Setrvačníkový systém KERS formulové stáje Williams je technicky natolik pokročilý, že zajímá firmy i v jiných odvětvích dopravy. Setrvačníky od Williamsu doposud slaví úspěchy jenom v závodním speciálu Porsche 911 GT3 R. Nově by se ale měly dostat i do hromadných dopravních prostředků, především vlaků a souprav metra.
Společnost Williams Hybrid Power totiž bude spolupracovat s Kinetic Traction Systems, Inc. (KTSi). Firma KTSi dodává své setrvačníky GTR do vlaků a dalších kolejových vozidel a také jako stacionární zásobníky energie. Setrvačníky KTSi budou nově vylepšeny o technologie Williamsu a firmy je budou prodávat společně.
Co je to KERSAuta na setrvačník nejsou jen pro děti – čtěte více |
Hlavním vylepšením stávajících setrvačníků bude použití patentovaného materiálu Magnetic Loaded Composite (MLC) na výrobu rotorů. MLC umožňuje vyrábět lehčí setrvačníky s vyšší energetickou kapacitou než za použití běžných materiálů. Na vývoji těchto vylepšených velkých setrvačníků pracuje vývojové středisko Williams Technology Center v Kataru. Materiál MLC pochází z dílen společností British Nuclear Fuels a Urenco, Williams ale patří mezi průkopníky jeho použití v setrvačnících.
KTSi a Williams budou setrvačníkové zásobníky energie společně nabízet a prodávat především v Evropě, na Blízkém východě a v Indii. Firmy se také budou snažit společně tento způsob uchovávání energie propagovat v osvětové kampani.
Špičková technologie KERS by tak mohla týmu Williams skrze jeho dceřiné společnosti Williams Grand Prix Engineering Ltd.a Williams Hybrid Power přinést nemalou částku peněz. To dává naději na budoucí zlepšení samotné stáje. Ve Formuli 1 totiž stále platí, že finance jsou asi tím nejdůležitějším klíčem k úspěchu.