Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Setrvačníky z formule 1 budou pohánět i lokomotivy a metro

  8:10aktualizováno  8:10
Formulová stáj Williams, respektive její dceřiná společnost, se dohodla na spolupráci s firmou Kinetic Traction Systems, Inc. Setrvačníková technologie Williamsu se tak dostane do kolejových dopravních prostředků.

Setrvačníkový KERS by měl v budoucnu pomáhat s pohonem vlaků a souprav metra. | foto: Profimedia.cz

Setrvačníkový systém KERS formulové stáje Williams je technicky natolik pokročilý, že zajímá firmy i v jiných odvětvích dopravy. Setrvačníky od Williamsu doposud slaví úspěchy jenom v závodním speciálu Porsche 911 GT3 R. Nově by se ale měly dostat i do hromadných dopravních prostředků, především vlaků a souprav metra.

Společnost Williams Hybrid Power totiž bude spolupracovat s Kinetic Traction Systems, Inc. (KTSi). Firma KTSi dodává své setrvačníky GTR do vlaků a dalších kolejových vozidel a také jako stacionární zásobníky energie. Setrvačníky KTSi budou nově vylepšeny o technologie Williamsu a firmy je budou prodávat společně.

Co je to KERS

Auta na setrvačník nejsou jen pro děti – čtěte více

Hlavním vylepšením stávajících setrvačníků bude použití patentovaného materiálu Magnetic Loaded Composite (MLC) na výrobu rotorů. MLC umožňuje vyrábět lehčí setrvačníky s vyšší energetickou kapacitou než za použití běžných materiálů. Na vývoji těchto vylepšených velkých setrvačníků pracuje vývojové středisko Williams Technology Center v Kataru. Materiál MLC pochází z dílen společností British Nuclear Fuels a Urenco, Williams ale patří mezi průkopníky jeho použití v setrvačnících.

KTSi a Williams budou setrvačníkové zásobníky energie společně nabízet a prodávat především v Evropě, na Blízkém východě a v Indii. Firmy se také budou snažit společně tento způsob uchovávání energie propagovat v osvětové kampani.

Špičková technologie KERS by tak mohla týmu Williams skrze jeho dceřiné společnosti Williams Grand  Prix Engineering Ltd.a Williams Hybrid Power přinést nemalou částku peněz. To dává naději na budoucí zlepšení samotné stáje. Ve Formuli 1 totiž stále platí, že finance jsou asi tím nejdůležitějším klíčem k úspěchu.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Mercedes 9 míst 315 CDI   2,2
Mercedes 9 míst 315 CDI 2,2

r.v. 2007, naj. 377 000 km, diesel
216 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.