Diskuze
Autofotka týdne: Nepohodlný, leč krásný život se Škodou 100
Děkujeme za pochopení.
M16i40l79o30š 97R62u98f24e56r
Děvče mělo velké štěstí, narodit se do bohaté rodiny, která si mohla dovolit koupi zbrusu nového vozu (to není běžné sní dnes, kdy jsou auta mnohem dostupnější). Škodovky měly výhodu v jednoduché konstrukcí a tím i servisu, ovšem 70. a 80. léta, to bylo 20.let tragédie našeho auto. průmyslu... Děda koupil někdy v 60.letech Ford Taunus, a první srovnatelná škodovka byla až nová Octavia...
T69o47m56á95š 34R73o71m34a14n79č92í53k
Taunus? Soused ho měl v takové zvláštní žluté (att. video) ...
J35a27n 14S45o21u12k16u88p
Příšerný krám, nepohodlný, věčně v opravě. Sentiment bokem, ten stroj nás nechal vícekrát v loji.
L72u96d23v50í48k 56G46a66j45d21o84š87í65k
Nějak jsem nepochopil, proč je tento podivný slohový "výkřik" vlastně na iDnesu uveřejněn.
P16e79t16r 36F40e89i56g12l
Pamatuju cestu do Jugoslávie...topení přes den na plné obrátky...na střeše zahrádke, kde byl stan...některé kopce v nynější Bosně a Hercegovině se řadila i jednička...jojo...je na co vzpomínat, ale vracet bych to nechtěl...jet s takovým autem takovou trasu byla neuvěřitelné dobrodružství s maximální mírou odvahy...
P33e61t79r 22F75e83i85g60l
Myslím odvahu mých rodičů...já byl tehdy děcko...
J91a35r79o96m49í43r 54Č85e27c35h
Mel jsem 110 LS,moc na ni vzpominam.Clovek si na ni vse opravil sam.Jezdila jako drak.
A67l67e67x 18S65l68a21v33í39č83e70k
S 110R je dosud neprekonane kupe, nejkrasnejsi opravdove nadherne
T70o81m58á60š 91B62u85r19a
Chápu, že někteří bývalí uživatelé na "Stovku" vzpomínají se slzou v oku - ona nostalgie je pěkná potvora - ale mezi námi: byl to křáp nejkřápovatější, spadající do kategorie šlapohybů kterým ovšem vévodil dvourytmový "Traboš". Ovšem i ve své době byla "Stovka" technologickým - a v důsleku toho - i uživatelským nehorázně předraženým úletem.
Prostě socialistické lidové auto se vším všudy jak vyšité: neprivilegovaný jedinec na něj musel šetřit čtyři až pět let. Ale to jenom za předpokladu, že tento člověk (člověčice) nechodili do společnosti a živili se pouze jako pes jednou denně točeňákem. A ve městech byla tehdy tráva většinou špatně dostupná.
J39a72r81o54m72í30r 44K91r90á24l
Stovku neznám, ale měl jsem MB1100 a v té době to bylo srovnatelné auto s leckterým "západním". Soused měl Cortinu a podle toho, jak se v ní stále hrabal, nebyla o nic lepší. Jen třikrát dražší. Jistě, po 20 letech výroby, kdy se měnily jen plechy (a k horšímu), to nebyla žádná sláva.
M95i21r11o51s54l12a88v 75M92e17d
Se "Stovkou" jsem jel pouze třikrát (třikrát jsem si jí půjčil od švagra). Poprvé jsem s ní ujel asi dva kilometry a utrhla se pode mnou sedačka. Když jsem si jí půjčil podruhé,vyhořel mi startér. Když mělo dojít ke třetí jízdě (potřebovali jsme někam dovézt děti a vlastní auto jsme tehdy ještě neměli) už se mi do toho auta moc nechtělo, nicméně manželka se švagrem mne přemluvili a tak jsem se nakonec vydal na třetí cestu. Celou jízdu jsem byl jak na trní a čekal jsem, co se podělá. Nakonec jsme se vrátili domů a když už jsem si myslel, že tentokrát to dopadlo, tak se (v okamžiku, když už jsme stáli před domem a já natahoval ruku ke klíčku) ozvala rána a motor zhebnul. Otevřel jsem kapotu a zjistil, že explodovala indukční cívka - zbyl z ní jen plechový hrnek a ten zbytek byl po celém motorovém prostoru. Víckrát jsem už do toho auta nevlezl (ani jako pasažér). Později jsme po tchánovi zdědili Škodu 120 a to vlastně bylo první auto, se kterým jsem pravidelně jezdil. Ze "Stodvacítky" jsem zpočátku moc nadšený nebyl (říkal jsem si, že to bude také asi pěkný kepl), nicméně naučil jsem se s ní žít a když teď zavzpomínám, tak si říkám, že jsem to auto měl docela rád. Zdaleka bych Škodu 120 neoznačil za bezporuchové auto, nicméně nikdy to nebyla porucha fatální (aby se nedalo dojet) a všechno jsem se naučil opravit si sám (v servisu jsem s ní za těch skoro deset let byl pouze jednou). Pokud se jedná o jízdní vlastnosti, ty nebyly kdovíjak dobré, na druhou stranu ale měla v zimě dobrou trakci a vyjel jsem všude. Takže při vzpomínce na Škodu 100 mi naskáčou pupínky, nicméně na Škodu 120 vzpomínám s určitou nostalgií a vůbec ne ve zlém.
K84a12r54l 65R28i82e64g84e18l
Skoda 120 byla po "stovce" velkym zklamanim (spolehlivost), celkova koncepce, priserne reseni chladice vpredu a motoru vzadu - vecne to nekde v nekolika desitkach spoju - teklo. Dokonce se jednu dobu uvazovalo o zruseni cele linky a navratu k vyrobe Skody 100. Suskalo se o tom na VSD mezi profesory a studenty dopravni fakulty.
A17l26e12š 82L11i93s65o12v26s53k20ý
Nám jak Škoda 1000MB, tak Škoda 100 totálně do 10 let každá shnily, i když jsme dělali, co se dalo. NA druhou stranuty krásné prázdninové zážitky, kdy rodiče seděli vpředu a na zadních sedadlech co se nás děcek vešlo :-)
D91a56v41i28d 36H56o70l25m69a78n
Jojo. Bez vystříkání dutin a podvozku to prostě nešlo. Když jsem po 27 letech 100vku prodával, tak pravý práh byl naprosto původní a levý vyvařený jen v malé zadní části.
M34i37c28h25a35e88l 65K58o82n82e97č93n37ý
Měl jsem dvě a nedám na ně dopustit, jen kdyby to tak nerezlo, líp to topilo a nekazil se tomu pořád startér, ten byl tak často v řiti , že jsem jich měl několik opravenejch a výměnu jsem zvládal pod 10 minut . Teď mám Ford Galaxy a blbou baterku jsem měnil asi hodinu.
J10o56s87e10f 72V31e81s77e64l54ý
No a kdy jste ji řídil naposledy? Možná, kdybyste se svezl, tak byste už o tom Fordu neřekl křivé slovo. Zpětně si to člověk neuvědomuje, ale sednout do takového auta je celkem kulturní šok.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí
Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...
OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?
Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...
Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění
Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...