Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší sériová motorka je z Česka. Šestiválec 2,5L FGR Midalu

aktualizováno 
Šestiválcová motorka o objemu dva a půl litru je hodně odvážný nápad. Od prvního představeného prototypu uběhlo pět let a dnes před sebou máme sériovou verzi s modernizovaným designem. Na své impozantnosti ale neztratila a véčkovým šestiválcem 2,5L si stále drží prvenství jako největší sériově vyráběný motocykl.

Novou motorku nám představil závodník Karel Abraham.

Kapalinou chlazený šestiválec V 90° o objemu 2 442 cm3 díky novému designu lépe zapadá do rámu a vynikne nosná kompozitová nádrž o objemu 18 litrů. Suchá hmotnost se ustálila na hodnotě 262 kg, což odpovídá cca 282 kg provozní hmotnosti. O výkonu se zatím jen spekuluje, výrobce slibuje přes dvě stě koní. A cena? Ta bude také exkluzivní, hovoří se o částce přes tři miliony.

Sériová podoba českého šestiválce 2,5L FGR Midalu
Sériová podoba českého šestiválce 2,5L FGR Midalu

Je vidět, že na první podobě designéři i konstruktéři opravdu hodně zapracovali. Sériová verze je opticky značně odlehčená, použila užší světlomet i výfuk a díky tomu ztratila na „bachratosti“ prvního prototypu.

Od roku 2012 probíhalo dokončování vývoje motocyklu, zkoušky motorů ve vlastní motorové zkušebně a také byla najeta spousta testovacích kilometrů. Za tu dobu prošel motocykl řadou úprav, ať už technických, či designových.

Fotogalerie

S rozjetím výroby se logicky muselo pár let počkat. Při představení prvního funkčního prototypu v roce 2011 totiž světová ekonomika podobným nápadům zrovna nepřála a všechny ostatní projekty jako například německý Horex postupně zkrachovaly.

V dnešní době ekonomického oživení by ale FGR mohla najít řadu zájemců. A český motocyklový trh se tak bude moci pochlubit největší sériově vyráběnou motorkou na světě.

Autoři:


Témata: Karel Abraham

Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...



Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Brexit bude ránou pro autoprůmysl, vše závisí na dohodě o clech

Nissan má obří fabriku v britském Sunderlandu. Právě japonská automobilka...

Za 50 let práce v britském automobilovém průmyslu zažil John Cooper řadu dramatických změn. Žádná však nebyla děsivější...

Fabia Combi není odepsaná. Nová generace má šanci

Skica faceliftované Škody Fabia

Fabie Combi to nemá úplně spočítané. O tom, jestli dostane malá škoda i v příští generaci tuto prodlouženou variantu,...

Další z rubriky

Tortura Dakaru prověří techniku, dva týdny jsou jako roky používání

Letošní Dakar ovládly s velkou převahou stroje KTM 450 DR

V den poslední etapy Dakaru je možné bilancovat stav techniky. Spolupracovník iDNES.cz projel celou rally s týmem MRG,...

Bombarďák pro Terminátora se nejmenuje podle atomové bomby

Harley Davidson Softail Fat Boy

Slogan Make America Great Again se perfektně hodí na obří mašinu s plným názvem Harley-Davidson Softail Fat Boy: toto...

Navigace na Dakaru: výpočetní středisko, které jezdce hlídá a špicluje

Navigace na rally Dakar

Navigaci má dnes díky chytrému telefonu v kapse skoro každý, ale na Dakaru to nestačí. Právě navigace tento přetěžký...

Najdete na iDNES.cz