Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šest řidičů za týden nezvládlo stejnou zatáčku, cestáři ji možná zdrsní

  11:50aktualizováno  11:50
Šest nehod za jediný týden, celkem tu už letos podle místních lidí havarovalo nejméně jedenáct aut. Zatáčka před sjezdem na Hluk na Uherskohradišťsku sice není z pohledu policie nijak extrémně nebezpečná, ale řidiči tu přesto mají potíže. Silničáři proto zvažují, že zdrsní povrch vozovky, aby zatáčka tak nevynášela.

Zatím poslední oběť problematické zatáčky u Hluku - řidič s autem udělal "hodiny" a skončil v příkopu. | foto: Radek Bartoníček, MF DNES

Zatáčka leží na silnici z Kunovic do Hluku. Rychle jedoucí řidiči si s ní často neporadí a skončí v plotě vedle cesty.

Z pohledu policie sice není místo zase tak extrémně nebezpečné, ale přesto na zdejší silnici letos vyjížděli už k pěti nehodám, ačkoliv přesný údaj, kolik havárií bylo přímo v inkriminované zatáčce, nemají. "Evidujeme tyto nehody v celém úseku mezi Kunovicemi a Hlukem, těžko lze říci, kolik z nich se stalo přímo v zatáčce," řekl jejich mluvčí Aleš Mergental.

Návštěva MF DNES ve stolařské firmě, která poblíž sídlí, však ukázala, že zatáčka je pro řidiče patrně ještě nebezpečnější, než by se mohlo zdát z policejních údajů. Místní si totiž vedou vlastní "statistiky", z nichž vyplývá, že zdaleka ne všichni havarující řidiči volali policii.

Fotogalerie

"Moment, já se vám hned podívám," poznamenal jeden z řemeslníků a stoupl si ke kalendáři, kde měl několik poznámek. "Tak teď v úterý odpoledne to byla Toyota Yaris. A dopoledne, těsně předtím, to byl Volkswagen Transporter," četl a hned se zadíval na další řádek.

V pondělí si totiž zapsal nejdříve octavii. Po ní Audi A3. A ještě felicii. Tři havárie za jeden den. Za poslední týden celkem šest řidičů.

Za necelý půlrok jedenáct aut, mnozí z nich se tak policii ani nepřihlásili. "A to nepočítám řidiče, kteří nakonec se štěstím nehavarovali," vysvětloval stolař a ukazoval vyvrácený plot, který dělí budovu firmy od silnice - právě na něm řada řidičů končí.

Letos zatím měli štěstí, nikomu se nic nestalo a nikdo nenarazil ani do auta v protisměru, což je téměř zázrak. Zrovna v tomto týdnu jeden z havarujících řidičů jen těsně minul kamion, jehož řidič se poté pořádně rozčiloval.

Auta ve vysoké rychlosti vynáší i zvlněný povrch cesty

Jak je možné, že je tento úsek tak nebezpečný? Silnice tady klesá dolů, řidiči až příliš zrychlují, občas se chystají na předjíždění, a tak se řítí do pravotočivé zatáčky. Před ní je ale povrch mírně zvlněný a auta "vynáší".

"Děje se tak vždycky, když mrholí nebo když je po dešti slunko," všimli si řemeslníci.

Nyní ale existuje šance, že by si tady řidiči mohli dávat větší pozor. Vedoucí oddělení správy pozemních komunikací v Uherském Hradišti Dana Zapletalová MF DNES řekla, že už se pokusila něco udělat. "Volala jsem na Ředitelství silnic Zlínského kraje a doporučila jsem jim, aby v tomto úseku provedli zdrsňující nátěr," uvedla.

Silničáři přislíbili, že rozhodnou do konce června. "Pokud bychom nanesli nátěr, který vozovku zdrsní, stalo by se tak do konce července. Jednáme také o tom, že do té doby by tam mohla být značka upozorňující na možné nebezpečí," upřesnil náměstek krajského ředitele Radek Berecka.

Problematická zatáčka leží před obcí Hluk ze směru od Kunovic.

Problematická zatáčka leží před obcí Hluk ze směru od Kunovic.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.