Diskuze

Svět objevuje Evropu: kompaktní města omezí nutnost jízd autem

Petrolejářský gigant Shell zveřejnil rozsáhlou studii o budoucím rozvoji globálního světa v příštích zhruba padesáti letech. Zajímavým detailem je například urbanistický rozvoj měst v rozvojových zemích. Překotně se rozvíjející obří megapole jsou passé, klade se důraz na kompaktnější a promyšlenější města, která obyvatelům ušetří spoustu jízd autem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V případě že MHD v Praze bude kvalitní služba nemám důvod jí o víkendech vyžívat. V týdnu si to nemůžu k vůli práci dovolit. Včera jsem byl v Jungmance kvůli řidičáku a z Vinohrad trvala cesta z domů na metro, metrem a pak ještě dojit cca 300 metrů celkem 25)  minut i s vyřízením výměny jsem byl doma za 1h 10 minut. Být na trase byť jen jeden přestup mimo metro jel bych raději autem, intervaly o víkendu jsou šílené. Čekat někde minimálně 10 minut na tramvaj nebo bus díky ne.

0 0
možnosti

víkendech nevyžívat

0 0
možnosti

K čemu jsou proboha takový studie když se nikdy nepřevedou nikde do praxe?

1 0
možnosti

Kdy už všichni pochopí Baťovu myšlenku, že bydlet by lidé měli v místě pracoviště a že by v místě bydliště měli mít i všechny služby. Místo toho dovolí stát stavět satelity ke kterým není dostatečná přístupová komunikace, nejsou tam služby, obchody, zdravotní středisko a nakonec ani práce.

5 0
možnosti

Kdy už si někteří lidé uvědomí že Baťa žil v trochu jiné době? :-/ Všichni nemůžou pracovat v místě kde žijí a to nemyslím ulici nebo část města. A to že si někdo koupí dům, byt v satelitu u kterého není ani zastávka MHD je čistě jeho problém. Na to měli myslet dřív.

0 1
možnosti

Tak pro nás to není nic zvláštního, třeba když si vezmeme Prahu, tak nikomu nepřijde divné mít např. řadu úřadů, praktického lékaře, obchody, malou knihovnu, veterináře, autoservis, atd. atd. všechno v tom samém městském obvodu, a když se doslechnete, že někdo jezdí za doktorem z Dejvic na Háje, tak si asi řeknete "to ten doktor musí bejt ňákej děsnej specialista nebo co". 

V Číně to neznám, ale třeba v USA "zajít do obchodu" klidně znamená pochodovat šest kilometrů, a to bez toho, že byste žili na nějaké šílené periferii. "Jít do hospody" taky moc neexistuje. "Jet do hospody", to ano.

3 0
možnosti

Když chci specialistu doktora v mé čtvrti, tak mi řekne doktor, že už mě nemůže vzít, protože už má pacienty z druhé strany Prahy.

0 0
možnosti

F48i84l37i92p 11T38o73p71o71l

2. 11. 2013 10:13

Z Shell analýzy plyne prd. Řešit jeden problém a na ostatní se nekoukat není řešením. Na konci vyřešení dílčích problémů čeká zjištění, že problém jako celek byl řešitelný pouze do okamžiku, než začalo být upřednostňováno upřednostnění řešení jednoho konkrétního problému před jiným před celkem. A z celku plyne, že větším problémem je počet velkých měst před počtem kilometrů, které v nich obyvatelé ujedou.

1 0
možnosti

J80a57n 51J23o75š17t

2. 11. 2013 9:58

Úřady se snaží zpopularizovat MHD ? A kde prosím ? Dokud se 4 členné rodině vyplatí jet do centra města autem, protože je to levnější než předražená šalina, tak si o tom můžete nechat jenom zdát !

3 1
možnosti

J15o67s64e58f 28V66a15l20a

2. 11. 2013 10:02

no rekl bych, ze se v CR prece jenom snazi. v SRN je levnejsi jet autem do mesta uz jenom kdyz jedete sam ( pokud nemusite platit za parkovani.......)

2 0
možnosti

Všimněte si, že v Praze se nejvíce a nejlépe rozvíjejí ty části, kam se dá dostat snadno autem i mhd - centrum jako takové se vylidňuje a firmy se stěhují do širšího centra či bližších periferií.

Prostě proto, že je lepší když se věci objednávají/dovážejí/řeší/domlouvají/vyzvědávají v době potřeby a ne v době, kdy vám to magistrátní úředník laskavě dovolí, nejlépe za tučný bakšiš.

7 0
možnosti

Centrum se na takové věci (sídlení firem) stejně vůbec nehodí, a potěšilo by mě, kdyby odtud v rámci možností vypadly i úřady, vysoké školy a podobně. Úzké středověké uličky které jsou zároveň turisticky atraktivní se na to nehodí, a s tím se nic nenadělá. Dostat se skrz Celetnou je problém i pěšky.

0 0
možnosti

J42o27s71e44f 81V70a68l61a

2. 11. 2013 7:21

clanek jako kdyby vypadl z pera Greenpeace ......v soucasnosti je relativni nedostatek elektriny a prakticky nedostatek prevodovych soustav. Nove vodni elektrarny neni kde stavet, jaderne jsou z mody a tedy v nejblizsich letech se budou stavet elektrarny jenom na fosilni paliva. Vetrne elektrarny a fotovoltaika jsou urdzitelne jenom umele diky dotacim, samy od sebe nemaji sanci, navic vyrabeji proud pouze narazove a musi je jina elektrarna ( na fosilni paliva) jistit. V dobe vysoke specializace pracujicich jsou vyrazne naroky na flexibilitu zamestnance ( dneska tam, zitra jinde) coz hovori proti MHD. A v "kompaktnich mestech" (struktura podobna stredovekym mestum, stredy mest) nechce nikdo bydlet a centra se diky tomu naopak vylidnuji.......ale zrejme se autor nechal inspirovat stavbou cinskych mest na zelene louce a napsal k tomu uvahu :-((( P.S. zatim neni fyzikalne ucinnejsi metoda prevodu eneregie ve fosilnim palivu na pohybovou energii nez spalovaci motor, elektromotor ( v souvislosti s vyrobou el.en. v soucasnosti prakticky jenom z fosilnich paliv , ztraty vedenim el.en. a jejim skladovanim) ma mnohem horsi ucinnost

5 1
možnosti

Cesky pristup je fakt zajimavy: v zahranici zpristupnuji hromadnou dopravu, Praha ji omezuje a zdrazuje. Totez se srotovnym - Evropa dotuje koupi novych aut, takze Cesko pokutuje prodej tech starych 8-o Kocourkov na n-tou :-/

3 4
možnosti

J89o35s35e20f 23V97a39l20a

2. 11. 2013 7:10

to, co zminujete, neni az tak bezna praxe. Napriklad pro mne bylo v Mnichove levnejsi si veci vyridit ve meste pomoci auta, protoze denni listek na mestskou mne stal 7 eur = 5 l nafty = palivo na najezd asi 80 km, do centra jsem mel ale jenom 30 tam a 30 zpatky. Pokud jsem vedel, kde parkuji zadarmo ( napriklad. v obchodnich centrech 1 hod zdarma) tak jsem na tom s autem byl pohodlneji, reychleji a levneji. Srotovne v Nemecku uz davno neni - to trvalo asi jenom 6-8 mesicu v nejhlubsi krizi.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Prodej byt 2+1, 53m2, Česká Třebová
Prodej byt 2+1, 53m2, Česká Třebová

Nové náměstí, Česká Třebová, okres Ústí nad Orlicí
2 490 000 Kč