Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šejci jedou na piknik: RR Drophead Coupé

  12:00aktualizováno  12:00
Arabští šejci, newyorští rapeři, králové... Co mají společného? Jezdí v rollsech. Na pikniku v naftových polích se po letošku s ničím menším než je nový Phantom Drophead Coupé radši ani neukazujte.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé | foto: Rolls-Royce

Před dvěma roky oslavil koncept 100EX století značky, která je zosobněním luxusu a elegance. Druhý model, který vznikl od chvíle, kdy v Goodwoodu vládne BMW, nese jméno Phantom Drophead Coupé. Když přečtete příjmení ,rozklepou se vám kolena - Rolls-Royce. V americké automobilové metropoli - Detroitu - se představil ve své sériové podobě.

Čtyřkřeslová výletní jachta na čtyřech kolech není pouhým Phantomem beze střechy. Impozantní kabriolet s odznakem RR musí být elegantní, majestátní a samozřejmě přesahovat svou délkou pět a půl metru.

Zachovává klasické proporce, není ale zpátečníkem. Nekonečná dlouhá kapota, krátký předni a louhatánský zadní převis... vše je na správném místě. 

Jediný sloupek, který kabrioletu zbyl, je ten rámující čelní okno, je vyveden z broušeného kovu a ručně leštěný. Stejný barevný finiš má i kapota. Na přání zákazníka je tedy možné mít drophead coupé dvoubarevné.

Hliník, uhlíková vlákna a ostatní hi-tech moderní materiály jsou pro interiér krále příliš banální, vnitřku vládne ušlechtilé dřevo, kůže, chrom a leštěná ocel. Karoserie je vyrobena z hliníku.

Odkaz na uzavřený model Phantom je evidentní. Drophead Coupé má ale 1300 dílů originálních, nově vytvořených. Povrchové díly jsou jiné bez výjimky. Jiné pojetí dostala příď i záď, tak aby i beze střechy bylo auto vyvážené.

Dveře se stejně jako u studie otvírají proti směru jízdy, do auta se pak lépe nastupuje i na zadní klubovky.

Chromovou mříží masky chladiče se napájí šestiatřičtvrtělitrový dvanáctiválec. Přední světla jsou částečně složená z LEDek.

Víko zavazadlového prostoru se vyklápí dolů, jeho lordstvo se tak na něj může při výletu na piknik usadit, unese 150 kilo. Do kufru, vykládaného teakovým dřevem, se podle exaktního měření konstruktérů Rolls-Royceu vejdou přesně tři sady golfových holí, řidič tedy hrát nebude. V decimetrech je to 315 litrů věcí, vejdou se dovnitř i když má drophead coupé staženou střechu.

Majitelé aut z Goodwoodu prý mají rádi klapot kapek deště padajících na plátno střechy. Romanticky nepraktickou střechu vyrobenou z plátna si tak konstruktéři nemohli dovolit nahradit stále rozšířenější kovovou.

Podle prohlášení výrobce je střecha největší plátěnou střechou mezi moderními kabriolety. Je vyrobená z pěti vrstev, ta vnitřní je kašmírová.

Aristokraticky pomalou a nenucenou plavbu po černém koberci asfaltu obstarává 453 koní. Maximální kroutící moment je 720 newtonmetrů, připravených od tří a půl tisíce otáček. 75% maximálního momentu je k mání už od tisíce otáček, to aby vás bodyguard mohl doprovázet krokem po svých, až se budete šinout promenádou. Kroutící newtonmetry se také hodí až budete chtít ujet - z nuly na stovku 2,6 tunový koráb vystřelí za necelých šest sekund (5,9). Převodovka je automatická, šestistupňová.

Maximální rychlost je 240 kilometrů hodině. Koho zajímá spotřeba, nemá na něj, je třeba upozornit, že naftu do nádrže jeho majitelé rozhodně nelijí.

Za disky s jedenadvacetipalcovým průměrem se schovávají kotouče brzd průměru 374 (vpředu) a 370 milimetrů vzadu.

Rozměry jsou o něco menší než u phantomu. Do délky zabírá 5609 milimetrů (phantom je dlouhý 5834 mm). Drophead coupé je metr devadesátdevět široký a 158 centimetrů vysoký, rozvor je 3320 mm.

Barvy, které figurují v ceníku, většinou nezmiňujeme, drophead coupé je ale možné pořídit i ve svítivě žlutém provedení (Tip pro pražské taxikáře?).

Co jinde než u rolls-royce nepořídíte, je soška Spirit of Extasy na kapotě, vyvedená podle přání zákazníka ve stříbrném nebo zlatém provedení.

Výroba začne letos v létě. Každé auto ručně skládají montéři 350 hodin.

Na cenu není slušné se ptát!

PS:
Phantom: 328 000 euro
Phantom Extended
Wheelbase (prodloužený): 385 500 euro
Phantom Drophead Coupé: 370 000 euro

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.