Matěj Ruppert

Matěj Ruppert | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Silniční válečník v seatu

  • 14
Zpěvák kapely Monkey Business Matěj Ruppert má rád starší auta. Nyní však má půjčený nový Seat Leon Cupra.

Dvě stě čtyřicet koní a těžko přehlédnutelná žlutá barva. Takový je seat Matěje Rupperta. "Když se mě lidé od Seatu zeptali, jestli bych nechtěl jezdit v jejich autě, říkal jsem si, že kvůli přepravě kolegů z kapely by bylo vhodnější nějaké větší. Ale poté, co jsem dostal od leona klíčky, zjistil jsem, že auto s takhle dobrými jízdními vlastnostmi jsem ještě neměl. Je to asi také tím, že jsem nikdy neměl nové auto," vysvětluje Ruppert.

Co vás na Leonu Cupra baví nejvíc?
Super je výkonová rezerva, kterou oceníte, hlavně když chcete předjíždět. Baví mě i průjezdy zatáčkami, protože výborně sedí na silnici. Na druhou stranu velkou daní sportovnímu nastavení je tvrdost podvozku, což třeba spolujezdci moc nechválí.

Máte i vlastní auto...
Mám daimlera, který má koní asi víc. Jenže to je dvanáct let staré, dvoutunové auto. Je to úplně jiný styl ježdění, založený na pohodlí. Ale teď ho prodávám, protože ho nevyužiju. Už jenom placení povinného ručení za něco s motorem o objemu 4,2 litru není nic příjemného. Takže kdo by chtěl koupit mého krásného daimlera, ozvěte se.

A cena?
Koupil jsem ho za 150 tisíc a budu ho prodávat tak za sto třicet.

Jaká další auta jste měl?
První byl Talbot Horizont, asi z roku 1982. Dal mi ho strejda, říkal, že mi koupí auto – a koupil vrak. Dopadlo to tak, že po dvou měsících jsem dupnul na brzdu a nic se nestalo. Naštěstí před křižovatkou zafungovala aspoň ruční brzda. Pak si ho strejda odvezl. Nejspíš rovnou do šrotu. Ale docela to lítalo, takže na první pokusy o přizabití za volantem to stačilo. Pak jsem měl taky Toyotu Yaris od sponzora. S ní jsem najezdil hodně kilometrů a docela mě bavila. První moje opravdové auto, které jsem si pořídil, byl Saab 900. Dvoulitr, rok výroby 1986. Saabařská klasika.

Proč zrovna saaba a ne něco obvyklejšího?
Vždycky se mi líbily. Design je neotřelý a zároveň není příliš extravagantní.

Kde jste ho sehnal?
Teta jednoho mého známého se ho zbavovala. Měl jsem proto jistotu, že je dobře udržovaný, není kradený a 80 tisíc najetých kilometrů sedí. Takže ve výborném stavu. S prodejem to už bylo horší. Nejdřív jsem to zkoušel přes inzerát v novinách, marně. Nakonec zabralo to nejjednodušší – dal jsem na okno auta ceduli, že je na prodej. Během tří dnů se mi ozvali tři lidi a hned první si ho odvezl.

Co jste měl potom?
Zase saaba. Model 9-3, rok výroby 2001. S tím teď jezdí moje žena. A zase jsem byl spokojený. Kromě výměny ramene předního kola s ním nebyl problém. Ale byl to už diesel, což znamená, že jste pro všechny saabaře zrádce a cíl posměchu.

Takže saaby jsou srdeční záležitost?
Neřekl bych, že jsou pro mě tak zásadní. Obecně se mi hodně líbí auta tak třicet let stará. V té době se dělal skvělý design.

V jednom klipu Monkey Business jste měli legendární Jaguar E-type. To asi bude vysněné auto, ne?
Legenda to je, ale mně se nikdy moc nelíbil. Pokud jde o podobně kultovní záležitosti, víc mě oslovuje Aston Martin Jamese Bonda z přelomu 60. a 70. let. A líbí se mi i Pontiac Birebird nebo stará corvetta.

A z nových aut?
Bentley GT Continental. Za tím se otočím pokaždé. Nezasahuje mě ferrari nebo lamborghini. Jo, kdybych neřešil peníze, tak ferrari si koupím třeba až jako desáté auto. Další vůz, který si dokážu představit u sebe v garáži, je Rolls-Royce Phantom. To je tak obdivuhodné stvoření, že mi to až nejde do hlavy.

A co nějaký městský džíp?
Dobře. Tak to by bylo třetí auto.

Tipuju, že by to bylo Porsche Cayenne.
To rozhodně ne. Vůbec se mi nelíbí. U mě by to byl Range Rover.

Jak by vaše nové auto mělo být vybavené?
V první řadě bych si nekupoval nové. Je to obrovská ztráta peněz. Takže bych bral rok dva staré. Je mi v zásadě jedno, jestli je auto naftové, nebo benzinové. Výbavu bych chtěl maximální, ale to je spíš otázka peněz. Díky zkušenosti s cuprou bych určitě chtěl xenonová světla.

A barva?
Záleží na konkrétním autě. Ferrari bych si koupil jenom červené. Bentley Continental GT by zase bylo černé, ačkoliv obecně je to u aut moje nejmíň oblíbená barva. Nebojím se ani hodně extravagantních barev. Když jsme se zastoupením Seatu řešili cupru, měl jsem vymyšlenou úplně, ale úplně digitální barvu. Jako třeba svítivě fialovou a do toho hozené trochu zlaté. A na dveřích byl ohromný nápis Road Warrior (silniční válečník – pozn. redakce).

Čím jezdí Matěj Ruppert Seat Leon Cupra
motor 2.0 TFSI
max. výkon 177 kW/240 koní
max. rychlost 247 km/h
zrychlení (0–100 km/h) 6,4 s
prům. spotřeba 8,3 l
délka/ šířka/ výška v mm 4 323/1 768/1 458
objem kufru 341 l
cena 735 900 Kč

Obrázek

Měl být fialový. Matěj Ruppert původně chtěl, aby jeho sportovní seat měl svítivě fialovou barvu. Nakonec dostal žlutého.

.