Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sériové Bugatti za 1 000 000 marek

  11:02aktualizováno  11:02
Ž e n e v a (od našeho zvláštního zpravodaje) - Ženevský autosalon přináší evropskému automobilismu nejen řadu nových vozů, ale i návraty. Na automobilový trh přichází zpět slavná značka Bugatti, známá svými luxusními, rychlými automobily. "V roce 2003 začneme sériovou výrobu vozů Bugatti EB Veyron," oznámil Karl-Heinz Neumann, šéf nově vzniklé společnosti Bugatti Automobiles, která patří podobně jako Škoda Auto pod křídla koncernu VW.

Firma se usídlila ve francouzském Molsheimu - tedy ve městě, v němž vozy proslulé sportovními výkony a svou modrou barvou vyráběl zakladatel značky Ettore Bugatti. Od dob jeho slávy však uplynulo více než půl století a výrobu ukončila druhá světová válka. "Sportovní vůz bude mít šestnáct válců a výkon 1001 koní," popsal Neumann přepokládané parametry nového sportovního vozu.

Cenu zatím tato mladá automobilka s dlouhou tradicí neoznámila, spekuluje se však o částce přesahující milion marek. To by odpovídalo snu šéfa koncernu Volkswagen Ferdinanda Piëcha, který by prý rád vyráběl nejdražší vůz na světě. Ostatní ženevské novinky budou ke kapsám zákazníků značně smířlivější.

V Česku oblíbený Peugeot 206 dostal v Ženevě o třídu většího sourozence. Nový Peugeot 307 přitom svého mladšího druha značně připomíná, jen jeho celkové rozměry jsou do všech stran větší. Italský Fiat už pomalu přemýšlí o ukončení výroby modelů Bravo a Brava.

Jejich nástupci budou vystupovat pod společným jménem Stilo, časem navíc přibude i verze kombi. V záplavě dalších novinek, ať už na poli sériových vozů, nebo jen ve formě stylistických studií, je po letech půstu překvapením designérská vize dvousedadlového roadsteru ruské značky Lada.

"Auto bychom rádi vyráběli, ale neobejde se to bez nějaké finanční pomoci," posteskl si zástupce ruské automobilky Nikolaj Gruzdev. Stříbrný vůz s elektricky stahovatelnou střechou krášlil interiér vyvedený z luxusní kůže, na druhé straně bylo však vidět i nestoprocentní zpracování.

"Kdybychom auto dovedli k sériové výrobě, neprodávali bychom ho jen v Rusku, ale i v Evropě," říká Gruzdev. Automobilku z ruského Togliatti trápí nedostatek financí již delší dobu, na vývoj nových modelů se tak nedostává. K dalším zajímavým novinkám patřil například menší třílitrový Jaguar, který by měl konkurovat vozům BMW  řady 3, minivan Toyota Avensis Verso nebo nový Renault Vel Statis.


 

Bugatti Eb Veyron

Autor:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.