Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Levnější servis se může prodražit. I garážisté jezdí do autorizované dílny

Majitele benzinové Škody Octavie druhé generace stála obyčejná výměna spojky u garážisty 26 tisíc korun. „Nejprve jsem čekal na náhradní díl, ale omylem objednali jiný, pak řešili nějaký technický problém a nakonec museli auto ještě jednou rozebrat,“ popisuje svou anabázi čtenář iDNES.cz, který chce zůstat v anonymitě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Autorizovaný servis Škoda ve Zwieselu mi udělal 60 t. km. inspekci, ale mechanik nedotáhl šroub u olejové vany. Druhý den jsem jel do Písku ke Kauflandu nakoupit, olej z motoru vytekl na parkoviště. Yetiho jsme odtáhli do dílny, tam mistr zjistil, že šroub drží už na posledních dvou otáčkách závitu. Olej tedy doplnil, chyběly už 3 litry, nepříjemnost ovšem byla hlavně v tom, že jsme museli zavolat hasiče aby ten olej posypali a uklidili, museli jsme organizovat odtah a strávili tak celý zbytek dne.

Ve Zwieselu mi pak ten olej a odtah nahradili, ale příště si dám víc pozor. Nejspíš ten mechanik telefonoval a zapomněl vzít klíč a zátku pořádně dotáhnout, zatočil ji jenom prsty. To se zkrátka stát nesmí.

Letos to zkusím v Písku- Nepodřicích, zdálo se mi, že tam mají docela pořádek. Při 95 tis. musím měnit AGR a kompresor klimatizace. Ten AGR i škrtící klapka se mi zdá trochu brzo, krátce po nahrání update softwaru. Klimatizaci jsem za 5 roků zapnul nanejvýš tak 10x.

0 0
možnosti
MB

S novým autem budu jezdit do autorizáku, s ročním vozem taky. Ale nezlobte se, s mojí olítanou jedničkovou Fabkou na dojíždění do práce budu jezdit ke garážníkovi, jinak bych se nedoplatil.

U nás je tolik olítanejch aut dotáhlejch odjinud, že se tu uživí tolik garážníků.

P. S. s novým autem jsem u nich ale nikoho neviděl, takže myslím, že je to v zásadě normální...

0 0
možnosti

Možná byste se divil, máme v rodině ještě jedničkovou octavii od nova a pořád se s ní jezdí do autorizáku, a světe div se - v posledních letech se díky programu economy servis dostal na zcela srovnatelnou cenu jako neautorizák, a podobné programy pro starší vozu má dnes spousta značek. Ono totiž každý straší nějakou nadsazenou hodinovkou, ale běžný sevis jede dle normojednotek a navíc se dá předem poptat - v době emailu věc několika minut a hned víte na čem jste.

0 0
možnosti
ĽH

PR Článok... čosi pravda na tom je.. akurát že aj slávny autoriáci niekedy prosia o pomoc kolegov v AT či DE ... (lebo niekedy nestačí len meniť komponenty medzi autami ;) ) niekedy treba nájsť aj chybu :-/

0 0
možnosti

Neplatí to sice absolutně ale do značné míry skutečne ano, technicky složitější auta skutečně vytváří vysoké nároky na servisní zázemí - a i když teoreticky mají možnost jej získat i neautorizované servisy tak v praxi je to pouze vyjímka.

Základem je diagnostika, což je prubířský kámen - starý noťas s ukradeným sw a čínským kabelem má dneska kdejaký lojza ve stodole, ale reálně s ním umí akorát načíst pamět závad a vymazat servisní intervaly (a i s tím mají občas problém protože si pletou inspekční interval a interval výmněny oleje...). Při požadavku nakódovat novou autobaterii se zákazník dočká pohledu tele na nová vrata (a ujištění že to nebude potřeba...), věci jako základní nastavení nebo adaptační hodnoty jsou pro ně španělská vesnice a o tom že by třeba provedli update sw v převodovce ani nelze uvažovat protože by to s vysokou pravděpodobností skončilo znehybněním auta.

Samozřejmě najdou se i servisy kterou jsou na úrovni a nebo se na danou problematiku specializují a jejich znalosti jsou širší než v autorizáku (specialisté na převodovky, turba, vštřiky atd), ale to se tyká zlomku servisů.

Obdobná situace je u absence servisních manuálů a tedy znalosti správného postupu (kolik jen dvojkových octavií mělo problém se zadní brzdou protože mechanik neměl přípravek a nevěděl že se pístky musí zatočit dle závitu a rval to tam sikama jak je zvyklej...).

Takže se musíme smířit s tím že vedle sebe budou i nadále existovat obě cesty a každý volit dle svých preferencí a odvahy.

0 0
možnosti
DH

V zásadě lze souhlasit, ale jsou servisy a servisy. Co si mám myslet o kvalitě provedení výměny oleje, když po třech km od značkového servisu vytáhnu měrku a olej je černý jak bota? Co si mám myslet o značkovém servisu, kde mi za spoustu peněz postupně vyměňovali kdeco na motoru a nakonec to byla jen zanesená škrtící klapka?

