Diskuze
Levnější servis se může prodražit. I garážisté jezdí do autorizované dílny
Děkujeme za pochopení.
M56i21r40o60s22l12a75v 41S83t31e92i94n24e90r
Autorizovaný servis Škoda ve Zwieselu mi udělal 60 t. km. inspekci, ale mechanik nedotáhl šroub u olejové vany. Druhý den jsem jel do Písku ke Kauflandu nakoupit, olej z motoru vytekl na parkoviště. Yetiho jsme odtáhli do dílny, tam mistr zjistil, že šroub drží už na posledních dvou otáčkách závitu. Olej tedy doplnil, chyběly už 3 litry, nepříjemnost ovšem byla hlavně v tom, že jsme museli zavolat hasiče aby ten olej posypali a uklidili, museli jsme organizovat odtah a strávili tak celý zbytek dne.
Ve Zwieselu mi pak ten olej a odtah nahradili, ale příště si dám víc pozor. Nejspíš ten mechanik telefonoval a zapomněl vzít klíč a zátku pořádně dotáhnout, zatočil ji jenom prsty. To se zkrátka stát nesmí.
Letos to zkusím v Písku- Nepodřicích, zdálo se mi, že tam mají docela pořádek. Při 95 tis. musím měnit AGR a kompresor klimatizace. Ten AGR i škrtící klapka se mi zdá trochu brzo, krátce po nahrání update softwaru. Klimatizaci jsem za 5 roků zapnul nanejvýš tak 10x.
M60a51r31e29k 11B71o51b78o89v35s70k78ý
S novým autem budu jezdit do autorizáku, s ročním vozem taky. Ale nezlobte se, s mojí olítanou jedničkovou Fabkou na dojíždění do práce budu jezdit ke garážníkovi, jinak bych se nedoplatil.
U nás je tolik olítanejch aut dotáhlejch odjinud, že se tu uživí tolik garážníků.
P. S. s novým autem jsem u nich ale nikoho neviděl, takže myslím, že je to v zásadě normální...
P57e10t46r 87Č24e10r87m95á26k
Možná byste se divil, máme v rodině ještě jedničkovou octavii od nova a pořád se s ní jezdí do autorizáku, a světe div se - v posledních letech se díky programu economy servis dostal na zcela srovnatelnou cenu jako neautorizák, a podobné programy pro starší vozu má dnes spousta značek. Ono totiž každý straší nějakou nadsazenou hodinovkou, ale běžný sevis jede dle normojednotek a navíc se dá předem poptat - v době emailu věc několika minut a hned víte na čem jste.
Ľ32u97b54o78š 69H49o27l65i93č85k22a
PR Článok... čosi pravda na tom je.. akurát že aj slávny autoriáci niekedy prosia o pomoc kolegov v AT či DE ... (lebo niekedy nestačí len meniť komponenty medzi autami ;) ) niekedy treba nájsť aj chybu :-/
P24e78t75r 44Č74e75r42m15á42k
Neplatí to sice absolutně ale do značné míry skutečne ano, technicky složitější auta skutečně vytváří vysoké nároky na servisní zázemí - a i když teoreticky mají možnost jej získat i neautorizované servisy tak v praxi je to pouze vyjímka.
Základem je diagnostika, což je prubířský kámen - starý noťas s ukradeným sw a čínským kabelem má dneska kdejaký lojza ve stodole, ale reálně s ním umí akorát načíst pamět závad a vymazat servisní intervaly (a i s tím mají občas problém protože si pletou inspekční interval a interval výmněny oleje...). Při požadavku nakódovat novou autobaterii se zákazník dočká pohledu tele na nová vrata (a ujištění že to nebude potřeba...), věci jako základní nastavení nebo adaptační hodnoty jsou pro ně španělská vesnice a o tom že by třeba provedli update sw v převodovce ani nelze uvažovat protože by to s vysokou pravděpodobností skončilo znehybněním auta.
Samozřejmě najdou se i servisy kterou jsou na úrovni a nebo se na danou problematiku specializují a jejich znalosti jsou širší než v autorizáku (specialisté na převodovky, turba, vštřiky atd), ale to se tyká zlomku servisů.
Obdobná situace je u absence servisních manuálů a tedy znalosti správného postupu (kolik jen dvojkových octavií mělo problém se zadní brzdou protože mechanik neměl přípravek a nevěděl že se pístky musí zatočit dle závitu a rval to tam sikama jak je zvyklej...).
Takže se musíme smířit s tím že vedle sebe budou i nadále existovat obě cesty a každý volit dle svých preferencí a odvahy.
D49a34v50i33d 32H83o83l83m14a79n
V zásadě lze souhlasit, ale jsou servisy a servisy. Co si mám myslet o kvalitě provedení výměny oleje, když po třech km od značkového servisu vytáhnu měrku a olej je černý jak bota? Co si mám myslet o značkovém servisu, kde mi za spoustu peněz postupně vyměňovali kdeco na motoru a nakonec to byla jen zanesená škrtící klapka?
