Diskuze
Silničáři nejsou odtahovka, pomoc zapadlým autům mají zakázanou
Děkujeme za pochopení.
B21ě25l15a 90H38o61r57á61k88o63v94á
To bylo křiku, když nikdo údajně nepomohl silničáři a nyní se ukáže, že samy nesmí pomáhat...
L19u53c21i18a60n 75P28a21p36a33z71i41a64n
Paranoidní je dnešní doba.
M70i85c88h30a21l 60B90a31š36t84a
Pokud budou cestáři dělat svojí práci pořádně, není důvod zapadnout. A pak mne ale vůbec nezajímá kolik jich je, kolik mají techniky atd. Přísnost na obě strany, je-li libo.
M89a13r10e18k 10H52r30u71b66y
Rozhodne by pomohla nejaka osobni odpovednost dispeceru, ale jedna se o soucast statni spravy, takze to vidim dost blede
D96a55v20i44d 11R94y28c49h79e69t75s82k49ý
Parazitující byrokracie radši nechá někoho x hodin ve sněhu než aby se zabývala nějakým rozbitým sklem po prasklém laně. "To né Venco, s tim by byla práce"... Vyrazit...
J82i50ř30í 51E71r37b50e37n
A pokud by tím prasklým lanem byl někdo zraněn, tak je řidič sypače povinen počkat na místě na vyšetření nehody policií, protože jinak by ho právník toho zapadlého šoféra roznesl na kopytech za "ujetí od nehody"...
M72a72r82e68k 31H14r60u67b28y
Vetsinu problemu maji na svedomi tiraci s pristupem - pojedu dokud muzu, a kdyz zapadnu, prioritne me vytahnou, protoze prekazim.
Takze opet chybi praxe bezna v zahranici - pri vyskytu snezeni kamiony okamzite odstavit.
M15a60r15t44i19n 59V51y86s34k92o20c21i61l
Odstavit? A kam? To by mne totiz dooost zajimalo. Vzdyt ani kvuli povinnym prestavkam, nedejboze pri zakazu jizdy NA neni kolikrat kde zastavit.
J59a11n 50D30l58o87u57h80ý
Ano zapadnuty ridic je hned "nezodpovedny lump". Ale ze taky muzete vyjet na cestu napric CR pekne za slunneho pocasi a skoncit v zavejich o 150km dal, pac se zrovna meni pocasi, to uz pisalek nezna a evidentne nezazil. A to ani clovek nemusi jezdit nekde po horach...
M92a31r38e34k 81H37r74u79b89y
To pocasi se nemeni z minuty na minutu, a prerusit jizdu lze prakticky vzdycky, tady nejsme na severnim polu
P66a81v61e12l 70J31e43ř48á41b69e10k
Vytahovat auta mají zakázáno i hasiči, pokud se nejedná o mimořádnou situaci.
M61a21r32t66i79n 83V11y79s69k86o22c38i76l
Nevim jak to maji dusledne vyzadovano, nevim jak konkretne to maji v SIARi napsane, ale nas v pozarni taktice ucili, ze kazda nehoda je mimoradna udalost a kazde sjeti z cesty je nehoda.
Tedy verim tomu, ze jet kluci kondicku, tak auto tam trcet nenechaji, cestou k pozaru/DN samozrejme neni cas tahat auta sjeta do prikopy, pokud ovsem neblokuji provoz. Stejne tak verim, ze pri pozaru a zavedene kyvadlove doprave cisternama by ho radsi vytahli a poslali pryc, nez riskovat utrzeni protejsi krajnice pri vyhybani...
P19a36v32e75l 17D44u35d38a
Vážení cestáři a i jiní řidiči, kteří jste ochotni pomoci někomu v nouzi - dovolte mi abych Vám vyjádřil obdiv a poděkování. V dnešní době už není tak samozřejmé, aby někdo slevil ze svého pohodlí v kabině vozu a nezištně pomohl. Mrzí mne, že když máme Správu silnic a dálnic placenou z kapsy daňových poplatníků a ještě dalšími odvody peněz za užití silnice, či vlastnictví vozu, že tato pomoc není řidičům sypačů a jiné techniky vřazena jako součást pracovních povinnosti. Bylo by asi morální, ze strany firmy, která je placena za služby na pozemních komunikacích aby, pomáhala těm co se na nich pohybují. A hlavně aby, ti kteří pomáhají to mohli dělat bez strachu z vyhazovu, či finančního postihu. Zde by byl prostor pro zlepšení podmínek řidičů posypových vozů a jiné techniky, aby dostali odměnu za pomoc v nouzi a tím napomohli i k zlepšení stavu silnice.
