Diskuze
Mladí lidé jsou miláčkové autoservisů. Sami si nevymění ani kolo
Děkujeme za pochopení.
J85i69ř47í 46K87a36r55e25š
Všechny uvedené věci jsem dělal už v deseti letech .. Stačí se jen narodit na vsi a býti vidlákem
M36a19r50t43i35n 21K35o30l84a82c11e29k
To znáte ten vtip, jak příjde mladá slečna do obchodu s autodíly a chce takovou tu tyčinku co je na ni olej. Prý už je krátká a chce delší.
L32u23k78á59š 34K23m61e11n92t
Po pravdě zkontrolovat provozní kapaliny, umět doplnil vodu do ostřikovačů nebo dolít olej snad není problém pro nikoho. Zde bych chápal třeba to, že ne každý se orientuje ve specifikacích oleje a neodváží se tam nalít něco, o čem neví, zda to je ve správné specifikaci. Tomu se pak prodraží, pokud si jej zajede koupit do autorizovaného servisu, kde jsou ceny nehorázně přemrštěné. V dnešní době ale už není problém si podle modelu vozu a motoru vyhledat patřičnou specifikaci oleje a většinou vás to navede i na nějaká e-shop, kde to bude podstatně levnější, jak v servisu. Na druhou stranu ne každý si asi ten olej dovede i komplet včetně filtru vyměnit. I když to také není nic složitého. Ale já osobně bych se s tím nedělal. Už jen proto, že bych byl jak čuně :).
Vyměnit si kolo by měl být také naprostý základ. Tam přeci není nic složitého. Musíte jen vědět, kde máte patřičné náčiní, pokud ho tedy ve voze vůbec máte. Těm moderním postupům, kdy se rezerva už nevozí a jen se to sprejem provizorně zalepí moc nefandím. Ono obchoďákovi, který je 400km od "základny" je to stejně k ničemu :).
Samostatnou kapitolou jsou pak žárovky. Zde se naštěstí prosazují ledky, takže vzadu u řady aut už není co měnit a vepředu je to otázka modelu od modelu. Třeba Mazda 6 první generace v tomto směru prakticky nedovolovala řidiči, aby si žárovku sám vyměnil. Citroen C4 první generace také na jedné straně měl opravdu málo místa a chtělo to spíš ženskou ruku. Nebylo se tam jak dostat. Jiná auta mají naopak světlomety dobře přístupné. A pokud to jde, tak tohle by měl každý umět, aby nejen viděl, ale hlavně byl viděn. Samozřejmě měli byste vědět, kde máte ve vozidle pojistky a kde máte náhradní, ale do elektroniky dnešních vozů bych se také nehrabal.
Jinak aby si člověk dokázal načíst chyby diagnostiky, to mi už přijde na běžného člověka zbytečné. Stejně tak další postupy, jako výměna brzdových destiček, kotoučů, případně rozvodů ... do toho bych už nešahal. Hlavně pokud jde o brzdy.
M28a81r67t13i48n 25K43o97l29a44c92e20k
proč hledat specifikaci oleje, když to máte v motoru, nebo na palubce někde na štítku s informací vyměnit po x km, nebo (obvykle) 2 roky.
Nicméně já si výměnu oleje taky už nechávám dělat při ročních prohlídkách a udržování servisky, taky nemám wag, kterým bych nuloval počítač.
J37o18s32e65f 69Š61o32l89t14e73s
Moc to řešíte. Vyměnit kolo ve skutečnosti dovede skoro každý, ale ono ne každý má dneska v autě rezervu. Já nemám rezervu ani v jednom autě, jenom lepicí sady s kompresorem a zatím v pohodě, vždycky jsem dojel. A hlavně, spousta lidí si dneska koupí nové auto a tam je naprostá blbost cokoliv dělat sám. V ceně auta máte zpravidla bezplatný servis na několik let a záruky a garance všeho možného.
M66a29r53t63i55n 68K86o63l22a92c24e36k
pak jistě umíte použít lepící sadu
J17i37ř81í 39M85a95k91o32ň
Kdysi jsem byl poučen,že v tržní společnosto platí pravidlo "vydělej a nech vydělat"! Nějaké "domarobiko" ,potřebné v dřívějších dobách, je proti trendu společnosti.
M64i47c17h18a94l 15H55a93u63f
Jsou dokonce státy, kde když pobíráte podporu v nezaměstnanosti, tak si musíte najmout instalatéra nebo elektrikáře atd. a nesmíte si ty opravy a úpravy udělat sám. Jasně, co si spravíte doma, to se asi nikdo nedozví, ale natřít si sám plot už může být špatně.
