Diskuze
Svět objevuje Evropu: kompaktní města omezí nutnost jízd autem
Děkujeme za pochopení.
P79e67t47r 82N69e96s40v96a93d96b54a
V případě že MHD v Praze bude kvalitní služba nemám důvod jí o víkendech vyžívat. V týdnu si to nemůžu k vůli práci dovolit. Včera jsem byl v Jungmance kvůli řidičáku a z Vinohrad trvala cesta z domů na metro, metrem a pak ještě dojit cca 300 metrů celkem 25) minut i s vyřízením výměny jsem byl doma za 1h 10 minut. Být na trase byť jen jeden přestup mimo metro jel bych raději autem, intervaly o víkendu jsou šílené. Čekat někde minimálně 10 minut na tramvaj nebo bus díky ne.
M47a16t49o61u84š 47K30y55n11c94l
K čemu jsou proboha takový studie když se nikdy nepřevedou nikde do praxe?
L29u64k18á81š 41V81a30ň43u82r63a
Kdy už všichni pochopí Baťovu myšlenku, že bydlet by lidé měli v místě pracoviště a že by v místě bydliště měli mít i všechny služby. Místo toho dovolí stát stavět satelity ke kterým není dostatečná přístupová komunikace, nejsou tam služby, obchody, zdravotní středisko a nakonec ani práce.
P36e94t61r 58N84e48s56v96a64d60b32a
Kdy už si někteří lidé uvědomí že Baťa žil v trochu jiné době? Všichni nemůžou pracovat v místě kde žijí a to nemyslím ulici nebo část města. A to že si někdo koupí dům, byt v satelitu u kterého není ani zastávka MHD je čistě jeho problém. Na to měli myslet dřív.
H45e19l59e34n77a 29J17i56n78d87r98o21v84a
Tak pro nás to není nic zvláštního, třeba když si vezmeme Prahu, tak nikomu nepřijde divné mít např. řadu úřadů, praktického lékaře, obchody, malou knihovnu, veterináře, autoservis, atd. atd. všechno v tom samém městském obvodu, a když se doslechnete, že někdo jezdí za doktorem z Dejvic na Háje, tak si asi řeknete "to ten doktor musí bejt ňákej děsnej specialista nebo co".
V Číně to neznám, ale třeba v USA "zajít do obchodu" klidně znamená pochodovat šest kilometrů, a to bez toho, že byste žili na nějaké šílené periferii. "Jít do hospody" taky moc neexistuje. "Jet do hospody", to ano.
L38u98k11á13š 33V84a35ň88u84r71a
Když chci specialistu doktora v mé čtvrti, tak mi řekne doktor, že už mě nemůže vzít, protože už má pacienty z druhé strany Prahy.
F48i84l37i92p 11T38o73p71o71l
Z Shell analýzy plyne prd. Řešit jeden problém a na ostatní se nekoukat není řešením. Na konci vyřešení dílčích problémů čeká zjištění, že problém jako celek byl řešitelný pouze do okamžiku, než začalo být upřednostňováno upřednostnění řešení jednoho konkrétního problému před jiným před celkem. A z celku plyne, že větším problémem je počet velkých měst před počtem kilometrů, které v nich obyvatelé ujedou.
J80a57n 51J23o75š17t
Úřady se snaží zpopularizovat MHD ? A kde prosím ? Dokud se 4 členné rodině vyplatí jet do centra města autem, protože je to levnější než předražená šalina, tak si o tom můžete nechat jenom zdát !
J15o67s64e58f 28V66a15l20a
no rekl bych, ze se v CR prece jenom snazi. v SRN je levnejsi jet autem do mesta uz jenom kdyz jedete sam ( pokud nemusite platit za parkovani.......)
T73o61m18á66š 68Z70e50m93a97n
Všimněte si, že v Praze se nejvíce a nejlépe rozvíjejí ty části, kam se dá dostat snadno autem i mhd - centrum jako takové se vylidňuje a firmy se stěhují do širšího centra či bližších periferií.
Prostě proto, že je lepší když se věci objednávají/dovážejí/řeší/domlouvají/vyzvědávají v době potřeby a ne v době, kdy vám to magistrátní úředník laskavě dovolí, nejlépe za tučný bakšiš.
H82e20l74e78n56a 51J59i88n56d77r77o80v33a
Centrum se na takové věci (sídlení firem) stejně vůbec nehodí, a potěšilo by mě, kdyby odtud v rámci možností vypadly i úřady, vysoké školy a podobně. Úzké středověké uličky které jsou zároveň turisticky atraktivní se na to nehodí, a s tím se nic nenadělá. Dostat se skrz Celetnou je problém i pěšky.
J42o27s71e44f 81V70a68l61a
clanek jako kdyby vypadl z pera Greenpeace ......v soucasnosti je relativni nedostatek elektriny a prakticky nedostatek prevodovych soustav. Nove vodni elektrarny neni kde stavet, jaderne jsou z mody a tedy v nejblizsich letech se budou stavet elektrarny jenom na fosilni paliva. Vetrne elektrarny a fotovoltaika jsou urdzitelne jenom umele diky dotacim, samy od sebe nemaji sanci, navic vyrabeji proud pouze narazove a musi je jina elektrarna ( na fosilni paliva) jistit. V dobe vysoke specializace pracujicich jsou vyrazne naroky na flexibilitu zamestnance ( dneska tam, zitra jinde) coz hovori proti MHD. A v "kompaktnich mestech" (struktura podobna stredovekym mestum, stredy mest) nechce nikdo bydlet a centra se diky tomu naopak vylidnuji.......ale zrejme se autor nechal inspirovat stavbou cinskych mest na zelene louce a napsal k tomu uvahu :-((( P.S. zatim neni fyzikalne ucinnejsi metoda prevodu eneregie ve fosilnim palivu na pohybovou energii nez spalovaci motor, elektromotor ( v souvislosti s vyrobou el.en. v soucasnosti prakticky jenom z fosilnich paliv , ztraty vedenim el.en. a jejim skladovanim) ma mnohem horsi ucinnost
M16a94r43e56k 17H45r15u22b63y
Cesky pristup je fakt zajimavy: v zahranici zpristupnuji hromadnou dopravu, Praha ji omezuje a zdrazuje. Totez se srotovnym - Evropa dotuje koupi novych aut, takze Cesko pokutuje prodej tech starych Kocourkov na n-tou
J89o35s35e20f 23V97a39l20a
to, co zminujete, neni az tak bezna praxe. Napriklad pro mne bylo v Mnichove levnejsi si veci vyridit ve meste pomoci auta, protoze denni listek na mestskou mne stal 7 eur = 5 l nafty = palivo na najezd asi 80 km, do centra jsem mel ale jenom 30 tam a 30 zpatky. Pokud jsem vedel, kde parkuji zadarmo ( napriklad. v obchodnich centrech 1 hod zdarma) tak jsem na tom s autem byl pohodlneji, reychleji a levneji. Srotovne v Nemecku uz davno neni - to trvalo asi jenom 6-8 mesicu v nejhlubsi krizi.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...