Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Simky a talboty by se mohly vrátit jako levná auta

  12:44aktualizováno  12:44
Elegantní simky by se mohly vrátit. Značka, která byla kdysi populární i v bývalém Československu, možná znovu ožije. Postavit by se mohly úspěšnému loganu od konkurenčního Renaultu, který Češi kupují pod značkou Dacia.

Talbot Tagora | foto: Simcaklub.wz.cz

Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën uvažuje o vytvoření nové značky pro své nízkonákladové vozy v Evropě. Informoval o tom deník La Tribune bez uvedení zdrojů. PSA je podle prodeje druhým největším výrobcem aut v Evropě.

Firma podle listu přemýšlí o dovozu svých budoucích nízkonákladových modelů vyráběných v rozvíjejících se zemích do západní Evropy a hledá pro tyto vozy novou značku, aby nepoškodila image svých tradičních značek Peugeot a Citroën.

Jednou z možností je údajně i použití některé z existujících značek, které firma vlastní, jako je například Talbot. Nabízí se také oživení kdysi populární značky Simca. Značku pohřbil francouzský koncern PSA společně s talbotem v osmdesátých letech.

Automobilka PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí zvýšila zisk o téměř polovinu na 733 milionů eur. Výsledky podpořily zejména předchozí opatření na snížení nákladů a zlepšení výkonnosti, které kompenzovaly nárůst nákladů na energii a suroviny.

PSA má v České republice společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Jejich kolínský závod loni vyrobil 308 478 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Ve srovnání s rokem 2006 vzrostla produkce o více než pět procent. Výroba se rovnoměrně rozdělila mezi všechny tři modely.

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.