Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šílený výkon pro bláznivý nissan. Z malého SUV je bestie za 12 milionů

aktualizováno 
Pravděpodobně dubajští šejkové rozhodli, že Nissan postaví několik sériových modelů Juke-R. Bláznivý crossover dostal motor o výkonu 550 koní a na stovku sprintuje za 3,5 sekundy. Další zájemci o pár kusů se mohu hlásit britské pobočce firmy.

Nissan Juke je sám o sobě poněkud zvláštní auto. Nezvyklé tvary malého SUV či spíše kompilátu malého hatchbacku s SUV svaly ale slaví u zákazníků úspěch. Především ve Velké Británii je juke velmi populární.

Nissan Juke-R

Už v základní nabídce má Nissan překvapivě výkonnou verzi DIG-T s přeplňovaným motorem 1,6 a výkonem 140 kW (190 koní), na přání i s pohonem všech čtyř kol. Původně pro propagační účely ale automobilka připravila koncept Juke-R. Předvedla ho začátkem roku v Dubaji a místo si vybrala perfektně.

Místní honoraci, oficiálně "vysoce postavenému a respektovanému členu dubajské společnosti", se ale malá raketa natolik zalíbila, že učinil objednávku na produkční verzi modelu Juke-R. A to rovnou na dva kusy. Automobilka pak zaregistrovala ještě jednoho zájemce a rozhodla se, že přemotorovanému crossoveru dá vzniknout v malé sérii.

Nissan Juke-R

Gareth Dunsmore, produktový manažer pro model Juke, se pochlubil, že reakce při dubajské premiéře předčila veškerá očekávání: "Dostávali jsme nabídky na koupi tohoto konceptu přímo na ulici."

Technika Juke-R nemá se sériovým autem pranic společného, až na základy karoserie, která ale výrazně přibrala svalovou hmotu. Techniku totiž daroval jiný špičkový Nissan GT-R. Právě jeho motor o objemu 3,8 litru s dvojicí turbodmychadel poskytuje enormní výkon 404 kW (550 koní). Malý Juke-R s ním dosáhne 260kilometrové rychlosti a na stovku vystřelí okolo 3,5 sekundy.

Fotogalerie

Původní lednový koncept používal motor z modelu GT-R modelového roku 2010, malosériové auto ale dostane nejnovější techniku letošního modelu supersportu. Výsledkem je o 65 koní vyšší výkon. Koncept i malosériový vůz budou mít automatickou převodovku a pohon všech kol. S ohledem na ruční výrobu si zákazníci budou moci určit individuální výbavu.

Auta budou vznikat v britské pobočce značky. Zájemci si je mohou rezervovat v příštím měsíci, než bude zahájena ruční malosériová výroba. Přesný počet kusů Nissan neuvádí, hovoří se o dvaceti malých bestiích. Těžko očekávat větší prodeje, auto bude hodně drahé, cena by se měla pohybovat kolem 12 milionů korun. Pro porovnání, nejostřejší běžná sériová verze stojí v akční výbavě Shiro přibližně 620 000 korun.  

Připomeňme, že dárcovský Nissan GTR se prodává za 2,5 milionu korun, ale i na našich silnicích je to relativně běžné auto. To šílený Juke-R bude navždy velkou raritou, která nejspíš skončí v garážích dubajských šejků a dalších sběratelů automobilů.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.