Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Mladí lidé jsou miláčkové autoservisů. Sami si nevymění ani kolo

Podle průzkumu, který si nechal zpracovat britský motoristický pořad Flipping Bangers, prohrává mladá generace s tou starší na celé čáře. Alespoň co se týká údržby automobilů. Mnozí ani netuší, k čemu je posilovač řízení a jak zkontrolovat hladinu oleje v motoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Všechny uvedené věci jsem dělal už v deseti letech .. Stačí se jen narodit na vsi a býti vidlákem :-P

2 0
možnosti
MK

To znáte ten vtip, jak příjde mladá slečna do obchodu s autodíly a chce takovou tu tyčinku co je na ni olej. Prý už je krátká a chce delší.

5 1
možnosti
LK

Po pravdě zkontrolovat provozní kapaliny, umět doplnil vodu do ostřikovačů nebo dolít olej snad není problém pro nikoho. Zde bych chápal třeba to, že ne každý se orientuje ve specifikacích oleje a neodváží se tam nalít něco, o čem neví, zda to je ve správné specifikaci. Tomu se pak prodraží, pokud si jej zajede koupit do autorizovaného servisu, kde jsou ceny nehorázně přemrštěné. V dnešní době ale už není problém si podle modelu vozu a motoru vyhledat patřičnou specifikaci oleje a většinou vás to navede i na nějaká e-shop, kde to bude podstatně levnější, jak v servisu. Na druhou stranu ne každý si asi ten olej dovede i komplet včetně filtru vyměnit. I když to také není nic složitého. Ale já osobně bych se s tím nedělal. Už jen proto, že bych byl jak čuně :).

Vyměnit si kolo by měl být také naprostý základ. Tam přeci není nic složitého. Musíte jen vědět, kde máte patřičné náčiní, pokud ho tedy ve voze vůbec máte. Těm moderním postupům, kdy se rezerva už nevozí a jen se to sprejem provizorně zalepí moc nefandím. Ono obchoďákovi, který je 400km od "základny" je to stejně k ničemu :).

Samostatnou kapitolou jsou pak žárovky. Zde se naštěstí prosazují ledky, takže vzadu u řady aut už není co měnit a vepředu je to otázka modelu od modelu. Třeba Mazda 6 první generace v tomto směru prakticky nedovolovala řidiči, aby si žárovku sám vyměnil. Citroen C4 první generace také na jedné straně měl opravdu málo místa a chtělo to spíš ženskou ruku. Nebylo se tam jak dostat. Jiná auta mají naopak světlomety dobře přístupné. A pokud to jde, tak tohle by měl každý umět, aby nejen viděl, ale hlavně byl viděn. Samozřejmě měli byste vědět, kde máte ve vozidle pojistky a kde máte náhradní, ale do elektroniky dnešních vozů bych se také nehrabal.

Jinak aby si člověk dokázal načíst chyby diagnostiky, to mi už přijde na běžného člověka zbytečné. Stejně tak další postupy, jako výměna brzdových destiček, kotoučů, případně rozvodů ... do toho bych už nešahal. Hlavně pokud jde o brzdy.

0 0
možnosti
MK

proč hledat specifikaci oleje, když to máte v motoru, nebo na palubce někde na štítku s informací vyměnit po x km, nebo (obvykle) 2 roky.

Nicméně já si výměnu oleje taky už nechávám dělat při ročních prohlídkách a udržování servisky, taky nemám wag, kterým bych nuloval počítač.

0 1
možnosti

Moc to řešíte. Vyměnit kolo ve skutečnosti dovede skoro každý, ale ono ne každý má dneska v autě rezervu. Já nemám rezervu ani v jednom autě, jenom lepicí sady s kompresorem a zatím v pohodě, vždycky jsem dojel. A hlavně, spousta lidí si dneska koupí nové auto a tam je naprostá blbost cokoliv dělat sám. V ceně auta máte zpravidla bezplatný servis na několik let a záruky a garance všeho možného.

1 0
možnosti
MK

pak jistě umíte použít lepící sadu

0 0
možnosti
JM

Kdysi jsem byl poučen,že v tržní společnosto platí pravidlo "vydělej a nech vydělat"! Nějaké "domarobiko" ,potřebné v dřívějších dobách, je proti trendu společnosti.;-)

0 2
možnosti
MH

Jsou dokonce státy, kde když pobíráte podporu v nezaměstnanosti, tak si musíte najmout instalatéra nebo elektrikáře atd. a nesmíte si ty opravy a úpravy udělat sám. Jasně, co si spravíte doma, to se asi nikdo nedozví, ale natřít si sám plot už může být špatně.