M23a13r16e44k 29J33a74n32e12č12k60a
Dneska mají servisy spíše problém sehnat kvalitní mechaniky a podle toho to tak vypadá. Moje zkušenosti jsou spíše takové, že autorizovaný servis zaměstnává spíše měniče dílů a mnohdy odstraňují závadu stylem vyměníme - uvidíme a ty zákazníku tomu přece nemůžeš vůbec rozumět. Garážníci jsou paradoxně mnohdy schopnější i bez drahé techniky, ale zase neví, kolik by si na ceně N.D. přirazili a 150 až 200% není pro ně vůbec žádný problém. Pak se nikdo nemůže divit, že by ho stejná oprava vyšla levněji v autorizáku. Kdyby ty opravy aspoň uměli udělat za ty prachy pořádně, ale to nezvládne ani jeden z nich. Dobré zkušenosti mám pouze s autorizákem Hondy, ale autorizáky na Subaru nebo Škoda úplná katastrofa. Několikrát jsem to zkusil a raději už veškeré opravy na rodinných vozech si dělám sám doma v garáži a od té doby mám klid a jistotu kvalitní opravy a kvalitních dílů. A ty pohádky, co jsou schopni si mechoši vymýšlet, to by bylo na komediální seriál
M34i12r23o47s67l81a62v 75S96t56e31i55n85e64r
Náhradní díly na Škodu nebo Audi nakoupíte nejlevněji v Německu, přes Ebay. Nižší DPH vám kompenzuje poštovné, ale třeba AGR včetně chladiče za 110€ nebo kompresor klimatizace za 125€ jsou tak třetina české ceny. V obou baleních jsou i příslušná těsnění.
Montáž, načtení nových dílů do palubního počítače a třeba vyčerpání a zpětné načerpání chladiva bych ale svěřil autorizované dílně. Velmi důležité je, předem požadovat vrácení demontovaných dílů. Nejlépe si na nich udělat malou značku barvou.
M42a60r24e72k 19M18a44z56u21c10h
Je to jen o lidech a ne servisech.Po zrušení tzv.blokové vyjímky musí automobilky poskytovat veškeré informace o údržbě a opravách(dílenské příručky) automobilú.Také poskytují k nákupu schválené nářadí,přípravky,diagnostiky,školení atd.Taktéž poskytují tiskopisy a registrace o provedení pravidelných prohlídkách.Tudíž kdo chce opravovat a udržovat auta se vším všudy,tak má možnost,ale ať si to zaplatí jako autorizovaný servis.A to je ten kámen úrazu.
J40a12r81o25s93l65a66v 92K15a59d81l90e42c
Je to tak. Vždy je to také o lidech. Jednou jsem musel měnit značkový servis protože změnili osazenstvo. Když náhodou musím u nás k soukromníkovi, tak nemá čas a tváří se jak kyselák. Na všechno se čeká. Nic nemá na skladě... Zlatý autorizovaný servis...
P55e30t53r 67H31o75f52m75a25n46n
Ja zas ani s rok starym autem jinam, nez do garaze nejezdim. Objednam se na konkretni hodinu a opravu dela hezky prede mnou. Nekde mu neco podrzim, podam, pokecame, ceny dilu znam, protoze vim, jakou slevu na ne ma a pocita mi k tomu 10%. A hlavne vi, co se kde musi, co se muze osidit atd.
Jen je pech, ze ma stale plno a uz je nekdy nutne cekat i 3 tydny.
J56a30k43u77b 90F23e93i37f79a79r
V neautorizované dílně jsem byl jednou, bohužel s otřesným výsledkem.
Jinak v autorizovaných servisech spíše lepší, i když mouchy by se našly.
Ale že jsou drahé...no...někdy to zkusí, třeba jeden servis Audi něco nacenil na 100tis, jiný totéž udělal za necelých 50.
J68i80ř27í 87D63v75o34ř45á57k
Podobný PR článek jsem tady už četl.
A vše je to o lidech, ne o přípravcích, značkové diagnostice.
A lidi prostě nejsou.
Nejlepší diagnostika auto neopraví, pokud mechanik nepoužije hlavu. Třeba pokud proměřuje čidlo teploty vody, diagnostika žádnou závadu nehlásí a přesto to může mít vliv na chod motoru, spotřebu.
Podobná je i situace z přípravky. Někdy je lepší si udělat vlastní. Viděl jsem i přípravek na kontrolu napnutí rozvoďáku, který stál kolem roku 2 000 asi 20 000 Kč bez daně. Fungoval prý dobře, jenom se musel vytáhnout motor z auta. Taková drobnost.
Jinak nechápu třeba to dodání špatného dílu. Většina náhradních dílů na běžná auta přivezou do 24. hodin až do dílny. Pokud je víc variant, není problém si objednat všechny a nepoužité vrátit.
P24e64t64r 51Č76e53r19m72á70k
Bohužel realita je dneska taková že to je hlavně o diagnostice a přípravcích. Sebešikovnější mechanik může vymýšlet co chce ale bez kvalitní diagnostiky vůbec neví kde má začít a hlavně jestli vůbec má začít - spousta závad je dnes ryze ekektronické povahy a žádnou mechanikou to nelze řešit. O přípravcích snad nemá smysl hovořit, dobu kdy byly servisy líné si koupit sadu na rozvody a patlali to fixkama na kola jsme zažili všichni, dnes už jich většina chápe že se bez toho nedá fungovat.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak
Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant
Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat:
34 310 - 39 458 Kč