Binz Xtend | foto: Binz

Sen chalupářů: superkombík mercedes může mít až 388 koní

  • 49
Známá německá karosárna Binz překvapila novým výtvorem na základě kombíku Mercedesu třídy E. Pořádně natažený jezevčík pojme nákladu jako dodávka. Přitom ho může pohánět i osmiválec. Jen cena není pro chalupáře optimalizována.

Binz nabízí prodloužené mercedesy už pěknou řádku let. Aktuálně upravuje třídu E od Mercedesu v podobě šestidveřové limuzíny a další klasické, ale podstatně prodloužené čtyřdveřové. Potud nic neobvyklého, ani co se délky šesti metrů u obou variant týče. Nejnovější výtvor ale míří zcela jinam a prodloužení se dočkal kombík "éčkové" řady Mercedesu. A to tak, že Binz natáhl především úložný prostor auta.

Binz Xtend

Kombi jezevčík měří na délku 5,76 metru, což je skoro o 90 centimetrů víc než u běžného kombi třídy E. S touto délkou by to bylo jedno z nejdelších osobních aut na našich silnicích, delší je už jen větší model Maybachu s délkou přes šest metrů a prodloužené limuzíny Binz, které mají bez pár centimetrů šest metrů.

Těžko hodnotit, kdo potřebuje takto dlouhé kombi, které navíc stojí 122 000 eur, tedy v přepočtu přes tři miliony korun. Hodilo by se při stavbě, lze s ním převážet třeba krmivo pro hospodářská zvířata, ale tomu neodpovídá cena ani luxusní zaměření úpravy.

Binz Xtend

V každém případě zákazník dostane auto s kufrem, který sám o sobě pojme 1 900 litrů nákladu, což je čtyřnásobek běžné hodnoty u aut střední třídy. Upravený Mercedes E má v tomto případě i řádně natažený rozvor na 3 735 milimetrů. Auto může pohánět jeden z trojice motorů nabízených v běžném Mercedesu E. Základní je diesel 250 CDI Blue Efficiency s výkonem 204 koní. Za příplatek může mega kombi pohánět šestiválec 350 CGI, anebo dokonce osmiválec E500. Výkon pak vzroste na 292 nebo dokonce 388 koní. Ve všech třech případech je ale maximální rychlost omezena na 210 kilometrů za hodinu. Ostatně, takto dlouhé auto se nebude chovat jako mrštný závoďák.

Design šel v případě takovéto úpravy stranou, proporčně Binz Xtend rozhodně nepatří mezi největší fešáky. Tak trochu připomíná pohřební auto, což vůbec není od věci, jelikož Binz se stavbou pohřebních aut zabývá a samozřejmě i v tomto případě upravuje mercedesy. Na výběr je dvou i čtyřdveřové provedení. Poslední modelovou řadou Binzu jsou pak sanitky a další speciální užitková vozidla, jak jinak než s technikou Mercedesu.

Binz upravuje auta už od roku 1936. Karosárna sídlí v německém Lorchu nedaleko Stuttgartu, kde sídlí Mercedes Benz. Karosárna zaměstnává aktuálně přes 120 lidí.