0 0
možnosti
ŠB

Nechápem zmysel článku. Od revolúcie v roku 1989 sa riešia SLUŽBY - SLUŽBY - SLUŽBY. Načo by som mal opravovať vodovodný kohútik, zapojovať zásuvku, alebo meniť olej v motore? Pokiaľ by si tieto veci robil každý, tak za A: čo budú robiť inštalatéri, elektrikári a pracovníci v autoservisoch (a iné profesie)? Teda ľudia, po ktorých mnohí na námestiach v roku 1989 volali? A za B: ak ako laik niečo pokazím a napr. od zle zapojenej zásuvky sa podpáli barák, tak pôjdem sedieť za všeobecné ohrozenie...

0 4
možnosti
JS

Protože když nebudete umět aspoň základní věci, tak:

1) řemeslníci a servisáci s vámi budou neskutečně vydžebávat - utažení 2 šroubků za 1000,- Kč? Není problém.

2) u ženských budete chlap na nic.

4 0
možnosti
PH

Kolo vyměnit je jednoduché, ale kdo mi přeprogramuje ŘJ, aby se naučila nový ventilek? Bez toho neprojdu STKáčkem.

1 0
možnosti
AS

Zlatý koncem, ten má jen porovnání obvodu pneumatik bez přímého měření tlaku, takže výměna kola v pohodě

0 0
možnosti
LS

To je hezké, že spusta diskutujících ja napůl automechanikem. Ale tady jde o mileniály, těm je kolem 18 let. To všechno jste uměli už v 18ti??

Doma a okolo baráku toho také zvládnu spoustu sám bez řemeslníků. Nechci se mladých zastávat, ale když mi bylo 18, tak jsem na tom nebyl o moc líp...

Trochu mi to připomíná oblíbený hejt "to za našich mladých časů..."

1 0
možnosti
LG

No nevím. Když my bylo asi tak 22, tak jsem komplet rozložil Škodu 120. Holou kastli sám přestříkal, zase to celé složil dohromady a představte si že to pak dokonce naprosto bezchybně fungovalo. Tedy v rámci možností Š120. Jen jsem pak nechal překontrolovat geometrii. Na to jsem neměl vybavení.

A to rozhodně nejsem vyučený automechanik.

2 0
možnosti
JK

J73a98n 80K70r18p11e14c

29. 4. 2018 10:39

umim si vymenit kolo, zarovku, tlumice i pruziny, tesneni pod hlavou, rozvody, diferencial... ale neni to moje profese. drive me to bavilo. ted uz na to nemam cas ani naladu. muj volny cas je cennejsi nez prace autoservisu a ten pracovni stejne tak. vydelam si za tu dobu co bych se s tim patlal vice, nez bych zaplatil servisu. z casove-ekonomickeho hlediska to pro me nema vyznam. tak uz to nedelam. a navic je na to zaruka.

4 0
možnosti
JS

Já jsem to jednou počítal a časově to u jednoduchých prací typu svíčky, olej, kola, termostat, tlumiče... prostě nevychází - servis mám nějakých cca 30 min jízdy, tj. 4x jízda mezi domovem a servisem :( ... no a kteroukoliv z výše uvedených prací zvládnu za 30-60 min. Za mě do servisu jen s náročnějšími pracemi.

0 0
možnosti
LF

Já si třeba sama kolo vyměnit umím, zimní za letní mám na samostatných diskách a přehazuju si je sama, i v provozu už se mi to hodilo, když mi praskla pneumatika, takže jsem nebyla za bezmocnou ženušku, která musela prosit o pomoc. Doplnit kapaliny taky umím, zkontrolovat a dofouknout pneumatiky taky, umím i vyměnit žárovky ve světlech (a že je to u těch předních teda šílený opruz). Ale co dalšího? To snad pro běžnou péči o auto stačí. Většina diagnostiky se dneska dělá napojená na počítač, součástí záruky je, že řidič sám na ten motor ani nesáhne, a vůbec, proč bych kruci měla umět třeba vyměňovat svíčky nebo brzdové destičky?

2 0
možnosti
SP

S40e45i36d93l 31P90e50t81r

29. 4. 2018 10:21

I když odhlédneme od financí* tak třeba pro úsporu času ..

Např. vyměnit destičky trvá tak 25 minut - než dojedu do servisu, než to sepíšou, než to tam udělají a i kdyby to dali "na počkání" zabiju s tou prkotinou min. 3 a více hodin a zbytečně najedu nějaké km ..

U výměny oleje má pak člověk jistotu, že jenom neotřeli filtr hadrem a nenalili tam "cosi".

mmch. na výměně oleje se lze dostat většinou na min. polovinu* neb paradoxně ač servisy nakupují po barelech zákazníkům účtují zpravidla za dvojnásobek co lze příslušný olej běžně koupit :-P

Ale samozřejmě každého peníze, čas a svobodná volba jak s nimi naloží ...:-)

-----------------

* což u mého povozu dělá skoro 2000,-. Nemaje sice špatný příjem, přece jenom 2k/hod stále ještě nedosahuje ...;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...