Výkonný cestovní stroj se představil za zvuků kapely Metallica a nejúspěšnější český motocyklový závodník současnosti z něj byl nadšený.
"Motorka se mi na pohled moc líbí, je to dost povedený kousek a v budoucnu bych si ji dokázal představit jako ozdobu své garáže," řekl mladík, který začne v letošní sezoně startovat v prestižní soutěžní kategorii MotoGP.
"Třicet let tady nikdo nic takového nesestrojil," říká o svém dvoukolovém dítěti manažer FGR týmu Miroslav Felgr. Na vývoji stroje spolupracoval s dalšími 44 firmami.
Že nebude bílá krasavice, kterou konstruktéři vybavili těmi nejlepšími díly, levnou záležitostí, je jasné. I proto je cena motorky tajná.
"Vznikne jen několik kusů v limitované edici, cena se pohybuje v milionech korun," nechtěl být konkrétnější Felgr.
Když Miroslav Felgr vybíral tým lidí, kteří budou motorku sestavovat, chtěl ty nejlepší. Na design motorky proto vypsal soutěž. Tu shodou okolností vyhrál mladý designér Stanislav Hanuš, který to neměl daleko. Pochází totiž z patnáct kilometrů vzdálené vesnice Sudslava.
"Neodděloval jsem design karosérie od motoru, to musí ladit," řekl o svém díle třiatřicetiletý konstruktér, který v minulosti spolupracoval s Jawou.