Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sen mongolského milionáře: luxusní náklaďák s mramorovou koupelnou

  11:05aktualizováno  11:05
Mercedes se pochlubil dodávkou dvou luxusně upravených terénních náklaďáků z řady Zetros, které si objednala dvojice mongolských boháčů. Budou s nimi jezdit na lovy a strádat při tom rozhodně nebudou. Auta mají topení v podlaze, mramorovou koupelnu a jedno z nich si poveze i čtyřkolku.

Mercedes-Benz Zetros 6x6 Mongolian Expedition Vehicle | foto: Mercedes-Benz

Jiný kraj, jiný mrav. Známou poučkou se řídili u Mercedesu a kývli na netradiční objednávku dvou terénních náklaďáků pro mongolského zákazníka. Hledal pro sebe a svého přítele pohodlná auta, s kterými by se mohli vydávat na lovy divé zvěře mongolskou krajinou. Výrobce musel splnit dva hlavní požadavky: průchodnost terénem a komfort. Respektive extrémní komfort, který má do mongolských jurt stejně daleko, jako ubytovna k pětihvězdičkovému hotelu.

Základem asi nejluxusnějších terénních aut světa byla dvojice Mercedesů řady Zetros. Ty nejsou z běžného provozu známé, výrobce řadu představil před třemi lety a primárně je určena pro armádu nebo náročný provoz v extrémních podmínkách. Zetros si objednala například bulharská armáda.

Dva náklaďáky pro mongolské zákazníky jsou třínápravové varianty, Zetrosy ale mohou být i jen dvounápravové. V obou případech jsou poháněné všechny nápravy, tedy 4×4 nebo 6×6. Kabina řidiče je kapotová a poměrně nízká, což je charakteristický znak celé řady Zetros. Důvodem je transport vojenských verzí. Vejdou se na železniční vagony i do transportních letadel. V případě loveckých aut je to ale jedno, protože mají vysokou nástavbu.

O pohon aut se stará šestiválec o objemu 7,2 litru, který poskytuje výkon 326 koní a točivý moment 1 300 Nm. Převodovka Allison je automatická šestistupňová a každá náprava má uzávěrku diferenciálu. Jedno z aut je dlouhé 10,7 metru, druhé je ještě o 60 centimetrů delší kvůli plošině pro čtyřkolku. Na šířku mají auta 2,7 metru a na výšku měří 4,2 metru. Solidní dojezd zajišťují 500litrové nádrže.

Mercedes-Benz Zetros 6x6 Mongolian Expedition Vehicle

Luxusní je nejenom nástavba, ale i kabina řidiče. Za sedadly je postel, kabina má vlastní klimatizaci, audio s měničem na CD, Bluetooth a sedmipalcový displej, na který se přenáší obraz z couvací kamery.

Mnohem luxusnější je ale nástavba, která si v komfortu nezadá s pětihvězdičkovým hotelem. Podlaha je vytápěná, v létě se pak o pohodu postará výkonná klimatizace. Především je ale celá nástavba výborně odizolovaná. O mramorové koupelně již byla řeč, stejně luxusní je i kuchyň s kompletní sestavou bílé techniky včetně keramického vařiče, chladničky a mikrovlnné trouby kombinované s grilem. Majitelé si tak mohou své úlovky ihned zpracovat. Je zde i luxusní ložnice. Televize má solidní úhlopříčku 47 palců a celkem jich je v autě hned několik.

Auta mají dvouokruhový systém na vodu, zvlášť na pitnou a na užitkovou. Zásobníky pojmou 250 litrů vody, odpadní nádrž pak 100 litrů kapalin. Elektrickou energii dodává diesel-agregát. Elektrický okruh má napětí 24 voltů.

O ceně se Mercedes nezmiňuje, ale jistě nebude nízká. Pro mongolské podmínky ale podobné auto dává jistě větší smysl než nějaký luxusní sporťák, který by se mongolskou stepí jen stěží probíjel.

Autoři:






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.