Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Servisy fungují, některé značky slibují tolerovat opožděnou prohlídku

  12:00
Prodej nových aut lidem se kvůli opatřením proti šíření koronaviru téměř zastavil. Autoservisy mohou v omezeném režimu fungovat nadále díky výjimce z vládního nařízení, pokud v provozovně není současně více než 30 lidí. Opravny ovšem většinou hlásí nižší zájem zákazníků. PSA vyhlásilo toleranci k překročení servisního intervalu.

Ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

„Servisní síť Hyundai je zákazníkům stále k dispozici, pokud budou mít jakýkoliv problém s vozidlem v této nelehké době. Naše servisy jsou až na výjimky plně otevřené nebo mají upravenou dobu otevření dle potřeby,“ komentuje aktuální situaci Michal Fišer, ředitel zákaznického servisu společnosti Hyundai Motor Czech. „Mechanici dodržují všechna hygienická pravidla a nařízení o ochraně zdraví. Samozřejmostí je pak provedení dezinfekce vozidla před příjmem na servis, tak i následně po opuštění servisu,“ dodává.

Ford rozjíždí takzvaný Pick-up & Delivery servis, tedy službu, při níž zákazník telefonicky kontaktuje příslušný servis, ten k němu vyšle technika, jenž vůz převezme, odveze – a po skončení opravy opět zákazníkovi zaveze až domů. Stejnou službu nabízí také například Auto Palace Group, která je jedním z největších obchodníků s auty v ČR: „Nabízíme vyzvednutí vozu přímo z domova nebo firmy, provedeme nezbytný servis a vydezinfikovaný vůz opět přistavíme,“ uvádí na svých stránkách. Dá se předpokládat, že podobnou službu bude možné domluvit i v jiných než fordovských servisech, v některých případech pravděpodobně za poplatek.

Objednejte se předem

„Servisy, kde by hrozilo překročení maximálního možného počtu třiceti lidí v provozovně, snižují počty pracovníků na příjmu. Týká se to pouze největších servisů. Ostatní mohou pokračovat bez omezení. Vzhledem k nastalé situaci doporučujeme zákazníkům před jejich návštěvou autorizovaným partnerům zavolat a domluvit se na termínu a dalším postupu,“ říká mluvčí Škody v ČR Pavel Jína. Také ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška zákazníkům doporučuje sjednat návštěvu v servisu na určitou hodinu, respektive na předem domluvený termín.

„Vydali jsme souhrn doporučení, jak bezpečně zajišťovat servisní služby a současně omezit osobní kontakt. Navíc jsme se rozhodli urychlit zavedení nástroje Videocheck pro online potvrzení rozsahu zakázky se zákazníkem, včetně vytvoření seznamu prací a souhlasu zákazníka,“ říká Jan Matoušek, ředitel oddělení náhradních dílů a poprodejního servisu pro značky Peugeot, Citroën, Opel a DS v České republice.

„Aplikace pořídí kvalitní videozáznam z kompletní prohlídky vozu, které je vůz podroben. Mechanik na konci prohlídky vytvoří videozáznam, ve kterém rekapituluje veškerá zjištění z detailní inspekce vozu, přičemž může postupovat podle rozsáhlého formuláře, který je součástí aplikace. Vyplněný formulář společně s videozáznamem zaslaný klientovi pak představuje zcela transparentní a důvěryhodný podklad pro rozhodnutí klienta o dokončení zakázky,“ popisuje Matoušek. Interaktivní formulář, který na tabletu při příjmu auta na servis vyplňuje přijímací technik, dnes využívá více značek. „Většina autorizovaných partnerů Škody Auto je od roku 2015 vybavena tablety se speciální aplikací pro příjem vozu do servisu. Díky chytrému zařízení mohou také pořídit fotografie nebo videozáznam,“ popisuje Pavel Jína, mluvčí českého zastoupení značky. 

Garanční prohlídky mohou mít odklad

Importéři některých značek už oznámili toleranci k překročení předepsaných servisních intervalů. „Naše servisy budou nyní akceptovat překročení servisního intervalu až o 3 000 km nebo 3 měsíce pro značky Peugeot, Citroën a DS a o 1 500 km a 1 měsíc pro značku OPEL, aniž by byla dotčena záruka,“ říká Jan Matoušek ze skupinou Emil Frey, která v Česku zastupuje značky koncernu PSA.

Škoda to vidí jinak: „Vzhledem k tomu, že servisy fungují víceméně v normálním režimu a naopak nejsou tolik vytížené, o úpravě podmínek garančních prohlídek v současné době neuvažujeme. Pokud zákazník plánuje servisní prohlídku, doporučujeme nejprve kontaktovat servisního partnera telefonicky či e-mailem,“ říká Pavel Jína. Stejnou situaci u značek Volkswagen, Seat a Audi potvrdil Jan Klíma, mediální zástupce Porsche ČR, importéra těchto vozů.

Původní negativní scénář, podle kterého by servisy nestíhaly odbavovat objednávky se podle Klímy nepotvrdil: „Autorizovaná servisní síť funguje téměř v plném rozsahu a nic nebrání zákazníkům, aby dodržovali předepsané servisní intervaly. V individuálních případech jsme si vědomi možných komplikací u zákazníků, kteří byli aktivně nákazou zasaženi a jsme připraveni v konkrétních případech zákazníkům vyjít vstříc a řešit jejich požadavky.“

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...