P58a88v78e17l 80J27e27ř57á95b89e73k
Přitom stačí maličko - místo zákazu, aby řidič vytahovaného auto podepsal formulář, že v případě poškození nebude uplatňovat škodu. že upevnění lana ́, řetězu probíhá s jeho souhlasem apod.
Lano by měl mít každý ve své výbavě - takže odpovídá za jeho technický stav.
A že by osobáky neměli tažné zařízení se mi moc nezdá. Většina má v náraznících záslepku, za kterou se schovává buď vlastní oko či hák na upevnění lana a nebo se tam ten to oko zašroubuje, protože součástí výbavy, zpravidla u rezervního kola a zvedáku.
Osobně když někoho tahám - chci jeho lano a aby si lano upevnil sám.
A co někdy si lano vážete - nikdy ne za ramena nápravy
J21i72ř69í 14Z18ý98k15a
vytahovat auto na laně je nesmysl. Tažné lano je záměrně pevné jen tak, aby se v případě problému přetrhlo. A když se přetrhne, tak se může vymrštit a napáchat škody. Tudíž slouží jen k tažení nepojízdného auta.
Když už odněkud vytahovat auto, tak na upínacím popruhu lidově zvaném "kurta" ideálně s nosností dvojnásobku hmotnosti vytahovaného auta. Tedy vozit s sebou kurtu s nosností kolem 4-5t. Ideálně ne jednu. V případě extra nouze (za poslední hodinu nikdo neprojel, není signál na zavolání pomoci) se s její pomocí můžete vytáhnout sami, pokud je poblíž nějaký strom na protější straně silnice.
A samozřejmě k vytahování používat jen k tomu určené kotevní body nebo tažné zařízení. Nikdy ne za nápravu nebo nárazník.
Také nedoporučuji používat kurtu k tažení vozidla. Proč? Protože v podstatě nejde přetrhnout. Na tohle je zase lepší lano. Přetržení se hodí např. v situaci, kdy táhnoucí auto vjede na kruhový objezd, mezitím se tam nacpe nějaký rychlík a došlo by ke kolizi s taženým vozidlem. Taženému vozidlu stačí zabrzdit. Lano praskne. Autům se nic nestane, maximálně to vymlátí někomu sklo, nebo nakřápne plastový kryt nárazníku.
P65a12v90e25l 58P92o65k38o14r46n33ý
Chudák strom, dělal jste to někdy, většinu mu poškodíte kůru. A strom je docela drahý...
H43y86n72e13k 82M61r22t89v31ý
proč hned odtahovka? vytáhnutí ze škarpy přece není odvezení pryč.
mno a jestli auto nemá závěsné zařízení (ani jsem nevěděl, že to není povinné) tak co přesně řeší ten kontakt na traktoristu?
M64a65r46t66i28n 66M17a38i68k35s67n43a40r
Ironicky, je to dokonce zákonem zakázané, pokud je odnimatelné. :) Pokud ho máte, a dá se odšroubovat (třeba nové fabie to tak mají), tak ho musíte mít sundané, v lepším případě to pak můžete našroubovat po zapadnutí.
P85a51v51e23l 80A33n28t32l
U nás jsou cestáři ještě ochotní pomoci zdarma, to si u nich cením. V roce 1999 jsem v zimě vezl kamionem přes Norsko náklad ryb. V horách se mi škubnul řetěz na zadní nápravě a zůstal jsem stát. Někdo z místních, co jel kolem, na mě zavolal místní odtahovku "Viking". Borci mě zapřáhli a táhli mě 8km do kopce. Na vrcholu bylo parkoviště, tam mi spravili řetěz a naúčtovali mi za odtažení 24000kč. V té době docela dost peněz, na firmě měli radost
P70e17t70r 31N36e12c81h50a78n34i36c37k10ý
V Norsku NOKy lítají za každou blbost, takže se tomu ani nedivím
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...