Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

aktualizováno 
I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Koncept Toyota Setsuna | foto: Toyota

Krásný koncept jménem Setsuna (v překladu moment nebo chvíle) představí Toyota příští týden v rámci výstavy Milano Design Week 2016. Setsuna je vyrobená hned z několika různých dřev, pro každou část automobilu zvolili designéři specifický typ.

Fotogalerie

Rám jen například vyrobený z japonské břízy, karoserie z japonského cedru. Ze dřeva je drtivá většina celého vozu, dřevěné jsou i blatníky, sedadla, zrcátka nebo kryty kol.

Autoři projektu také počítají s tím, že dřevo bude postupem časem pracovat a měnit i svoji barvu. A že se vůz bude měnit i během několika generací, které o něj budou pečovat. Uvnitř dokonce tikají hodiny, které odměřují 100 let zamýšleného času celého projektu.

Při výrobě využíval Kenji Tsuji, který má celý projekt na starosti, společně se svým týmem starodávnou metodu spojování dřeva okuriari, takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub.

Koncept Toyota Setsuna

Podle časopisu Forbes se dá Setsuna řídit, i když s ní pravděpodobně nedojedete nijak daleko. Místo motoru využívá zdroj ze šesti olověných baterií, které jí dávají maximální dojezd 16 kilometrů. Elektromotor dokáže dřevěný koncept rozjet až na rychlost 45 km/hod.

Autor:


Témata: Forbes, Toyota, Velorex


Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.