Signum: prostorná vectra pro manažery

Podoba Opelu Signum je již definitivní. Automobilka zveřejnila první fotografie vozu, který již několik let zdobívá stánek firmy na významných autosalonech. Pokud ale očekáváte jeho premiéru již v podzimní Paříži, tak vás Opel překvapí. Signum se totiž poprvé ukáže až na salonu v Ženevě příští rok. Krátce nato by se měl objevit na trhu.

Novinka - při pohledu na příď vozu - jakoby vectře z oka vypadla, odlišnosti lze nalézt opravdu jen v detailech. Boční profil a zadní partie jsou však zajímavě nové. Signum, ačkoliv budí dojem zaoblené kompaktnosti, je kupodivu delší než vectra. S 4 636 milimetry přesahuje její délku o čtyři centimetry. Pro cestující je ale určitě lákavější o 13 centimetrů prodloužený rozvor, který nově dosahuje solidní úrovně 2 830 milimetrů.

Právě díky většímu rozvoru náprav je prostoru na zadních sedadlech v porovnání s klasickou střední třídou o poznání více. Prodloužená a částečně i zvýšená konstukce vozu také dovolila inženýrům do nového Opelu zabudovat podobně flexibilní systém zadních sedadel, jaký známe ze zafiry nebo menší merivy. Navíc jsou zadní sedadla sklopná, podle tiskové zprávy automobilky až na úroveň 28 stupňů, což prý umožňuje stejný komfort jako v letadlech třídy business class. Samozřejmě, že jde o vtipnou nadsázku rüsselsheimských marketérů.

Variabilita interiéru se odráží i v objemu zavazadlového prostoru. Jeho základních 480 litrů lze zvětšit až na 1,4 metru krychlového.

Opel Signum bude zpočátku vybavován třemi pohonnými jednotkami. Nejslabší z nich je zároveň tou nejinovativnější. Zážehový agregát 2,2 l s výkonem 114 kW (155 k) je totiž vůbec první z palety ecoteců, který využívá přímý vstřik benzínu. Druhou zážehovou volbou bude přeplňovaný dvoulitr s 129 kilowatty (175 k). Milovníci dieselů pravděpodobně zvolí třílitrový šestiválec s přeplňováním a výkonem 130 kW (177 k).

A jak nahlíží na novinku sám výrobce? "Chceme získat zákazníky jiných značek," dodává ke svému nejnovějšímu dítku šéf Opelu Carl-Peter Forster. Další představitelé Opelu o novince hovoří jako o "Innovative Business Class", čímž jednoznačně naznačují jaký segment trhu by měla okupovat. A rüsselsheimští si evidentně věří. Na to, jestli se ale kompaktní vůz v konkurenci konzervativních německých limuzín prosadí, si musíme ještě počkat.

Nové signum bude po Britských ostrovech jezdit pod tradiční značkou Vauxhall.