus, která se teprve chystá vyjet za zákazníky. Ludmann vedl jako hlavní inženýr tým, který v kancelářích v Merkenichu poblíž Kolína nový Focus vyvíjel. Nový focus se dostane do prodeje až koncem roku, právě teď ještě probíhají poslední testy, ve kterých se odlaďují poslední detaily. Méně "vhodnou" chvíli si tedy Ludmann pro svůj odchod vybrat nemohl...

Nový Ford Focus na testování v Alpách

Nový Ford Focus na testování v Alpách

Tento první vůz zapadající do nové strategie CEO koncernu Alana Mulallyho One Ford je zároveň posledním dílem Ludmanna u světové automobilky.

U Fordu přitom Ludmann pracoval na důležitých pozicích na řadě projektů. Od prvních fází konceptu až po sériový model byl například zodpovědný za vývoj minivanu S-Max, který získal v roce 2007 titul Evropské auto roku. Zrovna tak Ludmann šéfoval vývoji Fordu Mondeo.

Od aut si ale Ludmann minimálně na nějaký čas odpočine. Ze své pozice totiž možná trochu překvapivě neodchází k některému z konkurenčních výrobců. Místo toho se jeho novým zaměstnavatelem stala firma Bavaria Yachtbau, jeden z největších evropských producentů jachet. Ve firmě bude působit jako generální ředitel (CEO). Do nového zaměstnání nastoupí 15. srpna.

Jens Ludmann

Firma si jej vybrala pro jeho schopnost vedení týmu a rozsáhlé technické zkušenosti a schopnost přivést na trh ziskové produkty, které vystihují potřeby zákazníků. Před nástupem do Fordu Ludmann vedl vývojovou a výzkumnou firmu, která vyvíjela první hybridní automobily ale také kompozitní materiály a další pokročilé technologie. Ve firmě, která vyrábí jachty o délce 27 až 55 stop bude Ludmann šéfovat týmu celkem 550 zaměstnanců.