Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šetřílci jsou v sedmém nebi: Caterhamu stačí 2 litry na 100 km

aktualizováno 
Sportovní auto, které spotřebuje málo. Ideální kombinace, která se zdá z podstaty věci neuskutečnitelná. Jít proti neúprosné logice se odhodlal Caterham. Výrobce, který žije z legendy jménem Lotus 7, srazil spotřebu svého okruhového speciálu pod dva litry.
Caterham 2R

Caterham 2R | foto: Pistonheads

Lotus 7 je zhmotněním radosti z jízdy, nepokořuje rekordní rychlosti, jízda v něm ovšem navozuje podobné pocity, které okoušeli mistři volantu nehlídaní elektronikou, v bájných letech automobilismu.

Závodní speciály nabírají do motorového prostoru čím dál více koní, u Caterhamu na to jdou jinak.

Už tak hodně lehký vůz (ve standardním provedení váží kolem 550 kilogramů) podrobili superdietní kúře u firmy Axon Automotive, specializující se na konstrukce z uhlíkových vláken. Pod kapotou zůstal motor 1,6, ovšem patřičně upravený.

Caterham Seven 2R pak ještě zajel do aerodynamického tunelu, kde technici zoptimalizovali obtékání jeho subtilního těla vzduchem, poté přišla na řadu minimalizace jízdních odporů.

Do karoserie doutníkového tvaru, která připomíná předválečné závodní speciály, se vejde pouze pilot; jeho pracoviště se zredukovalo jen na to nejnutnější. Obejít se musí také bez předního skla, které by ho alespoň trochu chránilo.

Asketický caterham vyráží na Eco Marathon, pořádaný v britském Rockinghamu. V časovém limitu 40 minut dostane za úkol ujet sedm jedenapůlmílových kol (2,4 kilometru) průměrnou rychlostí minimálně 27 km v hodině (17 mil/h).

Přihlášení šetřílci si s sebou mohou v nádržích vézt palivo, jaké chtějí: benzin, vodík, metan... Caterham R2 prozatím ujel při testech na jediný litr benzinu 55,6 kilometru.

Autoři: ,


Témata: Lotus, Maraton


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.