Koncept Toyota Setsuna

Koncept Toyota Setsuna | foto: Toyota

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

  • 21
I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Krásný koncept jménem Setsuna (v překladu moment nebo chvíle) představí Toyota příští týden v rámci výstavy Milano Design Week 2016. Setsuna je vyrobená hned z několika různých dřev, pro každou část automobilu zvolili designéři specifický typ.

Rám jen například vyrobený z japonské břízy, karoserie z japonského cedru. Ze dřeva je drtivá většina celého vozu, dřevěné jsou i blatníky, sedadla, zrcátka nebo kryty kol.

Autoři projektu také počítají s tím, že dřevo bude postupem časem pracovat a měnit i svoji barvu. A že se vůz bude měnit i během několika generací, které o něj budou pečovat. Uvnitř dokonce tikají hodiny, které odměřují 100 let zamýšleného času celého projektu.

Při výrobě využíval Kenji Tsuji, který má celý projekt na starosti, společně se svým týmem starodávnou metodu spojování dřeva okuriari, takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub.

Koncept Toyota Setsuna

Podle časopisu Forbes se dá Setsuna řídit, i když s ní pravděpodobně nedojedete nijak daleko. Místo motoru využívá zdroj ze šesti olověných baterií, které jí dávají maximální dojezd 16 kilometrů. Elektromotor dokáže dřevěný koncept rozjet až na rychlost 45 km/hod.