0 0
možnosti
MJ

Dneska mají servisy spíše problém sehnat kvalitní mechaniky a podle toho to tak vypadá. Moje zkušenosti jsou spíše takové, že autorizovaný servis zaměstnává spíše měniče dílů a mnohdy odstraňují závadu stylem vyměníme - uvidíme a ty zákazníku tomu přece nemůžeš vůbec rozumět. Garážníci jsou paradoxně mnohdy schopnější i bez drahé techniky, ale zase neví, kolik by si na ceně N.D. přirazili a 150 až 200% není pro ně vůbec žádný problém. Pak se nikdo nemůže divit, že by ho stejná oprava vyšla levněji v autorizáku. Kdyby ty opravy aspoň uměli udělat za ty prachy pořádně, ale to nezvládne ani jeden z nich. Dobré zkušenosti mám pouze s autorizákem Hondy, ale autorizáky na Subaru nebo Škoda úplná katastrofa. Několikrát jsem to zkusil a raději už veškeré opravy na rodinných vozech si dělám sám doma v garáži a od té doby mám klid a jistotu kvalitní opravy a kvalitních dílů. A ty pohádky, co jsou schopni si mechoši vymýšlet, to by bylo na komediální seriál ;-D

0 0
možnosti
Foto

Náhradní díly na Škodu nebo Audi nakoupíte nejlevněji v Německu, přes Ebay. Nižší DPH vám kompenzuje poštovné, ale třeba AGR včetně chladiče za 110€ nebo kompresor klimatizace za 125€ jsou tak třetina české ceny. V obou baleních jsou i příslušná těsnění.

Montáž, načtení nových dílů do palubního počítače a třeba vyčerpání a zpětné načerpání chladiva bych ale svěřil autorizované dílně. Velmi důležité je, předem požadovat vrácení demontovaných dílů. Nejlépe si na nich udělat malou značku barvou.

0 0
možnosti
MM

Je to jen o lidech a ne servisech.Po zrušení tzv.blokové vyjímky musí automobilky poskytovat veškeré informace o údržbě a opravách(dílenské příručky) automobilú.Také poskytují k nákupu schválené nářadí,přípravky,diagnostiky,školení atd.Taktéž poskytují tiskopisy a registrace o provedení pravidelných prohlídkách.Tudíž kdo chce opravovat a udržovat auta se vším všudy,tak má možnost,ale ať si to zaplatí jako autorizovaný servis.A to je ten kámen úrazu.

0 0
možnosti
JK

Je to tak. Vždy je to také o lidech. Jednou jsem musel měnit značkový servis protože změnili osazenstvo. Když náhodou musím u nás k soukromníkovi, tak nemá čas a tváří se jak kyselák. Na všechno se čeká. Nic nemá na skladě... Zlatý autorizovaný servis...:-P

0 0
možnosti
PH

Ja zas ani s rok starym autem jinam, nez do garaze nejezdim. Objednam se na konkretni hodinu a opravu dela hezky prede mnou. Nekde mu neco podrzim, podam, pokecame, ceny dilu znam, protoze vim, jakou slevu na ne ma a pocita mi k tomu 10%. A hlavne vi, co se kde musi, co se muze osidit atd.

Jen je pech, ze ma stale plno a uz je nekdy nutne cekat i 3 tydny.

0 0
možnosti
JF

V neautorizované dílně jsem byl jednou, bohužel s otřesným výsledkem.

Jinak v autorizovaných servisech spíše lepší, i když mouchy by se našly.

Ale že jsou drahé...no...někdy to zkusí, třeba jeden servis Audi něco nacenil na 100tis, jiný totéž udělal za necelých 50.

1 0
možnosti
JD

J75a79n 32D21l24o81u82h75ý

2. 8. 2018 12:56

Nesmí chodit k matlalovi...

0 0
možnosti
Foto

Podobný PR článek jsem tady už četl.

A vše je to o lidech, ne o přípravcích, značkové diagnostice.

A lidi prostě nejsou.

Nejlepší diagnostika auto neopraví, pokud mechanik nepoužije hlavu. Třeba pokud proměřuje čidlo teploty vody, diagnostika žádnou závadu nehlásí a přesto to může mít vliv na chod motoru, spotřebu.

Podobná je i situace z přípravky. Někdy je lepší si udělat vlastní. Viděl jsem i přípravek na kontrolu napnutí rozvoďáku, který stál kolem roku 2 000 asi 20 000 Kč bez daně. Fungoval prý dobře, jenom se musel vytáhnout motor z auta. Taková drobnost.

Jinak nechápu třeba to dodání špatného dílu. Většina náhradních dílů na běžná auta přivezou do 24. hodin až do dílny. Pokud je víc variant, není problém si objednat všechny a nepoužité vrátit.

3 1
možnosti

Bohužel realita je dneska taková že to je hlavně o diagnostice a přípravcích. Sebešikovnější mechanik může vymýšlet co chce ale bez kvalitní diagnostiky vůbec neví kde má začít a hlavně jestli vůbec má začít - spousta závad je dnes ryze ekektronické povahy a žádnou mechanikou to nelze řešit. O přípravcích snad nemá smysl hovořit, dobu kdy byly servisy líné si koupit sadu na rozvody a patlali to fixkama na kola jsme zažili všichni, dnes už jich většina chápe že se bez toho nedá fungovat.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...