Skandální Porsche: čtyřdveřová panamera

  • 41
Ferdinad Porsche by se asi divil, autům už dnes nevládne člověk a zběsile rychlé může být už i auto "pro pana ředitele". Jméno geniálního konstruktéra dnes už nenosí jen čistokrevné sporťáky, ale i auta do terénu. SUV cayenne se prodává víc než dobře a porsche už se porozhlíží, do jakého segmentu by zamířilo nyní.

Podle všeho se můžeme tešit na čtyřdveřovou panameru.

Už dlouho se mluví o tom, že Porsche chystá čtyřdveřovou limuzínu, která má prohánět Maserati Quattroporte, nebo nově Mercedes CLS.

Po sérii obrázků více, či méně pravděpodobných (na jednom mělo auto dokonce proti sobě otvírané dveře, bez středového sloupku) se objevila fotografie červené panamery.

O čtyřdveřovém porschi už se přestává mluvit v kondicionálu a očekává se, že se jako koncept představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. 

Říkají německý Auto Motor und Sport a americký Autoweek.

***
15. ledna 2005 si Porsche u německého patentového úřadu nechalo zaregistrovat ochranné známky Panamera a Cayman. Porsche Cayman se představí na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Půjde o model Boxster Coupé.
***

Starší neoficiální obrázky očekávaného čtyřdveřového porsche

Čtyři roky nato (2009) by pak mělo Porsche Panamera vyrazit mezi lidi, možná ho ale budeme potkávat i dřív, mluví se o konci roku 2007.

Panamera nabídne královské pohodlí čtyřem cestujícím. Výbava? Cokoliv vás napadne v autě najdete.

Podle všeho, by měla panamera být jakousi prodlouženou 911. Celkem by měla narůst na 4,9 metru. Hodně dlouhý by měl být rozvor, motor se přestěhuje dopředu a do kufru vzadu (o objemu asi 450 litrů) půjde taška pana ředitele.

Italský motoristický server Motorbox spekuluje o podvozkové platformě panamery. Má se jednat o další výsledek spolupráce Porsche a VW. Společně se takto narodili cayenne s touaregem. Nová platforma by měla patřit mezi passat a phaeton, VW prý totiž uvažuje o jakémsi "babyphaetonu".

S čím chce panamera vyrazit pobít konkurenci? Měl by to být přeplňovaný 4,5 litrový osmiválec s 450 koňmi výkonu (330 kW), který dnes pohání Cayenne Turbo. Počítat se dá i s "ostřejší" verzí s výkonem 500 koní. Některé zdroje mluví i o šestisetkoňovém desetiválci a verzi s hybridním pohonem. Vpředu uložený motor bude pohánět pravděpodobně všechna čtyři kola, o pohodlí posádky se postará pneumatické pérování.

Nové čtyřdveřové porsche podle grafika
italského magazínu Motorbox

Porsche prý počítá s roční výrobou 20 tisíc exemplářů panamery. Ceny by měly začínat na 100 000 euro, nejdražší kousky budou stát o padesát tisíc více.

Prozatím poslední obrázek Porsche Panamera

,