Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Signum: prostorná vectra pro manažery

  17:27aktualizováno  17:27
Podoba Opelu Signum je již definitivní. Automobilka zveřejnila první fotografie vozu, který již několik let zdobívá stánek firmy na významných autosalonech. Pokud ale očekáváte jeho premiéru již v podzimní Paříži, tak vás Opel překvapí. Signum se totiž poprvé ukáže až na salonu v Ženevě příští rok. Krátce nato by se měl objevit na trhu.

Novinka - při pohledu na příď vozu - jakoby vectře z oka vypadla, odlišnosti lze nalézt opravdu jen v detailech. Boční profil a zadní partie jsou však zajímavě nové. Signum, ačkoliv budí dojem zaoblené kompaktnosti, je kupodivu delší než vectra. S 4 636 milimetry přesahuje její délku o čtyři centimetry. Pro cestující je ale určitě lákavější o 13 centimetrů prodloužený rozvor, který nově dosahuje solidní úrovně 2 830 milimetrů.

Právě díky většímu rozvoru náprav je prostoru na zadních sedadlech v porovnání s klasickou střední třídou o poznání více. Prodloužená a částečně i zvýšená konstukce vozu také dovolila inženýrům do nového Opelu zabudovat podobně flexibilní systém zadních sedadel, jaký známe ze zafiry nebo menší merivy. Navíc jsou zadní sedadla sklopná, podle tiskové zprávy automobilky až na úroveň 28 stupňů, což prý umožňuje stejný komfort jako v letadlech třídy business class. Samozřejmě, že jde o vtipnou nadsázku rüsselsheimských marketérů.

Variabilita interiéru se odráží i v objemu zavazadlového prostoru. Jeho základních 480 litrů lze zvětšit až na 1,4 metru krychlového.

Opel Signum bude zpočátku vybavován třemi pohonnými jednotkami. Nejslabší z nich je zároveň tou nejinovativnější. Zážehový agregát 2,2 l s výkonem 114 kW (155 k) je totiž vůbec první z palety ecoteců, který využívá přímý vstřik benzínu. Druhou zážehovou volbou bude přeplňovaný dvoulitr s 129 kilowatty (175 k). Milovníci dieselů pravděpodobně zvolí třílitrový šestiválec s přeplňováním a výkonem 130 kW (177 k).

A jak nahlíží na novinku sám výrobce? "Chceme získat zákazníky jiných značek," dodává ke svému nejnovějšímu dítku šéf Opelu Carl-Peter Forster. Další představitelé Opelu o novince hovoří jako o "Innovative Business Class", čímž jednoznačně naznačují jaký segment trhu by měla okupovat. A rüsselsheimští si evidentně věří. Na to, jestli se ale kompaktní vůz v konkurenci konzervativních německých limuzín prosadí, si musíme ještě počkat.

Nové signum bude po Britských ostrovech jezdit pod tradiční značkou Vauxhall.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.