Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Singapur vyhlašuje stop stav na prodej aut, víc se jich do ulic nevejde

  15:00aktualizováno  15:00
Mít v Singapuru auto je hodně drahý špás. Městský stát ležící na víc než padesáti ostrovech a ostrůvcích od února příštího roku vyhlašuje konečný počet aut, které mohou v jeho ulicích být. Radnice plánuje miliardové investice do hromadné dopravy.

Smog v Singapuru | foto: AP

Místní dopravní úřad (Land Transport Authority - LTA) stanovil koeficient růstu vozového parku osobních dopravních prostředků (aut a motocyklů) na nulu za rok, doteď to bylo 0,25. Toto opatření má platit do roku 2020. Koeficient nárůstu 0,25 zůstává do prvního čtvrtletí roku 2021 zachován pro autobusy a nákladní vozy.

Singapur takto pečlivě řídí množství aut v provozu. Právo vlastnit auto se tam navíc draží a při dovozu a nákupu auta se platí vysoké daně a poplatky.

Městský stát je jedno z nejhustěji obydlených míst na Zemi a má velmi propracovaný systém hromadné dopravy. Aktuálně zabírají komunikace dvanáct procent rozlohy státu a není výhled, že by se silniční síť měla rozšiřovat.

Od roku 2000 narostl počet obyvatel Singapuru o 40 procent na přibližně 5,6 milionu, v loňském roce tam v registru figurovalo víc než 600 tisíc aut. Mezi nimi také vozy taxislužby a alternativních dopravců typu Uber, které v Singapuru získávají na popularitě. Agentura Reuters uvádí, že ceny aut jsou tam asi čtyřikrát vyšší než ve Spojených státech.

Singapur v posledních letech rozšířil svou železniční síť o třicet procent, přidal nové silnice a další kapacity autobusové dopravy. Vláda chce v následujících pěti letech investovat 20 miliard singapurských dolarů (361 mld korun) do vlakové infrastruktury, další čtyři miliardy (100 mld korun) na obnovu a rozšíření vlaků a k tomu další čtyři miliardy singapurských dolarů do autobusové dopravy.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sůl umí sežrat i nové auto. Postřik za pár tisíc podvozek ochrání

Ošetření podvozku je hodně špinavá a ne zrovna příjemná práce.

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Největším...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Další z rubriky

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.