Diskuze
Autu škodí zanedbávání údržby. Na co musí dát pozor i největší lempl
Děkujeme za pochopení.
M44a33r89t29i36n 15D93o32h46n19a55l
Spotřeba 0,5litru oleje na 1000km mi v servisních návodech mi přijde jako alibismus výrobců okopírovávaný z manálů od 30.let 20.století, takovou spotřebu neměl ani vylágrovaný motor v posledním tažení, který používal 20-30W oleje). Jedině pokud výrobce udělá botu a nasadí obráceně pístní kroužky (jako se svého času stalo v jedné serii 20V motorů u Škodovky..ale všechno přece bylo OK, spotřeba olehe byla stále podle servisní příručky, tak proč se babrat s rozborkou motoru přece:o))
O25d14s88t92r72a44n82ě68n68ý 90U10ž18i22v35a81t18e19l
M66i95r78o54s15l45a14v 65S24t76e56i62n91e23r
VW motor CFHF dvoulitr 110 HP nespotřebuje za 30 tis, km ani dvě deci oleje.
F58r94a80n36t41i69š70e29k 64L21u60p31í69n44e24k
pisete, ze na karbon trpi hlavne motory s primym vstrikem. A ze si jednou za cas mame koupit aditivovane palivo. To by me zajimalo, jak mi to aditivovany palivo ocisti ventily z druhy strany.
J49a39n 10C20e67l84l37e58r
No s touto větou nevím, nevím. "Před tím sice majitele moderních aut chrání palubní počítač, který nahlásí nízkou hladinu oleje .....". Já měl tu kontrolku už v žigulíku a ve warťasu taky. Jo, tenkrát to moderní auto bylo, ale to už je 40 let.
P67e36t15r 76Č76e50r23m40á98k
O pokud já pamatuju tak to byla červená (tedy krizová) kontrolka tlaku mazání, která velila okamžitě zastavit, kdežto dneska to je oranžová (pouze upozorňující) informace o tom že hladina oleje klesla pod nějakou úroveň a bylo by dobré ho dolít při první vhodné přiležitosti.
L49u47b48o46m41í66r 93S82a75z69e50č46e83k
Nejlepší je zjišťovat stavu oleje u stojanu, auto stojí dvě minuty s vypnutým motorem a olej hezky stekl do vany. Potom si otevřu kapotu a bud zjišťovat měrkou, kolik oleje tam je a budu ho případně doplňovat, nebo odebírat (když se hladina zvyšuje částicemi), jen nevím jak ho vypustím. Ale s tím mi obsluha pumpy ochotně poradí, pokud mě nezabije za blokování stojanu!
J65o17s57e19f 64N80o26v73á84k
A já bych byl raději v obraze, jaký je aktuální stav a jak se vyvíjí. Např. že teplota vody stoupá (bude se vařit) nebo oleje ubývá (nebude se mazat). Ne až je problém. Teplotu oleje bych rád měl na očích, abych veděl, kdy můžu motor začít víc točit. Teplotu vody v zimě sleduju a topení zapínám na vyšší výkon až je zahřátá, abych motoru nebral tolik tepla pro zahřátí na provozní teplotu. Ale je mi jasné, že trend je jiný - auta už pomalu řídí samy, takže po člověku se chce akorát nastoupit a vystoupit.
J43a70n 96B84á54r54t91a
Přesně. V dnešních autech už často chybí i teploměr vody v motoru.
O teploměru a tlakoměru oleje ani nemluvě.
Přitom dnešní palubky s obřími displeji by tyto informace bez problému umožnily zobrazit třeba jen někde v rohu mimo hlavní informace nebo jako druhou obrazovku po přepnutí.
Hodil by se teploměr vody a oleje, tlakoměr oleje, volmetr, počet km zbývajících do výměny oleje atd. Všechny tyto údaje palubní počítač zná a přes OBD je lze získat. Stačilo by tedy je jen zobrazit.
L46u93d14ě58k 45J29e17l71í16n37e91k
Úsad? Usazeniny, to znám, ale úsad, to slyším prvně. :-o
M25a86r21e82k 34J49a69n29e41č58k59a
"Přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů", Ono u zajetého motoru, jak pro koho. Pravda, na 1000km to vypadá ještě dobře, ale 5L kanystr oleje na 10 000km nebo 7,5L oleje na 15 000km už vůbec ne. Ale je fakt, že většina automobilek to má i ve větším množství za normu uvedenou v manuálu vozidla, ale skutečnost je taková, že v praxi po zajetí motoru naštěstí tolik žroutů oleje není a to ani u konstrukcí motorů, které mají k tomu větší předpoklady. O to více zarážející to je, když na to trpí motorizace, kde by to člověk nečekal
M81i75c62h14a74l 44N81a48j38m82a76n
Měl jsem Fabii s motorem 2.0 MPI, najel jsem s ní přes 200 tis. km a motor nebral žádný olej. Kolega měl Octavii s tím samým motorem, téměř od začátku ten motor žral 0,2 - 0,3 l oleje na 1000 km, po najetí 200 tis. km už žral skoro 1 litr oleje na 1000 km, ale tam se ta spotřeba ustálila a kolega najel skoro 500 000 km než to auto dal pryč.
R49o10m89a96n 17Š70l38e11h91o73v88e80r
a mimochodem auta starší 15 let by měli jít všechny do šrotu, dal bych to do vyhlášky, bo co někdy vidim na silnicích za šroty, to je hrůza
P84ř72e60m52y86s21l 38Č94e41j53p
A proč by mělo auto s nerezevou karoserií jít do šrotu? To dřív shoří Tesla, než se rozpadne meďour :o))
R72o89m67a98n 18Š47l46e20h91o36v41e98r
doporučuji všem elektromobil a máte po starostech...nejlépe teslu, kde máte dobíjení zdarma, jezdíte pak uplně zadarmo všude kam se hnete po celém světě
O65n84d92ř93e91j 57Č25a30p31k42a
To nabíjení zdarma už Musk zaříznul, ne ? Nově prodané tesly už mají limit, pak se platí.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Rodinný dům v samém centru Nesuchyně
Nesuchyně, okres Rakovník
3 890 000 Kč