Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Semafory se budou ovládat chytrými mobily. Urychlí to evakuaci

  11:00aktualizováno  11:00
Společnost Siemens vyvíjí inteligentní semafory, které za pomoci informací o pohybu mobilních telefonů s Bluetooth budou řídit dopravu aktivně tak, aby byla co nejplynulejší. Prozatím má systém pomoci třeba při potřebě rychlé evakuace obyvatel, ale v budoucnu může napomoci plynulejší dopravě.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Koláž - iDNES.cz

V systému, který vyvíjí divize Siemens Intelligent Traffic Solutions mají semafory sledovat Bluetooth signály z telefonů projíždějících řidičů. Na každé křižovatce budou anonymně sbírat adresy Bluetooth zařízení a odesílat je do řídícího centra. V něm bude vypočtena rychlost pohybu jednotlivých zařízení a podle ní se následně budou upravovat intervaly na semaforech.

Řidiči si také takto nasbíraná data o plynulosti dopravy budou moci stáhnout do svých chytrých telefonů a nebo navigačních systémů. Siemens prováděl také ověřovací testy, ve kterých porovnával použitelnost sledování Bluetooth signálů s klasickým rozpoznáváním registračních značek. Při testech firma došla k závěru, že určování intenzity provozu na základě pohybu bezdrátových signálů je velmi přesné i v případě, kdy má Bluetooth puštěno jen malé množství řidičů.

To ale pravděpodobně platí především pro případ velmi hustého provozu. Proto nejspíš Siemens zatím příliš nehovoří o možnosti řídit novým systémem kompletně plynulost dopravy. O toto průběžné řízení se ale Siemens pokouší v rámci dalších projektů.

Testy prováděl Siemens v oblasti Harris County v Texasu. Sem spadá i širší okolí Houstonu. Oblast se čtyřmi miliony obyvatel často sužují hurikány a například ten s názvem Ike způsobil třetí největší škody v historii USA.

Systém je nyní nainstalován na více než 400 křižovatkách v oblasti a úřady počítají s tím, že jej ještě vylepší o možnost komunikace vozů záchranného systému s řídícím centrem. Hasičské vozy, sanitky nebo policejní auta by tak měly automaticky na křižovatkách dostat zelenou.



Témata: Texas, Houston, Siemens, Škoda


Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.