„Ford uvádí novou značku Omnicraft, pod kterou budou partneři Fordu v Evropě nabízet servis a náhradní díly pro vozy jiných výrobců,“ uvádí Martin Linhart, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. „Nová značka doplňuje nabídku originálních dílů a využívá široké obchodní a servisní sítě této společnosti.“
Ford má nyní vytvořený katalog 2 000 nejžádanějších dílů pro vozy jiných značek, ve kterém jsou olejové filtry, brzdové obložení a kotouče, startéry, autobaterie, provozní kapaliny nebo alternátory. V následujících měsících zařadí do nabídky rovněž vzduchové a palivové filtry, hlavní brzdové válce a další. Jde o takzvané údržbové díly, pro které opravna nepotřebuje speciální školení ani nářadí.
„Pravděpodobně půjde o komponenty od dodavatelů, kteří dodávají díly Fordu, zároveň však samozřejmě vyrábějí také pro jiné značky,“ zamýšlí se pro iDNES.cz specialista na autoopravárenství, který nechce být jmenován. „Dává to smysl i z hlediska logistiky.“
Podle něj se touto cestou pravděpodobně časem vydá více automobilek. „Je to chytrý krok, vzhledem k tomu, že dnes dealeři nevydělávají na prodeji aut, ale především na servisu. Automobilky se snaží zákazníky přilákat a udržet ve značkových servisech, mají na to vytvořené speciální slevové a bonusové programy pro majitele starších aut. Toto je další krok,“ myslí si.
Na druhou stranu je třeba dodat, že základní nespecializované úkony jako je výměna oleje nebo brzd dnes provádí autorizované servisy na vozech cizích značek už dnes, až Ford napadlo tuto praxi zahrnout do své strategie a marketingově ji využít. Navíc může značka vydělat i na prodaných náhradních dílech.
V okamžiku spuštění budou tyto díly k dispozici ve více než 4 000 provozovnách a dealerstvích Fordu na jedenácti evropských trzích. V průběhu roku přijde řada na další autorizované distributory. Podle informací iDNES.cz automobilka tuto službu už čtyři roky testuje na francouzském trhu.
Kromě autorizovaných partnerů značky budou mít k dílům přístup také nezávislé opravny, se kterými Ford spolupracuje.
Nová nabídka Fordu jednoznačně cílí také na autobazary nebo provozovatele firemních flotil, které mají rozmanitý vozový park. Údržbu aut různých značek tak mohou obstarat v jednom servisu. Zrovna Ford je automobilka, u které tvoří flotiloví zákazníci velkou část prodejů.