Š60t38e20f88a53n 24B47u58k84o68v73a21n
Nechápem zmysel článku. Od revolúcie v roku 1989 sa riešia SLUŽBY - SLUŽBY - SLUŽBY. Načo by som mal opravovať vodovodný kohútik, zapojovať zásuvku, alebo meniť olej v motore? Pokiaľ by si tieto veci robil každý, tak za A: čo budú robiť inštalatéri, elektrikári a pracovníci v autoservisoch (a iné profesie)? Teda ľudia, po ktorých mnohí na námestiach v roku 1989 volali? A za B: ak ako laik niečo pokazím a napr. od zle zapojenej zásuvky sa podpáli barák, tak pôjdem sedieť za všeobecné ohrozenie...
J64a31k10u94b 10S11t93a82š39e74k
Protože když nebudete umět aspoň základní věci, tak:
1) řemeslníci a servisáci s vámi budou neskutečně vydžebávat - utažení 2 šroubků za 1000,- Kč? Není problém.
2) u ženských budete chlap na nic.
P36e97t81r 18H28o21f44m68a50n22n
Kolo vyměnit je jednoduché, ale kdo mi přeprogramuje ŘJ, aby se naučila nový ventilek? Bez toho neprojdu STKáčkem.
A92n10t60o63n13í47n 62S22v43o80b11o36d27a
Zlatý koncem, ten má jen porovnání obvodu pneumatik bez přímého měření tlaku, takže výměna kola v pohodě
L20a10d26i17s23l93a14v 61S20l33e85z12á21k
To je hezké, že spusta diskutujících ja napůl automechanikem. Ale tady jde o mileniály, těm je kolem 18 let. To všechno jste uměli už v 18ti??
Doma a okolo baráku toho také zvládnu spoustu sám bez řemeslníků. Nechci se mladých zastávat, ale když mi bylo 18, tak jsem na tom nebyl o moc líp...
Trochu mi to připomíná oblíbený hejt "to za našich mladých časů..."
L44u95d36v23í25k 28G60a28j64d69o45š91í62k
No nevím. Když my bylo asi tak 22, tak jsem komplet rozložil Škodu 120. Holou kastli sám přestříkal, zase to celé složil dohromady a představte si že to pak dokonce naprosto bezchybně fungovalo. Tedy v rámci možností Š120. Jen jsem pak nechal překontrolovat geometrii. Na to jsem neměl vybavení.
A to rozhodně nejsem vyučený automechanik.
J73a98n 80K70r18p11e14c
umim si vymenit kolo, zarovku, tlumice i pruziny, tesneni pod hlavou, rozvody, diferencial... ale neni to moje profese. drive me to bavilo. ted uz na to nemam cas ani naladu. muj volny cas je cennejsi nez prace autoservisu a ten pracovni stejne tak. vydelam si za tu dobu co bych se s tim patlal vice, nez bych zaplatil servisu. z casove-ekonomickeho hlediska to pro me nema vyznam. tak uz to nedelam. a navic je na to zaruka.
J31a74k46u60b 81S75t74a60š90e40k
Já jsem to jednou počítal a časově to u jednoduchých prací typu svíčky, olej, kola, termostat, tlumiče... prostě nevychází - servis mám nějakých cca 30 min jízdy, tj. 4x jízda mezi domovem a servisem :( ... no a kteroukoliv z výše uvedených prací zvládnu za 30-60 min. Za mě do servisu jen s náročnějšími pracemi.
L17u65c91i44e 56F70o30r40m65á79n71k74o21v12á
Já si třeba sama kolo vyměnit umím, zimní za letní mám na samostatných diskách a přehazuju si je sama, i v provozu už se mi to hodilo, když mi praskla pneumatika, takže jsem nebyla za bezmocnou ženušku, která musela prosit o pomoc. Doplnit kapaliny taky umím, zkontrolovat a dofouknout pneumatiky taky, umím i vyměnit žárovky ve světlech (a že je to u těch předních teda šílený opruz). Ale co dalšího? To snad pro běžnou péči o auto stačí. Většina diagnostiky se dneska dělá napojená na počítač, součástí záruky je, že řidič sám na ten motor ani nesáhne, a vůbec, proč bych kruci měla umět třeba vyměňovat svíčky nebo brzdové destičky?
S40e45i36d93l 31P90e50t81r
I když odhlédneme od financí* tak třeba pro úsporu času ..
Např. vyměnit destičky trvá tak 25 minut - než dojedu do servisu, než to sepíšou, než to tam udělají a i kdyby to dali "na počkání" zabiju s tou prkotinou min. 3 a více hodin a zbytečně najedu nějaké km ..
U výměny oleje má pak člověk jistotu, že jenom neotřeli filtr hadrem a nenalili tam "cosi".
mmch. na výměně oleje se lze dostat většinou na min. polovinu* neb paradoxně ač servisy nakupují po barelech zákazníkům účtují zpravidla za dvojnásobek co lze příslušný olej běžně koupit
Ale samozřejmě každého peníze, čas a svobodná volba jak s nimi naloží ...
-----------------
* což u mého povozu dělá skoro 2000,-. Nemaje sice špatný příjem, přece jenom 2k/hod stále ještě nedosahuje ...
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén
V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...
Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií
Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...