Největší sériová motorka je z Česka. Šestiválec 2,5L FGR Midalu

aktualizováno 
Šestiválcová motorka o objemu dva a půl litru je hodně odvážný nápad. Od prvního představeného prototypu uběhlo pět let a dnes před sebou máme sériovou verzi s modernizovaným designem. Na své impozantnosti ale neztratila a véčkovým šestiválcem 2,5L si stále drží prvenství jako největší sériově vyráběný motocykl.

Novou motorku nám představil závodník Karel Abraham.

Kapalinou chlazený šestiválec V 90° o objemu 2 442 cm3 díky novému designu lépe zapadá do rámu a vynikne nosná kompozitová nádrž o objemu 18 litrů. Suchá hmotnost se ustálila na hodnotě 262 kg, což odpovídá cca 282 kg provozní hmotnosti. O výkonu se zatím jen spekuluje, výrobce slibuje přes dvě stě koní. A cena? Ta bude také exkluzivní, hovoří se o částce přes tři miliony.

Sériová podoba českého šestiválce 2,5L FGR Midalu
Sériová podoba českého šestiválce 2,5L FGR Midalu

Je vidět, že na první podobě designéři i konstruktéři opravdu hodně zapracovali. Sériová verze je opticky značně odlehčená, použila užší světlomet i výfuk a díky tomu ztratila na „bachratosti“ prvního prototypu.

Od roku 2012 probíhalo dokončování vývoje motocyklu, zkoušky motorů ve vlastní motorové zkušebně a také byla najeta spousta testovacích kilometrů. Za tu dobu prošel motocykl řadou úprav, ať už technických, či designových.

Fotogalerie

S rozjetím výroby se logicky muselo pár let počkat. Při představení prvního funkčního prototypu v roce 2011 totiž světová ekonomika podobným nápadům zrovna nepřála a všechny ostatní projekty jako například německý Horex postupně zkrachovaly.

V dnešní době ekonomického oživení by ale FGR mohla najít řadu zájemců. A český motocyklový trh se tak bude moci pochlubit největší sériově vyráběnou motorkou na světě.

Autoři:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

VIDEO: Sedmdesát let stará čezeta šlape jako hodinky

ČZ 125 A

Svezení na sedmdesátileté motorce vyžaduje fištrón a úctu: žádný kvalt, hezky s rozvahou. Kochací jízda zapomenutými...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Jawy od indické Mahindry ukázaly kejvačku, forty-two i budoucí Perak

Nová JAWA 300

Nová Jawa 300 stojí v přepočtu jen něco málo přes padesát tisíc a oživila nádherné tvary „kejvačky“ z padesátých let s...

Najdete na iDNES.cz