Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Svět objevuje Evropu: kompaktní města omezí nutnost jízd autem

Petrolejářský gigant Shell zveřejnil rozsáhlou studii o budoucím rozvoji globálního světa v příštích zhruba padesáti letech. Zajímavým detailem je například urbanistický rozvoj měst v rozvojových zemích. Překotně se rozvíjející obří megapole jsou passé, klade se důraz na kompaktnější a promyšlenější města, která obyvatelům ušetří spoustu jízd autem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

V případě že MHD v Praze bude kvalitní služba nemám důvod jí o víkendech vyžívat. V týdnu si to nemůžu k vůli práci dovolit. Včera jsem byl v Jungmance kvůli řidičáku a z Vinohrad trvala cesta z domů na metro, metrem a pak ještě dojit cca 300 metrů celkem 25)  minut i s vyřízením výměny jsem byl doma za 1h 10 minut. Být na trase byť jen jeden přestup mimo metro jel bych raději autem, intervaly o víkendu jsou šílené. Čekat někde minimálně 10 minut na tramvaj nebo bus díky ne.

0 0
možnosti
PN

víkendech nevyžívat

0 0
možnosti
MK

K čemu jsou proboha takový studie když se nikdy nepřevedou nikde do praxe?

1 0
možnosti
LV

Kdy už všichni pochopí Baťovu myšlenku, že bydlet by lidé měli v místě pracoviště a že by v místě bydliště měli mít i všechny služby. Místo toho dovolí stát stavět satelity ke kterým není dostatečná přístupová komunikace, nejsou tam služby, obchody, zdravotní středisko a nakonec ani práce.

5 0
možnosti
PN

Kdy už si někteří lidé uvědomí že Baťa žil v trochu jiné době? :-/ Všichni nemůžou pracovat v místě kde žijí a to nemyslím ulici nebo část města. A to že si někdo koupí dům, byt v satelitu u kterého není ani zastávka MHD je čistě jeho problém. Na to měli myslet dřív.

0 1
možnosti
HJ

Tak pro nás to není nic zvláštního, třeba když si vezmeme Prahu, tak nikomu nepřijde divné mít např. řadu úřadů, praktického lékaře, obchody, malou knihovnu, veterináře, autoservis, atd. atd. všechno v tom samém městském obvodu, a když se doslechnete, že někdo jezdí za doktorem z Dejvic na Háje, tak si asi řeknete "to ten doktor musí bejt ňákej děsnej specialista nebo co". 

V Číně to neznám, ale třeba v USA "zajít do obchodu" klidně znamená pochodovat šest kilometrů, a to bez toho, že byste žili na nějaké šílené periferii. "Jít do hospody" taky moc neexistuje. "Jet do hospody", to ano.

3 0
možnosti
LV

Když chci specialistu doktora v mé čtvrti, tak mi řekne doktor, že už mě nemůže vzít, protože už má pacienty z druhé strany Prahy.

0 0
možnosti
FT

F44i13l39i12p 45T29o51p34o40l

2. 11. 2013 10:13

Z Shell analýzy plyne prd. Řešit jeden problém a na ostatní se nekoukat není řešením. Na konci vyřešení dílčích problémů čeká zjištění, že problém jako celek byl řešitelný pouze do okamžiku, než začalo být upřednostňováno upřednostnění řešení jednoho konkrétního problému před jiným před celkem. A z celku plyne, že větším problémem je počet velkých měst před počtem kilometrů, které v nich obyvatelé ujedou.

1 0
možnosti
JJ

J68a23n 20J10o26š82t

2. 11. 2013 9:58

Úřady se snaží zpopularizovat MHD ? A kde prosím ? Dokud se 4 členné rodině vyplatí jet do centra města autem, protože je to levnější než předražená šalina, tak si o tom můžete nechat jenom zdát !

3 1
možnosti
JV

J56o70s97e70f 73V85a26l18a

2. 11. 2013 10:02

no rekl bych, ze se v CR prece jenom snazi. v SRN je levnejsi jet autem do mesta uz jenom kdyz jedete sam ( pokud nemusite platit za parkovani.......)

2 0
možnosti
TZ

Všimněte si, že v Praze se nejvíce a nejlépe rozvíjejí ty části, kam se dá dostat snadno autem i mhd - centrum jako takové se vylidňuje a firmy se stěhují do širšího centra či bližších periferií.

Prostě proto, že je lepší když se věci objednávají/dovážejí/řeší/domlouvají/vyzvědávají v době potřeby a ne v době, kdy vám to magistrátní úředník laskavě dovolí, nejlépe za tučný bakšiš.

7 0
možnosti
HJ

Centrum se na takové věci (sídlení firem) stejně vůbec nehodí, a potěšilo by mě, kdyby odtud v rámci možností vypadly i úřady, vysoké školy a podobně. Úzké středověké uličky které jsou zároveň turisticky atraktivní se na to nehodí, a s tím se nic nenadělá. Dostat se skrz Celetnou je problém i pěšky.

0 0
možnosti
JV

J61o12s54e83f 87V28a52l76a

2. 11. 2013 7:21

clanek jako kdyby vypadl z pera Greenpeace ......v soucasnosti je relativni nedostatek elektriny a prakticky nedostatek prevodovych soustav. Nove vodni elektrarny neni kde stavet, jaderne jsou z mody a tedy v nejblizsich letech se budou stavet elektrarny jenom na fosilni paliva. Vetrne elektrarny a fotovoltaika jsou urdzitelne jenom umele diky dotacim, samy od sebe nemaji sanci, navic vyrabeji proud pouze narazove a musi je jina elektrarna ( na fosilni paliva) jistit. V dobe vysoke specializace pracujicich jsou vyrazne naroky na flexibilitu zamestnance ( dneska tam, zitra jinde) coz hovori proti MHD. A v "kompaktnich mestech" (struktura podobna stredovekym mestum, stredy mest) nechce nikdo bydlet a centra se diky tomu naopak vylidnuji.......ale zrejme se autor nechal inspirovat stavbou cinskych mest na zelene louce a napsal k tomu uvahu :-((( P.S. zatim neni fyzikalne ucinnejsi metoda prevodu eneregie ve fosilnim palivu na pohybovou energii nez spalovaci motor, elektromotor ( v souvislosti s vyrobou el.en. v soucasnosti prakticky jenom z fosilnich paliv , ztraty vedenim el.en. a jejim skladovanim) ma mnohem horsi ucinnost

5 1
možnosti
MH

Cesky pristup je fakt zajimavy: v zahranici zpristupnuji hromadnou dopravu, Praha ji omezuje a zdrazuje. Totez se srotovnym - Evropa dotuje koupi novych aut, takze Cesko pokutuje prodej tech starych 8-o Kocourkov na n-tou :-/

3 4
možnosti
JV

J20o30s95e95f 76V27a51l32a

2. 11. 2013 7:10

to, co zminujete, neni az tak bezna praxe. Napriklad pro mne bylo v Mnichove levnejsi si veci vyridit ve meste pomoci auta, protoze denni listek na mestskou mne stal 7 eur = 5 l nafty = palivo na najezd asi 80 km, do centra jsem mel ale jenom 30 tam a 30 zpatky. Pokud jsem vedel, kde parkuji zadarmo ( napriklad. v obchodnich centrech 1 hod zdarma) tak jsem na tom s autem byl pohodlneji, reychleji a levneji. Srotovne v Nemecku uz davno neni - to trvalo asi jenom 6-8 mesicu v nejhlubsi krizi.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!